Citat:
Ursprungligen postat av
Fleshsuckforum
Kan dessa nya uppgifter också innebära att han inte ens dog den dagen, utan kanske dagen innan transporterades död till stugan och slängdes i sjön. Så att hela scenariot med att han kom och stannade på middag är falskt?
Nu svarar jag lite fritt ur minnet, det finns artikellänkar m.m. tidigare i tråden.
Om jag inte missminner mig sa den första obduktionen att AP hade varit död i max 12 timmar. Och polisen och IF vet nog mer exakt när han senast hade kontakt via mobil med anhöriga ("ny" sambo/flickvän) den där dagen. Han var ju livrädd för JM, skulle hämta barnen på offentlig plats för umgänge, så rädd var han.
Och han hade ingen "egen" bil, eller hyrd, eller lånad. Det måste ju ha blivit tyst på mobilen någon gång under hämtningen av barnen, om inte JM SMSat APs flickvän från APs mobil......för att ge sken av att allt var som vanligt.
Att ha ny flickvän/sambo och umgänge med sina barn, då brukar man väl planera helgen ner i minsta detalj......Skansen, Gröna Lund m.m.
Att då sätta sig att supa med exet man är livrädd för, på en öde ö utan möjligheter att kunna fly finns ju inte på kartan.
Jag undrar bara vad de drogade honom med, så att han "bara" drunknade. Inga skador på kroppen som sagt......