2017-04-28, 15:49
Medlem
Crimsonsouls avatar
Jisses, inte undra på att man aldrig ser feminister i detta forum. Eller att de talar om en "våltäcktskultur." De känner sig tydligen våldtagna om någon ifrågasätter dem.

Citat:
An anonymous essay published last week in Inside Higher Ed by a self-described feminist professor details her experience of teaching a gender course and essentially feeling re-raped while grading an assignment from a young white, male student who touted men’s rights.

She described his paper as citing questionable and unreliable men’s rights sources and presenting an argument that used an example of a woman raping a man to posit that feminism is pointless and women complain too much about gender inequality.

As I went over his paper, I realized that I was reading a paper that sounded word for word like something the man who raped me would say. And not only did this sound like something my rapist would say, this student fit the same demographic profile as him: white, college male, between the ages of 18 and 22.

I was furious at the fact that, as an instructor, I was expected to take his paper seriously, and scared of what he might do if he did not like his grade. Although I knew it was unlikely that this student would literally try to rape me, his words felt so familiar that I began having trouble distinguishing him from the man that did. Their words were so frighteningly similar that the rational-instructor side of my brain could not overpower the trauma-survivor side. … “Zero! You get a fucking zero!” I literally screamed at my computer screen.
https://www.thecollegefix.com/post/32272/
Citera
2017-04-28, 15:53
Medlem
Kung-Caligulas avatar
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?
Citera
2017-04-28, 15:54
Medlem
rootswallers avatar
Det är ju hedersvärt att professorn i alla fall erkänner sin emotionella instabilitet. Att väga in andra aspekter än texten vid bedömning är groteskt, det är skrämmande om hon inte får repressalier.
Citera
2017-04-28, 15:55
Avslutad
De har väl all rätt att få tänka hur de vill, även de deras tankar fabricerar en våldtäkt utav dem själva. Vad de måste inse är att alla andra har rätt att tänka vad de vill. Hela världen får gå runt och våldta dom i sina tankar om dem vill. Det är när de ska börja leka tankepolis logiken försvinner och dårskapet tar vid.

- Jag kände mig våldtagen av din uppsats!
- Jaha. Jag känner mig kränkt av dina tankar.
- Jaha.

Case closed.
Citera
2017-04-28, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kung-Caligula
Jag kan konstatera att det råder grav sinnessjukdom bland akademiker idag. Vad fan har hänt eller har dom alltid varigt mentalt efterblivna?

Är det inte helt enkelt så att en större mängd människor blivit akademiker och detta har dragit ner nivån avsevärt? Framförallt inom humaniora där bevisbördan inte är den samma. Lite svårare att bullshitta i fysik.
Citera
2017-04-28, 16:17
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Alla dom där som känner sig våldtagna kanske borde se över vad dom snackar om. I vår tid där folk blir kränkta av precis vad som helst och ska ändra ord som är kränkande till något annat idiotiskt ord. Lite förvånande är det väl då med en professor som förminskar våldtäkter med att jämföra det med en text. Visst är det poppis idag att använda det mest starka ord man kan komma över för att beskriva sin situation när man vill bli sedd som ett offer men någon måtta får det väl ändå vara?
Citera
2017-04-28, 16:32
Medlem
Zaedrewss avatar
Vilket tur att hon nu blev våldtagen av en vit en så hon kunde skriva om detta och inte bli lynchad av kåren. Oerhört viktigt att nu poängtera detta som det verkar.

Annars kanske det behövs den berömda sk "trigger-varningen" nu även för känsliga professorer numera. Lyckligtvis har denna professor nu makt så denna unga man inte blir långlivad i den akademiska världen. Snacka om absurd värld som redan bara efter ca 20 års genustrams gjort att professorer inte ens kan se objektivt.
Citera
2017-04-28, 17:19
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Nu blev ni allt kränkta va?

Jag känner mig våldtagen!

Var nästan identiskt med den kvinna som våldtog mig!
Hon sade att nu blev du allt kränkt va!

Vilka hemska minnen... du har våldtagit mig på nytt...

Nä men allvarligt, det är sjukt... fördomen att kvinnor tar allt personligt och män drar en generell "kam" kommer ju upp...

Det är lustigt med "gender course", i hennes egen värld där hon lever finns det tydligen bara ett kön...
Citera
2017-04-28, 17:40
Medlem
Kalas-Kukens avatar
Citat:

Personliga egenskaper och goda vitsord har allt mindre betydelse.
Vilken galenpanna som helst med god inlärningsförmåga kan bli Professor.
Citera
2017-04-28, 18:05
Medlem
Otroligt skrämmande vilken bana världen (samt dagens Sverige) är påväg. Man skulle behöva en utrotning av kränka och våldtagna människor som hade den hemska upplevelsen att läsa en elevs uppsats om mäns rättigheter... Fy fan säger jag
Citera
2017-04-28, 18:21
Medlem
Flufffens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
I vissa länder stenar man våldtagna kvinnor.
I länder som t.ex. Saudiarabien så gör man det, landet som nyligen valts in i FNs kvinnokommission. Där feministiska Sverige vägrar avslöja hur man röstat, förmodligen röstade man för. Najs!
Citera
2017-04-28, 18:28
Medlem
Europes avatar
Citat:

Jag vet i alla fall att många varnade för detta när det blev tal om att ge kvinnor fri tillträde till högre utbildning. Nu anser jag själv att inte alla kvinnor är lika olämpliga för högre studier och oförmögna att bedriva seriös forskning (precis som det även bland män endast är en liten minoritet som är lämpade för det, även om det möjligtvis är mycket mer vanligt bland män än kvinnor), men jag konstaterar att t.ex. svenska statsfeminister ännu mer kategoriskt hävdar att kvinnor inte kan syssla med fakta och vetenskaplig metodik, eftersom det är "manligt tänkande" (samt att de kvinnor som ändå ägnar sig åt vetenskap har kapitulerat inför patriarkatet, samt förnekar det för att de lider av "falskt medvetande"). Skillnaden är så klart att de anser att vetenskapligheten och all fakta måste stryka på foten, för att det annars är "odemokratiskt" mot kvinnorna, medan de som var motståndare till att kvinnor skulle få tillgång till högre utbildning istället prioriterade räddandet av all vetenskaplig verksamhet.

Om ni vill fördjupa er i den svenska statsfeministiska kampen mot vetenskap och fakta, så rekommenderar jag att börja med att försöka hitta 'Genus och text' någonstans på nätet. Den fanns förut tillgänglig på Skolverkets sida och rekommenderades av myndigheten som kurslitteratur inom bl.a. Lärarhögskolan, men den finns inte längre kvar på deras websida. Författarinnan, Moira von Wright, belönades av svenska regimen för sin kamp mot vetenskapen bl.a. genom att utnämnas till rektor för Södertörns högskola (av dåvarande Alliansregeringen).

Det är värt att notera att förfallet inom den västerländska högre utbildningen inte enbart bedrivs av kvinnor/feminister, samt att det nu även har drabbat mer ansedda universitet i bl.a. USA, även om de amerikanska högskolesektorn, som inte är direkt underställd den politiska makten som i Sverige, även har vetenskaplig samhällsforskning bredvid den pseudovetenskapliga verksamheten. Personligen tror jag att en del av problemet är möjligtvis politiken med att så stor andel av befolkningen som möjligt ska slussas igenom den högre utbildningen, oavsett om de äger den begåvning och den läggning som krävs för vetenskaplig verksamhet. På ett ännu djupare plan kan jag tänka mig att det hela handlar mer generellt om den västerländska kulturens förfall och undergång, som orsakas av - för oss okända - djupare drivkrafter.

Kanske hade Oswald Spengler mer eller mindre rätt om att alla kulturer förfaller när de har nått en viss punkt i utvecklingen? Hade det inte varit feminism, marxism och postmarxism, så hade det kanske istället varit någon annan efterbliven sekterism som förstört samhället inifrån? De kanske snarare bara är symptom på ett djupare och mer genomgripande samhällsförfall, än de grundläggande orsakerna i sig?
Senast redigerad av Europe 2017-04-28 kl. 18:42.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in