Citat:
Ursprungligen postat av
Devetduuu
Är det den som är psykiskt starkast & aggressivast som oftast blir framgångsrika?
Jag tänker främst på dom som vill ha en snygg tjej, framgångsrik utbildning & karriär.
Jag tror faktiskt alla kan skriva sig under på att man kommer få problem av andra människor från vägen till målet... Det kan vara på alla möjliga sätt.
Till exempel den som är psykiskt starkast & aggressivast mot sina fiender/motståndare/mobbare vinner i slutändan... Försöker en mobbare/fiende/motståndare förtrycka dig på olika sätt så skäller du ut personen ordentligt i ansiktet i mycket hög ton (om det är befogat med flera bevis) och psykiskt misshandlar denne så jävla hårt så kommer h*n med mycket hög sannolikhet aldrig försöka igen på laglig väg... Skulle personen göra något olagligt mot dig så är det bara anmäla personen om man har starka bevis... (Detta angående utbildning & karriär)... Skulle man få problem så är det bara samla mycket bevis innan man agerar och har en mycket tydlig & genomtänkt plan på vad man ska göra ifall man får problem med medarbetare/chefer/elever/lärare/rektor osv.
Sedan om man ska ha en snygg tjej/kvinna så måste man inse att man kommer få vissa män som motståndare, försöker dom göra något negativt mot dig så gör du samma sak som jag beskrev innan, nämligen psykiskt misshandlar som nästan ingen svensk gör om det är befogat med starka bevis...
Men för att få denna snygga tjej/kvinna så kommer man bli bränd av 10-100 tjejer/kvinnor innan man har ett förhållande under förutsättning att man har något att erbjuda henne, på vägen dit så kommer man få mycket hån/förakt/pinsamheter/tomma hot osv... Då gäller det bara att se ljuset i den mörka tunneln och inse att målet är nära & vara psykiskt stark.
Vad tror ni?
Jag tycker att det krävs psykisk styrka till att inte agera aggressivt.
Det som händer när man är aggressiv mot sina motståndare är ofta att dessa vill ge igen.
Tex om någon snor din mobil så blir du aggressiv och slår hen på ansiktet och sedan bli hen förbannad och bryter ditt ben och du blir ännu mer förbannad och slår sönder hens dator.
Det slutar med att du inte bara förlorar din mobil utan även din laptop och bil.
Det är bara i sällsynta fall man måste bete sig aggressivt.
Tex då polisen inte vill skydda en från att bli mördad för att det finns för få resurser i samhället.
Det bästa är som sagt att undvika att hamna i sådana situationer.
Har man en låg moral så kan man ju alltid försöka få mobbaren i konflikt med någon annan som tar kol på den.