2017-04-28, 13:51
Medlem
Bunsofsteels avatar
Underbart land kommer det aldrig att bli med eller utan araber/afrikaner.

Vädret är förjävligt och för höga skatter.
Citera
2017-04-28, 13:52
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DoctorWo
Hela din text bygger på att du är rädd från taniga skrikiga blattar som slänger blickar och är lite gapiga. Grow some fucking balls din jävla mes.

Och detta var det enda du hade att säga, din lille fjant?! Tippar på att du är runt 20 år och alltså inte levt under dessa decennier vi talar om, så hur kan du veta bättre... "Grow some fucking brains", ditt mongo!
Citera
2017-04-28, 13:54
Medlem
arazals avatar
Sverige utan invandrare hade varit ett tomt land. Sverige finns tack vare invandringen som pågått i hundratals år. Om det var så jävla bra här, hur kommer det sig att över en miljon svenskar utvandrade till Amerika?
Citera
2017-04-28, 13:59
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JalleKalleBalle
Går man däremot ut på en gata i Sverige 2017 (jag bor utomlands men besöker Sverige varje år) så är det fullt av hotfulla araber och afrikaner som står och stirrar med arga blickar. Det är gående tält överallt som skriker på sina främmande språk, för att inte prata om tiggarna som får en att fråga sig själv om man befinner sig i Sverige eller Mogadishu.

Citat:
Svenskar blir rånade, misshandlade och våldtagna till höger och vänster. Tusentals Svenskor blir våldtagna varje år av invandrare. I många stadsdelar så är Svenskar en minoritet ute på gatorna. Det kan vara riktigt obehagligt till och från. Det brinner bilar varje kvälll och invandrargäng kastar sten på ambulanspersonal som försöker rädda livet på människor.

Citat:
Att besöka tunnelbanan i Stockholm på kvällen kan jämföras med att stiga ner i helvetet med knarkande (och förmodligen beväpnade) mardrömsnegrer i varje hörna. Blattegäng driver också runt i massor och muckar med Svenskar som bara vill ha kul och njuta av sommaren - glöm bort det gamla goda klassiska Svenska sommarfirandet för innan du märker av det så har du ett gäng somalier där bara ögonen lyser upp i mörkret efter dig. Varje sommar knivas flertalet svenskar ner under sommarfirandet av invandrare.
Citat:
Enligt mig så har Sverige blivit rena mardrömmen och om det är såhär nu, hur tror ni det kommer bli när de om bara ett par tiotals år blir en majoritet i landet? Jag ryser bara jag tänker på det.
Jag kan inte besvara din fråga då detta är skrattretande överdrivet. Vi har problem, men detta är ju bara löjligt. Det fetade är helt otroliga lögner.

Som vanligt blir det massmedhåll på någonting så grovt överdrivet. Antingen har ni rasister (ja, jag kallar er som beskriver Sverige så här för rasister) enormt bra inbillningsförmåga, eller så sitter ni gömda i era pojkrum och läser Nordfront.
Citat:
Ursprungligen postat av Ducadream
Jag känner inte igen din beskrivning alls.
Nej, inte jag heller, men rasisterna som till stor del äger I&I gör det, tillsammans med SD och Donald Trump.
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-28 kl. 14:15.
Citera
2017-04-28, 14:23
Medlem
Cataphracts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Jag kan inte besvara din fråga då detta är skrattretande överdrivet. Vi har problem, men detta är ju bara löjligt. Det fetade är helt otroliga lögner.

Som vanligt blir det massmedhåll på någonting så grovt överdrivet. Antingen har ni rasister (ja, jag kallar er som beskriver Sverige så här för rasister) enormt bra inbillningsförmåga, eller så sitter ni gömda i era pojkrum och läser Nordfront.

Nej, inte jag heller, men rasisterna som till stor del äger I&I gör det, tillsammans med SD och Donald Trump.
Det blir lätt svart och vitt där sådana som TS vill påskina att varenda gata brinner dag och natt, att varenda svenskt sköte våldtagits av mörkermän. Samtidigt försöker sådana som du släta över, jag menar bara rasister hemma framför datorn kan väl tycka att det finns problem i Sverige!

Jag tror de flesta innerst inne, oavsett politisk hemvist, vet att Sverige 2017 är smutsigare, otryggare och osvenskare än Sverige 1980 - Sverige 2017 är helt enkelt ett sämre land. Jag minns också hur vi inte ens låste dörren under min uppväxt, sådant är fullkomligt otänkbart idag.
Citera
2017-04-28, 14:31
Medlem
G13Hazes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Sverige utan invandrare hade varit ett tomt land. Sverige finns tack vare invandringen som pågått i hundratals år. Om det var så jävla bra här, hur kommer det sig att över en miljon svenskar utvandrade till Amerika?
Haha, vilket skitsnack. Sverige har profiterat på industrialiseringen, det har inte med invandring att göra. Vi hade legat bra till oavsett invandrare.

Utvandringen och svälten på 1800-talet hänger ihop med att vi ännu inte hade hunnit varken bygga upp ett socialt skyddsnät eller tagit del av det maskinella jordbruket.

Förklara varför Sverige finns på grund utav invandrare?
Citera
2017-04-28, 14:31
Medlem
pantherTypeGs avatar
- SD hade inte varit i riksdagen

- Hemsidor som avpixlat och friatider har inte existerat

- Förtroendet för den etablerade media hade varit stort

- Sverige hade varit ett tryggt land
Citera
2017-04-28, 14:33
Medlem
pantherTypeGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arazal
Pågått i hundratals år? Var vänlig att berätta vad du mer syftar på. Den etablerade invandringen har pågått sen 70-talet till Sverige, plus en våg under andra världskriget. Dessförinnan hade vi ingen invandring.
Citera
2017-04-28, 14:35
Medlem
arazals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G13Haze
Haha, vilket skitsnack. Sverige har profiterat på industrialiseringen, det har inte med invandring att göra. Vi hade legat bra till oavsett invandrare.

Utvandringen och svälten på 1800-talet hänger ihop med att vi ännu inte hade hunnit varken bygga upp ett socialt skyddsnät eller tagit del av det maskinella jordbruket.

Förklara varför Sverige finns på grund utav invandrare?

Sverige var ett fattigt bondeland som klarade sig undan 2:a världskriget tack vare att vi gick i säng med tyskarna. Och efter kriget när halva Europa var sönderbombat valde Sverige att satsa på industri och invandring och på så sätt klarade sig bättre än andra länder.

Jag vill mer än gärna att alla invandrare i landet stannar hemma en vecka och strejkar för att man ska se vilken effekt det ger.
Citera
2017-04-28, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili

Oj, så trevligt att det finns annat än insnöade räddhågsna fjortisar här.

Bilden är starkt överdriven som ts ger. Som ju dessutom ev inte ens bor i Sverige. Jag bor på en mindre ort där det iofs kommit en del invandrare och vi har ett område där det är en del problem. Jag skulle inte parkera min bil där nattetid om det gick att undvika, men som blond tjej är det dock inte heller något jag är rädd för att promenera där dagtid.

Allt är inte perfekt men inte fan ser jag nåt "nytt hemskt Sverige växa fram som jag inte känner igen" osv osv

Jag kan tex gå och simma utan att ha problem osv osv... sådant folk säger inte går "i dagens samhälle" .

Om invandrarna inte kommit hit till Sverige tror jag iofs att vi inte haft den bostadsbrist som vi har. Å andra sidan skulle svenskar med gott om pengar då bo i hyresrätter istället för att köpa bostadsrätt och jag skulle inte kunnat sälja min lägenhet så dyrt när jag köpte huset jag bor i nu.

Jag tror också vi haft färre restauranger med utländsk mat, jag tror det skulle varit dyrare att få huset städat och svårare brist på personal i vård och äldreomsorg. Såväl pizzerian, mataffären, bilverkstad och städfirman i mitt lilla samhälle drivs av driftiga invandrare.

Jag tror att lärare skulle få lov att vara duktiga för att öht få ett jobb, till skillnad mot idag då vem som helst kan bli lärare och få ett jobb eftersom grundskolor komvux och sfi slåss om att hitta folk.
Jag tror iofs att vi skulle ha mindre tjafs på skolorna om vi hade förre invandrare från Mellanöstern eftersom det lätt uppstår meningsskiljaktigheter och missförstånd.
Jag tror dock att vi skulle ha nästan samma mängd tiggare och organiserad grov brottslighet då dessa ofta kommer från öststater och fattiga EU länder.
Citera
2017-04-28, 14:39
Medlem
Visserligen instämmer jag helt med att den enorma mena-invandringen på senare tid skadat det svenska samhället allvarligt, och är huvudorsak till att det är totalt kaos i vissa områden. Intressant att du fokuserar på bostadsinbrott, som låg på ca 260/100K invånare under 80-talet, var nere på 190 under 2000-talet, och har nu ökat något igen till ca 230. Min sammanfattning av de senaste 40 årens anmälda brottsstatistik är att sexualbrott ökat med 600%, våld 200%. Mycket annat har legat ganska konstant, i alla fall sedan 1990. T.ex inbrott i fordon är nu bara 40% av vad den var mellan 1975-2000.

Min tolkning är att kriminella nu för tiden är det i mindre utsträckning p.g.a dålig ekonomi, då de brottskategorier som ökat inte är direkt kopplade till ekonomisk vinning, medan olika former av stöld har minskat.

För övrigt anser jag att TS lider av lite "graduation goggles" då hela 80-talet beskrivs som en idyllisk midsommarafton där alla älskar varandra. En del saker var säkert bättre då, men mycket annat har även blivit bättre.
Citera
2017-04-28, 14:40
Medlem
Ducadreams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frange
Nä men konstigt då - eftersom du är just en svartmuskig invällare själv, så ser du självfallet inga problem med att vita människor i Sverige blir i minoritet för att sakta utrotas utav orcher och tredjevärldenpatrask.

Måste du kränka och nedvärdera mig för att få fram din åsikt? Jag är inte direkt någon "invällare" per definition då jag är född i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in