Citat:
Ursprungligen postat av
JordenIsPlatt
Igen? Hur många filmer som bevisar att ingen kurva finns behöver ni? Börjar bli lite tröttsamt med att jag har presenterat 100% av bevis samtidigt som ni har nada.
https://www.youtube.com/watch?v=Uk1fjnXSvJc
Det är trevligt att du besöker Lake Ontario och gör en massa videos som du lägger upp på YT. Är du från området eller åker du dit ofta av någon anledning? Är imponerad av allt jobb du lägger ned för att bevisa din tes, är det inte kostsamt om du nu inte råkar bo i närheten? Om du är svensk och bor i Sverige undrar jag varför du inte gör videos och fotograferar något här i landet som bevisar din tes? Se mig som totalt okunnig men intresserad av vår planet och vill gärna ha mer kött på benen men snälla inte mer videos från USA och Kanada det har jag sett många nu.
1: En undran från mig är varför just Ontario och dess omgivningar, är jordskorpan platt just där?
2: Varför har den platta jorden exakt den form som du har på din avatar? Kan du bevisa detta med tex flygfoton eller satellitbilder eller kanske på något annat sätt än alla dessa videos från en sjö i nordamerika?
3: Om du inte kan bevisa "2" så varför skulle inte vår planet vara kvadratisk eller rektangulär med 4 ispoler en i varje hörn eller en oval vågformig skiva. För om ni nu vet exakt att den platta jorden ser ut som din avatar undrar jag varför den inte är accepterad av vetenskapen?
4: Hur tjock är jordplattan? Hur håller den ihop för att inte knäckas av sin egen tyngd? Undrar just detta då jag såg i samband med FE-videos att ISS rymdstationen inte skulle kunna hålla ihop pga av sin tyngd och storlek och att den också var ett påhitt av "makten".