2017-04-28, 11:12
Medlem
madtops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Nej du kan inte mäta avstånd när du inte har något avstånd du kan jämföra med

Trams...

Citat:
Precis så nu när vi med genuin vetenskap har bevisat att det inte finns någon kurva samtidigt som den heliocentriska kulten inte har ett enda bevis för något man påstår så är diskussionen över, vetenskap handlar om att observera fenomenet, inte sitta och rita nummer på ett papper.

Sluta tramsa, förklara i stället hur det fungerar på den platta jorden.

Varför faller regndroppar nedåt och hur vet vattnet vad som är platt?
Citera
2017-04-28, 15:14
Medlem
Wastelandwolfes avatar
JordenIsPlatt har fortfarande inte kunna komma med en förklaring till varför stjärnorna har skenbart olika höjd, beroende på var på jorden man gör observationen. Det är så enkelt, men för en platt hjärna...näe..det går inte
Citera
2017-04-28, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Håll en hink med vatten ovanför huvudet och vänd sedan hinken upp & ned. Vattnet kommer att falla mot jorden (via ditt ansikte).

Vad du inte verkar förstå är att du måste ge en förklaring till varför vattnet faller nedåt. Du måste komma fram med en alternativ teori till vetenskapens gravitation. Att som du och andra platt-idioter dra till med "därför" kanske funkar om man pratar med imbecilla - men om du försöker vara vetenskaplig så är svaret "därför" mest skrattretande.

Vilken kraft får vattnet att falla nedåt och vilken kraft får vattnet stannar kvar på jorden?

Det har ju förklarats ett antal gånger men du är antagligen alldeles för korkad för att greppa konceptet.
Vatten har högre densitet än atmosfären och faller då naturligtvis nedåt om du häller det över huvudet. Och glöm inte att du först måste lyfta upp spannen innan du kan hälla vattnet över dig.
Citera
2017-04-28, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av madtop
Självklart vet vi avståndet till planeterna, att mäta avstånd med radio eller laser är inte direkt rocket sience. Du kan själv köpa en enkel avståndsmätare för kortare avstånd på t.ex Clas Ohlsson. Att göra samma sak på längre avstånd som till månen eller Venus har gjorts miljontals gånger av hundratusentals människor, jag har själv mätt avståndet till månen.

Så jo, jag och hundratusentals andra vet hur långt det är till månen, planeterna och solen. Vill du hävda att vi inte kan mäta avståndet så måste du börja med att falsifiera vår mätmetod.
Dina påståenden om radio- och lasermätningar är ren nonsens. Ingen vet avstånden till månen eller stjärnorna vi kallar planeter. Har du hört talas om "Titius-Bodes lag"?
Det visar med all tydlighet att avstånden till planeterna har sitt ursprung i kabbalistisk hokus pokus.

Du har inte en susning om avstånden till solen eller månen. Det finns ingenting att falsifiera. Ditt babbel om parallaxmetoden är bara trams och ett sätt att vilseleda godtrogna.
Senast redigerad av Sebban 2017-04-28 kl. 16:34.
Citera
2017-04-28, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Fatta ditt pucko att jag suttit i flygplan antagligen fler timmar än du gått i skolan:

https://www.shutterstock.com/video/clip-2527163-stock-footage-video-footage-of-a-airplane-flight-in-clouds-with-sun.html

Du ser inte skillnad på solens storlek från marken och från flygplanet.

Så du tillbringar din restid med att stirra in i solen? Jag vet inte om man kan se skillnad på solens storlek beroende på flyghöjd men har inga problem med att identifiera individer som fabulerar.
Citera
2017-04-28, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wastelandwolfe
JordenIsPlatt har fortfarande inte kunna komma med en förklaring till varför stjärnorna har skenbart olika höjd, beroende på var på jorden man gör observationen. Det är så enkelt, men för en platt hjärna...näe..det går inte

Det kallas för perspektiv.
Citera
2017-04-28, 16:37
Medlem
Tajger66s avatar
Citat:

Igen? Hur många filmer som bevisar att ingen kurva finns behöver ni? Börjar bli lite tröttsamt med att jag har presenterat 100% av bevis samtidigt som ni har nada.
https://www.youtube.com/watch?v=Uk1fjnXSvJc
Det är trevligt att du besöker Lake Ontario och gör en massa videos som du lägger upp på YT. Är du från området eller åker du dit ofta av någon anledning? Är imponerad av allt jobb du lägger ned för att bevisa din tes, är det inte kostsamt om du nu inte råkar bo i närheten? Om du är svensk och bor i Sverige undrar jag varför du inte gör videos och fotograferar något här i landet som bevisar din tes? Se mig som totalt okunnig men intresserad av vår planet och vill gärna ha mer kött på benen men snälla inte mer videos från USA och Kanada det har jag sett många nu.

1: En undran från mig är varför just Ontario och dess omgivningar, är jordskorpan platt just där?

2: Varför har den platta jorden exakt den form som du har på din avatar? Kan du bevisa detta med tex flygfoton eller satellitbilder eller kanske på något annat sätt än alla dessa videos från en sjö i nordamerika?

3: Om du inte kan bevisa "2" så varför skulle inte vår planet vara kvadratisk eller rektangulär med 4 ispoler en i varje hörn eller en oval vågformig skiva. För om ni nu vet exakt att den platta jorden ser ut som din avatar undrar jag varför den inte är accepterad av vetenskapen?

4: Hur tjock är jordplattan? Hur håller den ihop för att inte knäckas av sin egen tyngd? Undrar just detta då jag såg i samband med FE-videos att ISS rymdstationen inte skulle kunna hålla ihop pga av sin tyngd och storlek och att den också var ett påhitt av "makten".
Citera
2017-04-28, 16:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sebban

Hur nära befinner sig stjärnorna anser du?
Varför roterar stjärnhimlen synbart medurs på södra halvklotet och moturs på norra?
Citera
2017-04-28, 16:55
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Hade enbart undersidan lysts upp och ovansidan och sidorna vore mörka så vore det intressant så länka till vad du tänker på så skall vi se.
Om solen cirkulerar ovanför molnen så kan den inte lysa på undersidan, oavsett om den samtidigt lyser på "sidorna" eller ej.

Citat:
En intressant aspekt på hela den grejen är att folk som bor riktigt högt på en rund jord skulle se solstrålarna enbart synas i taket och inte på golvet under en soluppgång men det är något som aldrig har observerats i verkligheten,
Det beror på att kanten på skuggan inte blir så skarp. Det blir bara skarp skugga av solen om objektet som kastar skuggan är när ytan som tar emot skuggan. Redan på 2m höjd är horisonten 5km bort, då blir kanten på skuggan oskarp.
Citera
2017-04-28, 17:04
Medlem
ConnyKlassons avatar
Citat:
Det förklarar inte varför solen går ned bakom horisonten med oförändrad storlek.
Citera
2017-04-28, 17:14
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Så du tillbringar din restid med att stirra in i solen? Jag vet inte om man kan se skillnad på solens storlek beroende på flyghöjd men har inga problem med att identifiera individer som fabulerar.

Man kan se utmärkt med periferiseendet och man kan också ta bild på solen med mobiltelefonen sen många år tillbaka.
Citera
2017-04-28, 17:16
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Dina påståenden om radio- och lasermätningar är ren nonsens. Ingen vet avstånden till månen eller stjärnorna vi kallar planeter. Har du hört talas om "Titius-Bodes lag"?
Det visar med all tydlighet att avstånden till planeterna har sitt ursprung i kabbalistisk hokus pokus.

Du har inte en susning om avstånden till solen eller månen. Det finns ingenting att falsifiera. Ditt babbel om parallaxmetoden är bara trams och ett sätt att vilseleda godtrogna.

Exakt hur tror du GPS systemet fungerar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in