2017-04-28, 21:38
Medlem
SingleStars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Jag känner en polis i USA som pysslar med mord. Jag ska höra om han känner någon som kan göra en "personal profile" på mördaren/mördarna. Troligtvis får jag nej, men hoppas kan man ju alltid. Du som verkar erfaren, vad behöver polisen för att göra detta? Jag utgår från att det görs av psykologer.

Man utgör från ett visst antal mallar som i sig visar en brottsprofil och vilka som passar in i brottsprofilen.

Har du sett tv-serien Sinkadus? Där kör man brottsprofilering via data. Då ringar man in de enda tänkbara brottslingarna. Vilket visar sig vara jackpott. Problemet är bara att tjuvarna blev av med sitt stöldgods innan polisen kom och man hittade inte beviset som behövdes.
Citera
2017-04-29, 03:24
Medlem
När Mats blir kidnappad i bostaden av två asiater säger han vid förhören att de tvingar honom under knivhot inta tabletter av en drog.
Han blir anvisad att sätta sig ned i soffan och invänta verkan av drogen, han tror sig somna in och vaknar upp att han finns i bagageutrymmet i en bil som stannat.
Han bankar på bagageluckan som gör att en av asiaterna kommer och öppnar och ber honom hålla tyst, nu ser Mats att det finns träd i närheten av vägen.
Man kan dra den slutsatsen att kidnapparna körde in på en skogsbilväg och hade något gömställe inne i skogen.
När Mats säger att efter att han satt sig i soffan och drogen börjat verka vaknar han upp inne i skogen, det visar att den drogen som passar in för det scenariet är Scopolamine.
Om Mats hade sagt vid förhöret att han blev knivhotat och måste gå till bilen, eller att han blev buren till bilen då kan man påstå att han kom med osanning.
Det finns ingen tvekan utan Mats sade sanningen vid förhöret, han sade också att ingen kommer att tro honom med den förklaringen han ger, men han kan endast framföra sanningen som han upplevde den.
Det förekommer mycket kidnappningar i vissa länder och nästan alltid är det under vapenhot och krav på pengar.
Att påstå Mats blev inte kidnappad där drogen Scopolamine användes är inte hållbart, därför någon test mot Scopolamine utfördes aldrig, det går att testa om en person varit drogad med Scopolamine genom att analysera hårstrå från personen.
Citera
2017-04-29, 03:41
Medlem
Eftersom foto togs på Mats där han sitter på en bänk i Kungsträdgården, blev han transporterat till Stockholm sannolikt i bil och sedan därifrån.
En sådan transport fram och åter från gömstället bör ha skett på 6-7 timmar och den tiden var han drogad med Scopolamine.
Därför när fotot tas är han drogad, som också kan ses på fotot, hans syster ansåg honom som drogad också. Han har en luva på sig som han påstår sig aldrig ha ägt och samma sak med jackan, som han framförde vid förhöret.
Med drogen Scopolamine var det fullt möjligt att genomföra scenariet utan att Mats visste någonting om resan, de som skötte doseringen av drogen måste ha varit kunniga inom området därför det är lätt att det blir överdos som gör att personen avlider.
Motivet att kidnapparna tog Mats till Stockholm och han blev fotat där, var för att bevisa han hade varit där på resan mot Lottefors, men Mats åkte aldrig mot Lottefors, utan det var en annan person som åkte med Mats dator mot Bollnäs.
Citera
2017-04-29, 04:03
Medlem
Det som direkt bevisar att Mats blev drogad och kidnappad är att han blev dumpad i drogad tillstånd bredvid Lindas kropp vid fyndplatsen.
Han vaknar upp och reser sig och ser kroppsdelar som han antar är Lindas därför kidnapparna hade lovat att ta honom till Linda.
Det här medför att Mats i panik springer från platsen som visar sig att han trampade fast skorna när han satte fart från platsen.
Han hörde billjud och kom fram till Gauffins stuga vid Rv 80 där många ansåg honom vara i chocktillstånd.
Jag påstår utan minsta tvekan att en normal funtat människa går inte och lägger sig bredvid ett lik, som också var i stark förruttnelse med stank.
Att det här scenariet har kunnat accepteras är för mig helt obegripligt, att Mats skulle självmant gått och lagt sig vid liket.
Det här påståendet att Mats blev inte drogad därför testerna visade på ingen drog, det försvaret är inte hållbart helt enkelt.
Mats blev drogad sannolikt med Scopolamin som inte ger utslag i de tester som gjordes.
Citera
2017-04-29, 04:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
När Mats blir kidnappad i bostaden av två asiater säger han vid förhören att de tvingar honom under knivhot inta tabletter av en drog.
Han blir anvisad att sätta sig ned i soffan och invänta verkan av drogen, han tror sig somna in och vaknar upp att han finns i bagageutrymmet i en bil som stannat.
Han bankar på bagageluckan som gör att en av asiaterna kommer och öppnar och ber honom hålla tyst, nu ser Mats att det finns träd i närheten av vägen.
Man kan dra den slutsatsen att kidnapparna körde in på en skogsbilväg och hade något gömställe inne i skogen.
När Mats säger att efter att han satt sig i soffan och drogen börjat verka vaknar han upp inne i skogen, det visar att den drogen som passar in för det scenariet är Scopolamine.
Om Mats hade sagt vid förhöret att han blev knivhotat och måste gå till bilen, eller att han blev buren till bilen då kan man påstå att han kom med osanning.
Det finns ingen tvekan utan Mats sade sanningen vid förhöret, han sade också att ingen kommer att tro honom med den förklaringen han ger, men han kan endast framföra sanningen som han upplevde den.
Det förekommer mycket kidnappningar i vissa länder och nästan alltid är det under vapenhot och krav på pengar.
Att påstå Mats blev inte kidnappad där drogen Scopolamine användes är inte hållbart, därför någon test mot Scopolamine utfördes aldrig, det går att testa om en person varit drogad med Scopolamine genom att analysera hårstrå från personen.

Du har ju rätt, han sa sanningen om en sak
Citera
2017-04-29, 05:56
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:
Enligt FUP 3548
Mats säger att han inte kan svälja de här utan vatten och får då gå in i köket. Båda männen följer efter Mats och den med kniven kommer att stå närmast bakom Mats när han tar det glas som redan finns på diskbänken. Efter att ha svalt tabletterna så förs Mats in i vardagsrummet och blir ombedd att sätta sig på soffan. Mats säger att den man som har kniven placerar sig till höger om honom på en pall medan den som fört talan ställer sig mellan Mats och tv:n. Mats säger att han blir sittande i soffan och har då fått information om att han kommer att somna.

Men Mats minns ju allt från hur han får svälja tabletter bärs ner, hur han läggs i en baklucka, hur han får kissa, hur han matas med räkor ( fnissar varje gång vid just denna tanke på de otroligt snälla kineskidnapparna som naturligtvis har kalla friterade räkor att mata sitt offer med) osv. DU hävdar att man får minnesförlust? Din teori haltar rejält.

Vi kan därmed bortse från Scopolamine tesen.
Citera
2017-04-29, 06:59
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik1974
Å andra sidan ska jag villigt erkänna att jag var selektiv i val av exempel i just det fallet. Första ambulansföraren på plats vittnade om Mats små pupiller. Läkarens undersökning av hans pupiller var mitt "huvudargument".

Då tror jag hellre på hans syster.
Citera
2017-04-29, 07:05
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:

Jag börjar faktiskt svänga i frågan vem jag tror är skyldig. Jag tror han blivit drogad av maffian. Hon har blivit mördad av maffian för pengarna. Det är liksom uppenbart att det gått till som du och judensau skriver även om folk tycker det är långsökt. Jag tror dock mer på judensaus tes om att det är maffian från början till slut. Jag såg fotot på Mats, herregud! Han ser inte normal ut alls där.

Satsar polisen resurser på att ringa in kineserna så har man gjort ett hyggligt dagsverke. Tack Fagro och Judensau för att mina ögon öppnats.

GW var så dryg och säker i TV. Jag litar på honom men i detta fallet är han helt ute och cyklar.
Citera
2017-04-29, 07:14
Medlem
Mr Bs avatar
Citat:
Jag börjar faktiskt svänga i frågan vem jag tror är skyldig. Jag tror han blivit drogad av maffian. Hon har blivit mördad av maffian för pengarna. Det är liksom uppenbart att det gått till som du och judensau skriver även om folk tycker det är långsökt. Jag tror dock mer på judensaus tes om att det är maffian från början till slut. Jag såg fotot på Mats, herregud! Han ser inte normal ut alls där.

Satsar polisen resurser på att ringa in kineserna så har man gjort ett hyggligt dagsverke. Tack Fagro och Judensau för att mina ögon öppnats.

GW var så dryg och säker i TV. Jag litar på honom men i detta fallet är han helt ute och cyklar.

Trams.
Klart han inte ar normal, han har mordat sin fru, han ar radd , han ar stressad, adrenalin pumpar och pupiller utvidgas. Hur skulle du se ut om du slog ihjal din blivande fru?
Citera
2017-04-29, 07:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Jag förstår inte vad du är ute efter. Är det så att alla som inte blint följer er mall är suspekta?

Varför kör de honom till Stockholm?
Vad är det som gjort att du svängt i frågan?
Citera
2017-04-29, 08:02
Medlem
Har inte 100 koll på denna teori som Mats framför men...
1. Skulle En Asiatisk maffia ha kidnappat Linda för pengar?
Och inte kommit över några pengar eller värdesaker utan döda henne tillslut?

2. Sen försöka med Mats, och där också kammat noll med pengar eller värdesaker?
Inte tagit en pryl, bil eller nått från lägenheten?
Bara hotat med kniv?
Lagt ner massa jobb,risker i några dagar utan att få ihop några pengar?
Inte ens provat ta ut pengar på kort ( under döds hot ger man väl bort koden för lite pengar)eller handla prylar på nätet?
Sen låter Mats leva som ett vittne som varit med denna maffia i flera dagar och dem kan ju inte veta vad Mats sett och hört under den långa tiden?
Maffian kan ju heller inte veta att dödsorsaken inte skulle gå att fastställa eller vilka spår dem lämnat efter sig. Varför lämna Mats som vittne?

Nää att maffia jobbar gratis o T.om går back på denna operation och låter Mats leva??
Och varför är inte Mats rädd för denna maffia nu längre ( skyddad identitet osv) utan promenerar runt utan täcken på nå trauma som vilken frisk person skulle haft om man blir kidnappad i flera dagar!!
Citera
2017-04-29, 08:05
Medlem
Pastakryddas avatar
Citat:

Okey, så varför är Maffian nöjda med att döda Linda men inte få ut några pengar? Borde inte den som livförsäkringen föll ut på blivit kidnappad vid det här laget, hotad, misshandlad eller även den dödad? Hur kan de vara nöjda med att inga pengar blivit utbetalade?
Vad var beloppet på den påhittade skulden som maffian var ute efter? Linda hade pengar.

Mats har för övrigt aldrig sett normal ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in