Citat:
Ursprungligen postat av
SvartChili
Jag kan inte besvara din fråga då detta är skrattretande överdrivet. Vi har problem, men detta är ju bara löjligt. Det fetade är helt otroliga lögner.
Som vanligt blir det massmedhåll på någonting så grovt överdrivet. Antingen har ni rasister (ja, jag kallar er som beskriver Sverige så här för rasister) enormt bra inbillningsförmåga, eller så sitter ni gömda i era pojkrum och läser Nordfront.
Nej, inte jag heller, men rasisterna som till stor del äger I&I gör det, tillsammans med SD och Donald Trump.
Oj, så trevligt att det finns annat än insnöade räddhågsna fjortisar här.
Bilden är starkt överdriven som ts ger. Som ju dessutom ev inte ens bor i Sverige. Jag bor på en mindre ort där det iofs kommit en del invandrare och vi har ett område där det är en del problem. Jag skulle inte parkera min bil där nattetid om det gick att undvika, men som blond tjej är det dock inte heller något jag är rädd för att promenera där dagtid.
Allt är inte perfekt men inte fan ser jag nåt "nytt hemskt Sverige växa fram som jag inte känner igen" osv osv
Jag kan tex gå och simma utan att ha problem osv osv... sådant folk säger inte går "i dagens samhälle" .
Om invandrarna inte kommit hit till Sverige tror jag iofs att vi inte haft den bostadsbrist som vi har. Å andra sidan skulle svenskar med gott om pengar då bo i hyresrätter istället för att köpa bostadsrätt och jag skulle inte kunnat sälja min lägenhet så dyrt när jag köpte huset jag bor i nu.
Jag tror också vi haft färre restauranger med utländsk mat, jag tror det skulle varit dyrare att få huset städat och svårare brist på personal i vård och äldreomsorg. Såväl pizzerian, mataffären, bilverkstad och städfirman i mitt lilla samhälle drivs av driftiga invandrare.
Jag tror att lärare skulle få lov att vara duktiga för att öht få ett jobb, till skillnad mot idag då vem som helst kan bli lärare och få ett jobb eftersom grundskolor komvux och sfi slåss om att hitta folk.
Jag tror iofs att vi skulle ha mindre tjafs på skolorna om vi hade förre invandrare från Mellanöstern eftersom det lätt uppstår meningsskiljaktigheter och missförstånd.
Jag tror dock att vi skulle ha nästan samma mängd tiggare och organiserad grov brottslighet då dessa ofta kommer från öststater och fattiga EU länder.