2017-03-17, 18:47
Medlem
BlueStars avatar
Tack för uppdateringen, Arnold. Jag funderar på att åka till Wien i sommar, och färsk information om hur kvaliteten på klubbar och damer är där är alltid uppskattat.

Men om det är få kunder numera borde väl tjejerna ge bättre service, eller har det kanske mest resulterat i att de blivit mer aggressiva?
Senast redigerad av BlueStar 2017-03-17 kl. 18:49.
Citera
2017-03-17, 21:16
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BlueStar
Tack för uppdateringen, Arnold. Jag funderar på att åka till Wien i sommar, och färsk information om hur kvaliteten på klubbar och damer är där är alltid uppskattat.

Men om det är få kunder numera borde väl tjejerna ge bättre service, eller har det kanske mest resulterat i att de blivit mer aggressiva?

Jajamen, det har blivit lite mer aggresiv raggning än vanligt på Fun-Palast. Men inte i närheten av Artemis som jag var på för några veckor sedan. En del tjejer kan sitta i en halv dag utan att ha någon kund. Då börjar nog paniken smita sig på. Det var också så att tjejerna ville gå en gång till på rummet samma dag, p.g.a. klientbrist. Det är inte bra med för mycket klienter (stökigt och köer), men inte heller om det är för lite klienter. Där hade jag lite otur som hamnade mellan rabattdagen och partydagen.

Dock var det inget fel på servicen i själva rummen. Har för mig att 1 eller 2(?) brudar frågade om 1 timme väl inne på rummet. Sedan ingen mer upselling. Det går att få en bra session för minimipriset 60 Euro på FP. Betydligt svårare på turistklubbarna som jag besökt senaste halvåret (Artemis, Sharks).
Senast redigerad av Arnold15 2017-03-17 kl. 21:20.
Citera
2017-03-17, 22:23
Medlem
Har bara varit på Golden Time i Wien två gånger men det var oerhört bra. Det högsta utseende-snittet på brudarna på någon FKK jag varit på och servicen var faktiskt riktigt bra. Inträdet var för dyrt i jämförelse med Tyskland men helt klart värt en resa ändå. Var där i november 2015 och tror Golden Time är en sommarklubb.

Om jag tänker på mina favorit FKK-tjejer så är Joanna från Golden Time en av dem. Bara hon är värd hela resan. Nu kanske jag med åker till Wien i sommar.
Citera
2017-03-17, 23:24
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Milfner
Har bara varit på Golden Time i Wien två gånger men det var oerhört bra. Det högsta utseende-snittet på brudarna på någon FKK jag varit på

Det här håller jag inte med om de ggr jag varit på GT. Ganska blandat. Men klart bättre rent utesseendemässigt än på FP och Fresh (i Wien). Men mer business över det hela på GT jämfört med de andra 2 klubbarna.

Träffade faktiskt tjejer på GT som påstod att de jobbat på Artemis, men som tyckte att konkurrensen var för hård utseendemässigt på Artemis.
Senast redigerad av Arnold15 2017-03-17 kl. 23:30.
Citera
2017-03-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold15
Jag var faktiskt 3 dagar i Wien i november.

Dessvärre verkar det som om FKK/Sauna-klubbarna i Wien håller på att prisa ut sig - åtminstone Fun-Palast och Fresh Sauna Club. Det råder stark prispress i branschen. Då höjer klubbarna entrépriserna (istället för att sänka som man borde). Nu 90 € på Fun-palast. Konsekvensen har blivit färre klienter och många av de mest attraktiva tjejerna har flyttat till andra typer av bordeller (t.ex. min Stefania som jag varit med 10 ggr - åkte faktiskt hit för att träffa henne). Pratade med flera tjejer som klagade över det dåliga kundunderlaget nuförtiden. Jag var på Fun-Palast en måndag och en onsdag med väldigt få klienter. En del av förklaringen kan vara att på söndagen innan och på torsdagen efter hade man lägre entrépriser respektive party (med fler klienter). Lokalerna är som tidigare nämnt väldigt stora. Och hyfsat bra mat.

Men men.
Totalt sett hade jag 2 bra dagar med 7 sessioner (3+4) med lika många HE. 4 riktigt bra sessioner, 1 bra trots att en tjej inte låg still, 1 med tidig utlösning och som vanligt 1 med erektionsproblem som dock löste sig.

Måndagen
Linda Ryssland, ca 25 år, blond, normal
Mycket vacker tjej. Trött efter resan, men får upp den efter ett tag och har sex i 2 ställningar. Helt OK brud. 60 Euro

Lady, Moldavien, ca 26 år, blonderad, halvkurvig
Excellent tjej. Vig som en katt (f.d. gymnast). BJ + sex i 3 ställningar med avslutning i doggy. 70 Euro
Tyvärr var hon inte där på onsdagen

Clarissa, Grekland, ca 26 år, blonderad, kurvig
Excellent tjej. Inte så snygg som de andra, men bra i sängen. Hade haft session med henne ett år tidigare. Hon kände igen mig, men inte jag henne. BJ + sex i 3 ställningar med avslutning i doggy. 70 Euro

Totalt för dagen = 90 (inträde) + 60 + 70 + 70 = 290 Euro

Onsdagen
Nicoletta, Rumänien, ca 25 år, mörk, smal
BJ + sex i 3 ställningar med avslut i doggy. 70 Euro

Clarissa, Grekland, ca 26 år, blonderad, kurvig
(se ovan). Ungefär liknande session som 2 dagar tidigare. 70 Euro

Alicia, Ungern, ca 25 år, brunett, normal
Riktigt snygg tjej som tidigare jobbat på Palace. Hon ska tvätta kuken, trots att jag kör BJ med kondom. Sedan ska hon byta kondom när jag ska byta från BJ till knull!! Hon kan inte ligga still. Stressigt. Trots det sätter jag den efter BJ + 3 ställningar. 60 Euro.

Carolina, Rumänien, ca 23 år, brunett, smal
Mycket vackert ansikte. Populär tjej som hade många klienter. BJ + ridning och utlösning nästan direkt trots att det var dagens 4:e session.... Synd. 60 Euro

Totalt för dagen = 90 (inträde) + 70 + 70 + 60 + 60 = 350 Euro

Totalt 640 för 7 sessioner på 2 dagar. Kostar lite mer än i Frankfurt och Düsseldorf utan att var bättre. Men Wien som kulturstad är klart bättre.

Bra info! Ska dit snart!
Citera
2017-03-17, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av perxk
Bra info! Ska dit snart!

Vilket ställe är BÄST då?
Citera
2017-03-17, 23:57
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av perxk
Vilket ställe är BÄST då?
Det beror på bad du har för preferenser och erfarenhet. Skicka PM.
Citera
2017-04-28, 21:14
Medlem
Läs Massimos inlägg idag på ISG om den nya prisstrukturen på FunPalast innan ni bestämmer er för ett besök. Är en varningsklocka om att kvalitén är på väg neråt för mig.
Citera
2017-04-28, 23:16
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Läs Massimos inlägg idag på ISG om den nya prisstrukturen på FunPalast innan ni bestämmer er för ett besök. Är en varningsklocka om att kvalitén är på väg neråt för mig.

Nu har ju visserligen MassimoPotente dissat alla andra FKK-klubbar - förutom GT - i Wien under väldigt lång tid. GT har han däremot höjt till skyarna - nästan som om han ägde stället. Vid ett tillfälle påstod han att GT (med sin lilla yta) hade haft 500-700 klienter! Så dumt.

Att det råder prispress på FKK-klubbarna är inget nytt och inget som är unikt för FunPalast i Wien. Många klubbar går dåligt och vi kommer att få se en och annan konkurs och/eller eventuuella ägarbyten. Detta har jag skrivit om i flera inlägg. Nu senast hade man nästan dubblat inträdet för tjejerna på Dolce Vita i Düsseldorf. Det går knackigt för många FKK-klubbar då "hemmafruar" etbjuder en timmes sex för 60-70 Euro i sina lägenheter eller gatufnask för 30-40 Euro.
Citera
2017-04-29, 09:52
Medlem
Citat:
Nu har ju visserligen MassimoPotente dissat alla andra FKK-klubbar - förutom GT - i Wien under väldigt lång tid. GT har han däremot höjt till skyarna - nästan som om han ägde stället. Vid ett tillfälle påstod han att GT (med sin lilla yta) hade haft 500-700 klienter! Så dumt.

Att det råder prispress på FKK-klubbarna är inget nytt och inget som är unikt för FunPalast i Wien. Många klubbar går dåligt och vi kommer att få se en och annan konkurs och/eller eventuuella ägarbyten. Detta har jag skrivit om i flera inlägg. Nu senast hade man nästan dubblat inträdet för tjejerna på Dolce Vita i Düsseldorf. Det går knackigt för många FKK-klubbar då "hemmafruar" etbjuder en timmes sex för 60-70 Euro i sina lägenheter eller gatufnask för 30-40 Euro.
Du försvarar dina favoritklubbar alldeles för mycket. Min poäng är att man ska undvika de som det går dåligt ekonomiskt för. När man sparar in så blir kvalitén alltid lidande
Citera
2017-04-29, 10:35
Medlem
Arnold15s avatar
Citat:
Du försvarar dina favoritklubbar alldeles för mycket. Min poäng är att man ska undvika de som det går dåligt ekonomiskt för. När man sparar in så blir kvalitén alltid lidande

I min senaste recension har jag ganska tydligt markerat att FunPalast är på väg ner. Färre klienter. De bästa tjejerna lämnar. Mer jagande. Dock var fortfarande service bra på rummet. Synd för FunPalast har väldigt bra lokaler. En annan klubb i Wien - Fresh Sauna Klubb - är konkursmässig. Kan nog dröja innan jag återvänder till Wien.
Det går dåligt för väldigt många klubbar just nu - i många olika städer.

Om inte jag tar fel så är det väl du som alltid säger att Sharks är den bästa klubben i hela Tyskland. Ja, jättebra lokaler och den bästa uteplatsen. Men problemet är att allt - och då menar jag verkligen allt - kostar 50 Euro extra på rummet.
Senast redigerad av Arnold15 2017-04-29 kl. 10:37.
Citera
2017-05-23, 21:07
Medlem
fkkgoers avatar
Citat:
Jag var faktiskt 3 dagar i Wien i november.

Citat:
Ursprungligen postat av ormbiten
Tyvärr blev det aldrig några kyssar, det blev heller inget blowjob utan kondom, det sa dom att dom inte gjorde helt enkelt.
Maria var litegrann åt GFE hållet även om det aldrig var några kyssar, enbart lite lätta pussar på munnen, inte heller här var det tal om något blowjob utan kondom,

Tack för mycket fin information kring Wien från er bägge.
Jag har besökt Tysklands klubbar men ännu ej dem i Wien. Den nya lagen i Tyskland gör kanske att det är dags att vidga sina vyer. Vi har alla olika inställning till BBBJ, men om vi bortser från dessa, vad är era samlade erfarenheter från Wien gällande detta?
Var det ett undantag att två av tre sa nej till detta Ormbiten? Har du blivit erbjuden detta vanligtvis Arnold15 (även om jag läst att du kör CBJ)?
Kort sagt är det någon anledning att åka till Wien i framtiden om lagen i Tyskland får genomslag gällande förbud av BBBJ?

F
Senast redigerad av fkkgoer 2017-05-23 kl. 21:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in