2017-04-28, 17:53
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Vem är det?
Det är väl Johanna Möllers dotter om jag inte missförstått helt. Hon vars sambo JM sökte förmå att mörda maken.
Citera
2017-04-28, 17:54
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fleshsuckforum
Kan dessa nya uppgifter också innebära att han inte ens dog den dagen, utan kanske dagen innan transporterades död till stugan och slängdes i sjön. Så att hela scenariot med att han kom och stannade på middag är falskt?

Nu svarar jag lite fritt ur minnet, det finns artikellänkar m.m. tidigare i tråden.

Om jag inte missminner mig sa den första obduktionen att AP hade varit död i max 12 timmar. Och polisen och IF vet nog mer exakt när han senast hade kontakt via mobil med anhöriga ("ny" sambo/flickvän) den där dagen. Han var ju livrädd för JM, skulle hämta barnen på offentlig plats för umgänge, så rädd var han.

Och han hade ingen "egen" bil, eller hyrd, eller lånad. Det måste ju ha blivit tyst på mobilen någon gång under hämtningen av barnen, om inte JM SMSat APs flickvän från APs mobil......för att ge sken av att allt var som vanligt.

Att ha ny flickvän/sambo och umgänge med sina barn, då brukar man väl planera helgen ner i minsta detalj......Skansen, Gröna Lund m.m.

Att då sätta sig att supa med exet man är livrädd för, på en öde ö utan möjligheter att kunna fly finns ju inte på kartan.

Jag undrar bara vad de drogade honom med, så att han "bara" drunknade. Inga skador på kroppen som sagt......
Citera
2017-04-28, 17:55
Medlem
Citat:
Här visar Mohammad Rajabi själv hur mordet på Göran, 67, och mordförsöket på Arbogakvinnans mamma gick till.
Efter mordet åkte den 42-åriga kvinnan direkt hem till sina barn – och förklarade att hon hamnat i en bilolycka.
– Jag tyckte att hon verkade lite chockad, lite så här tyst först, säger hennes minderårige son i förhör.

http://www.expressen.se/nyheter/arbogakvinnans-alla-logner-om-morden/
Citera
2017-04-28, 17:56
Medlem
AdamBombs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Den här lappen som hon skriver, "Jag är oskyldig men dem hittar på motiv" - torde det inte vara avsett att kriminalvårdarna just skulle hitta den? Det är ett sätt för henne att söka manipulera utredarna. https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/sa-forsokte-kvinnan-styra-omgivningen

Sen undrar jag också varför en person med akademisk examen skriver "dem hittar på motiv". Är det ens möjligt att gå igenom en hel högskoleutbildning och samtidigt skriva så illa?
Socionomexamen från någon mindre högskola eller det ökända Södertörns Högskola...
Citera
2017-04-28, 17:58
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axis.bold.as.love
Det är väl Johanna Möllers dotter om jag inte missförstått helt. Hon vars sambo JM sökte förmå att mörda maken.

Nej, Am*nda är äldsta dottern, Julia är den som har barn med JJ.
Citera
2017-04-28, 17:59
Medlem
stone_sleepers avatar
JM har alltså försökt anklaga familjemedlemar, hon har försökt muta, hota, snart erbjuder hon väl sexuella tjänster till snuten i utbyte mot att de tror på henne. Kanske redan hänt... Men till slut erkänner hon nog, i en sista desperat försök att slippa ta straffen.
Senast redigerad av stone_sleeper 2017-04-28 kl. 18:01.
Citera
2017-04-28, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Nej, vi har inte hela bilden klar för oss och självklart kommer det att framkomma mer detaljer men trots det så är drunkningen en drunkning och det kommer att bli svårt för åklagaren att bevisa JM,s medverkan.

Ja bevisningen avs Aki-fallet är nog (tyvärr) inte så habil som flera här tror. Men det återstår ju att se.

Sedan kan man fråga sig om det är alldeles klart att drunkningen var en drunkning, iaf om man tar del av skjutjärnskrönikören Ojsin Cuntwells utsaga, ja hur nu det ska tolkas:
'Rättsläkare har inte kunnat fastställa orsaken till att kvinnans före make, hittad drunknad i Hjälmaren sommaren 2015, dog.' ( )
Citera
2017-04-28, 18:05
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja bevisningen avs Aki-fallet är nog (tyvärr) inte så habil som flera här tror. Men det återstår ju att se.

Sedan kan man fråga sig om det är alldeles klart att drunkningen var en drunkning, iaf om man tar del av skjutjärnskrönikören Ojsin Cuntwells utsaga, ja hur nu det ska tolkas:
'Rättsläkare har inte kunnat fastställa orsaken till att kvinnans före make, hittad drunknad i Hjälmaren sommaren 2015, dog.' ( )

Att A*i har drunknat är ju otvetydigt, frågan som inte har fått något svar är ju om det var med hjälp eller en olycka, allt för mycket talar ju för att han blev hjälpt till sin drunkning men att bevisa det och vem/vilka blir ju svårare.
Citera
2017-04-28, 18:08
Medlem
System-kollapss avatar
Att på de famösa papperslapparna visa sig inte kapabel skilja på "de" och "dem" är skäl nog att prova den misstänkta GK:s ("gärningskvinnans") ev. skuld enligt gammal svensk rättspraxis, läs Old School Häxprocess, med att låta GK förorena närmsta vattendrag.

Flyter, betyder skyldig.

Sjunker betyder oskyldig.

De famösa papperslapparna:

https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vastmanland/sa-forsokte-kvinnan-styra-omgivningen
Citera
2017-04-28, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bonaquaaa88
Usch för hennes vänlista!

Har inte Facebook vad menar du med usch för hennes vänlista?
Citera
2017-04-28, 18:26
Medlem
Hoppas innerligt att Rajabi går fri från ansvar, han hade aldrig gjort det här om han inte blivit utnyttjad av JM
Citera
2017-04-28, 18:27
Medlem
Frå DN:

" Jag vet att hon hatade mig, säger den 63-åriga kvinnan om dottern i ett ganska tidigt förhör.

– Hon hatade mig för att jag sa ifrån.

I ett tidigt skede berättar också den 63-åriga kvinnan för polisen att någon nyligen hade länsat ett mindre kassaskåp som hon och maken hade i bostaden. Deras egna misstankar riktades mot dottern, men hon skyllde i sin tur på sin dotter. När kassaskåpet, där det ska ha funnits saker till ett värde av minst 100.000 kronor.

Anledningen till att dottern skulle ha länsat kassaskåpet var att hon hade en skuld på drygt 5.000 kronor. De pengarna hade 42-åringen bett sina föäldrar att betala, trots att hon sag till dem att att hon tjänade massor av pengar.

Men att hon tjönade massor av pengar var inget som föräldrarna märkt. De hade tvärtom, under många år stöttat dottern ekonomisk. Bland annat hade de köpt två bostäder, en till 42-åringens son och en till dottern själv.

Vidare ger mamman en bild av dottern som stämmer väl överens med andras: hon är manipulativ och makthungrig."

http://www.dn.se/nyheter/sverige/mamman-om-overfallet-i-sommarstugan/

Hon har verkligen inga som helst problem att skylla på sina egna barn....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in