2017-04-28, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nebeltag
Det blir ett strukturellt hot om kvinnor inte längre törs röra sig fritt.

https://www.svd.se/varannan-kvinna-radd-for-att-ga-ut
https://www.svt.se/nyheter/inrikes/var-femte-kvinna-vill-inte-ga-ut-pa-kvallen

Du framstår som ett sexistiskt ärkesvin och är det säkert också. Din sista mening är egentligen för dum för att kommentera. Även en "stark" kvinna kan bli våldtagen och trakasserad. Och vad har utbildning med saken att göra? Själv har jag över tusen högskolepoäng och har trots detta blivit trakasserad av MENA-män vid ett antal tillfällen.

Ja absolut är det ju tråkigt om det är så, och källan är det ju inget fel på.. Även om de två artiklarna verkar motsäga varandra lite, är det hälften eller 20%? Dock så är det ju inte så att man BEHÖVER vara rädd för att gå ut som kvinna. Om du inte typ bor i Rosengårds värsta områden. Oddsen är extremt goda att du inte blir våldtagen under en kvällspromenad i de flesta områden.

Hade jag gillat starka högutbildade kvinnor om jag var överdrivet sexistisk?

Ja men starka kvinnor är inte så lättskrämda var mer min poäng, och välutbildade tenderar att tänka mer rationellt, dvs, men drar inte irrationella slutsatser i lika hög skara. Jag sa inte att dom inte kan bli våldtagna..

Personligen åker jag hem till tjejer på första dejtar hela tiden, dvs, jag får åka hem till dem utan att träffa dem först.. Men, antar att jag haft tur med tjejkompisar samt dejter.. Inte så att jag är statistiskt underlag. Dock tror jag att det är en viss typ av tjejer som känner såhär/inte känner såhär..
Citera
2017-04-28, 11:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Ja absolut är det ju tråkigt om det är så, och källan är det ju inget fel på.. Även om de två artiklarna verkar motsäga varandra lite, är det hälften eller 20%? Dock så är det ju inte så att man BEHÖVER vara rädd för att gå ut som kvinna. Om du inte typ bor i Rosengårds värsta områden. Oddsen är extremt goda att du inte blir våldtagen under en kvällspromenad i de flesta områden.

Hade jag gillat starka högutbildade kvinnor om jag var överdrivet sexistisk?

Ja men starka kvinnor är inte så lättskrämda var mer min poäng, och välutbildade tenderar att tänka mer rationellt, dvs, men drar inte irrationella slutsatser i lika hög skara. Jag sa inte att dom inte kan bli våldtagna..

Personligen åker jag hem till tjejer på första dejtar hela tiden, dvs, jag får åka hem till dem utan att träffa dem först.. Men, antar att jag haft tur med tjejkompisar samt dejter.. Inte så att jag är statistiskt underlag. Dock tror jag att det är en viss typ av tjejer som känner såhär/inte känner såhär..
Det är två olika undersökningar och givetvis kan resultaten variera beroende på när och hur frågan ställdes. I det ena fallet handlade det dessutom om hur många som var rädda för att gå ut ensamma på kvällen, i det andra om hur många som undvek det. Det är två skilda saker.

Våldtäkter är dessutom bara toppen av ett isberg. Otrevliga kommentarer och blickar är också obehagligt, och kan göra att många kvinnor undviker att röra sig på vissa platser vid vissa tidpunkter.

Självklart är inte alla män från Mellanöstern sexister. Det gäller särskilt sådana grupper som flytt från islamistiskt förtryck, iranier till exempel. De som kom från Iran bestod ju till största delen av sekulär, västvänlig medelklass. Invandrare från exempelvis Afghanistan, Irak eller Marocko lär däremot till största delen vara misogyna. Se t.ex. denna undersökning, som bygger på ett stort statistiskt underlag och kommer från ett välrenommerat forskningsinstitut:

Citat:
In most countries surveyed, majorities of Muslim women as well as men agree that a wife is always obliged to obey her husband. Indeed, more than nine-in-ten Muslims in Iraq (92%), Morocco (92%), Tunisia (93%), Indonesia (93%), Afghanistan (94%) and Malaysia (96%) express this view.
http://www.pewforum.org/2013/04/30/the-worlds-muslims-religion-politics-society-exec/

Det innebär självklart inte att alla afghanska, irakiska, marockanska etc män är potentiella våldtäktsmän. Däremot fungerar de allra flesta av dem inte i ett sekulärt, västerländskt samhälle där kvinnor har samma rättigheter som män. Jag anser helt enkelt inte att storskalig invandring från dessa länder är moraliskt försvarbar.
Citera
2017-04-28, 11:45
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=hIvRkjOd1f8
Citera
2017-04-28, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Mot individer ja, inte emot samhället.. För att utgöra ett faktiskt hot mot våra värderingar, för att införa ett muslimskt samhälle, etc, krävs MÅNGA fler.

I de kretsar jag umgås i upplever tjejer det inte så, dock, så umgås jag i stort sett bara med starka kvinnor med god utbildning.

Så du tycker inte det är ett samhällsproblem när brandkåren och ambulanserna inte kan åka in i vissa stadsdelar utan poliseskort?
Du tycker inte det är ett samhällsproblem när kvinnor inte kan vistas ute utan att bli överfallna?
Du tycker tydligen heller inte att det är ett samhällsproblem att man höjer pensionsåldern och skatterna samtidigt som sjukvården går på knäna?
Världens högsta skattetryck men vart tar alla pengar vägen? Vi har ju inte ens hela vägar. I vissa län så går det knappt att åka på vägen utan att tappa hjulaxeln för att det är så stora hål i körbanan.

Sigtuna styrs av syrianska maffian. Det är inte ett samhällsproblem?
Islamister har infiltrerat miljöpartiet.

Du verkar inte se längre än näsan räcker.
Citera
2017-04-30, 00:39
Medlem
LaScalas avatar
Skrämmande rapport från en Borlängeskola.
http://www.dt.se/dalarna/borlange/problem-med-religionskrankningar-pa-skola-flicka-fick-skorna-nerspolade-i-toan-for-att-hon-inte-bar- sjal

En flicka fick skorna nerspolade för att hon inte bar sjal, det spottas på vuxna och elever gör äcklade miner åt dem som äter griskött.
En ny typ av religionskränkningar har upptäckts på en Borlängeskola.
Skolan har tagit upp händelserna på ett föräldramöte.

Intressant intervju med en M-man som berättar om hemskheter i skolan i reportaget.

Det börjar bli bråttom nu att sätta ner foten för muslimernas krav på våra skolor.
Citera
2017-04-30, 01:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LaScala
Skrämmande rapport från en Borlängeskola.
http://www.dt.se/dalarna/borlange/problem-med-religionskrankningar-pa-skola-flicka-fick-skorna-nerspolade-i-toan-for-att-hon-inte-bar- sjal

En flicka fick skorna nerspolade för att hon inte bar sjal, det spottas på vuxna och elever gör äcklade miner åt dem som äter griskött.
En ny typ av religionskränkningar har upptäckts på en Borlängeskola.
Skolan har tagit upp händelserna på ett föräldramöte.

Intressant intervju med en M-man som berättar om hemskheter i skolan i reportaget.

Det börjar bli bråttom nu att sätta ner foten för muslimernas krav på våra skolor.
Fy. Kan det handla om Tjärnaängskolan tro? Där klottrades det "convert or die" och "convert your kids or lose them" för några år sedan. Det verkar ha tolkats som islamofobi (?), men är det inte troligare att hoten tvärtom var riktade mot kristna? Artikeln är något oklar. Först framstår det som att muslimska barn hotats, sedan får en orolig svensk mamma uttala sig.

http://www.dt.se/dalarna/borlange/flertalet-nedklottrade-vaggar-i-tjarna-angar-hot-eller-skadegorelse

Det här samhällsexperimentet kommer nog hur som helst inte att sluta väl.
Senast redigerad av Nebeltag 2017-04-30 kl. 01:30.
Citera
2017-04-30, 02:25
Medlem
[quote=JalleKalleBalle|Kan detta vara ett sätt att säkra deras framtid med tanke på att Islam bara kommer bli större och större i Sverige?[/QUOTE]

Du ved ikke, vad det vil sige at leve som dhimmi? I dit eget land? Svenskere bliver som tyrkiske og egyptiske kristne og jøder.

https://en.wikipedia.org/wiki/Dhimmi
Citera
2017-04-30, 05:56
Medlem
ExtremParanoias avatar
Nej.
Citera
2017-04-30, 08:01
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Fy. Kan det handla om Tjärnaängskolan tro? Där klottrades det "convert or die" och "convert your kids or lose them" för några år sedan. Det verkar ha tolkats som islamofobi (?), men är det inte troligare att hoten tvärtom var riktade mot kristna? Artikeln är något oklar. Först framstår det som att muslimska barn hotats, sedan får en orolig svensk mamma uttala sig.

http://www.dt.se/dalarna/borlange/flertalet-nedklottrade-vaggar-i-tjarna-angar-hot-eller-skadegorelse

Det här samhällsexperimentet kommer nog hur som helst inte att sluta väl.

Oppositationsborgarrådet Agneta Nyvall berättar att de inte vill undervisade av lärare som inte är riktiga muslimer.

Kan det vara en muslimsk friskola det rör sej om? Finns såna i Borlänge?
Det kan väl inte vara möjligt att det sker i en vanlig skola?
Eller jo, det kan det nog i dagens läge.
Citera
2017-04-30, 08:33
Medlem
Citat:
Oppositationsborgarrådet Agneta Nyvall berättar att de inte vill undervisade av lärare som inte är riktiga muslimer.

Kan det vara en muslimsk friskola det rör sej om? Finns såna i Borlänge?
Det kan väl inte vara möjligt att det sker i en vanlig skola?
Eller jo, det kan det nog i dagens läge.
Med tanke på att det serveras fläskkött är det nog en vanlig skola. Tjärnaängskolan känns som en trolig kandidat. Många somalier och andra muslimer där. Social problematik o.s.v.

Tråd om klottret "convert or die":

(FB) "Convert or die" - Tidning bagatelliserar hot

Är ganska övertygad om att det var riktat mot svenskar och kristna invandrare. Artikeln i DT är rätt förrädisk - man börjar med att intervjua muslimer och frågar om de är rädda. Det var sent när jag skrev inlägget och jag var ganska trött, så jag gick på finten. Men teoretiskt sett skulle det förstås kunna vara en false flag, där högerextrema försöker lägga skulden på muslimer.

DT:s artikel om "convert or die" igen:

Senast redigerad av Nebeltag 2017-04-30 kl. 08:41.
Citera
2017-04-30, 08:44
Medlem
LaScalas avatar
Citat:
Med tanke på att det serveras fläskkött är det nog en vanlig skola. Tjärnaängskolan känns som en trolig kandidat. Många somalier och andra muslimer där. Social problematik o.s.v.

Tråd om klottret "convert or die":

(FB) "Convert or die" - Tidning bagatelliserar hot

Är ganska övertygad om att det var riktat mot svenskar och kristna invandrare. Artikeln i DT är rätt förrädisk - man börjar med att intervjua muslimer och frågar om de är rädda. Det var sent när jag skrev inlägget och jag var ganska trött, så jag gick på finten. Men teoretiskt sett skulle det förstås kunna vara en false flag, där högerextrema försöker lägga skulden på muslimer.

DT:s artikel om "convert or die" igen:

Ja, visst, ja. Det serverades ju fläskkött! Då är det ju värre än värst att man kräver att lärarna ska vara riktiga muslimer!
Vi är illa ute nu. Kan våra politiker stå emot kraven? Kan de straffa oss för att vilja slå ned kraven?
Citera
2017-04-30, 09:11
Medlem
Citat:
Ja, visst, ja. Det serverades ju fläskkött! Då är det ju värre än värst att man kräver att lärarna ska vara riktiga muslimer!
Vi är illa ute nu. Kan våra politiker stå emot kraven? Kan de straffa oss för att vilja slå ned kraven?
En vettig invandrare som också är medlem i M verkar vilja ta tag i saken på allvar.

Citat:
Fesal Alysa upprördes av det som kom fram.

– Jag blev chockad. Vi har religionsfrihet och vi måste respektera varandra. Barn är barn och det är upp till föräldrarna att fostra, anser Fesal Alysa som har lyft frågan hos Moderaterna i Borlänge där han är medlem.

– Vi måste ta tag i det här och prata om det innan det har gått för långt. Det kan snabbt sprida sig till andra skolor, anser Fesal Alysa som också berättar att det på föräldramötet diskuterades hur problemen skulle hanteras.

Agneta Nyvall (M) säger att hon vill "lyfta problemet". "Eventuellt" kommer det att formuleras en motion eller interpellation.

Citat:
– Det här är katastrof. Mobbning är helt oacceptabelt. Vi har religionsfrihet och ingen kan bestämma vad som är rätt och fel tro, menar Agneta Nyvall (M).

– Vi måste belysa och lyfta problemet. Vi kan inte säga åt skolan hur de ska lösa problemen, men vi kan fråga vad de har för strategier. Eventuellt formulerar vi en motion eller interpellation om detta, säger Nyvall.

Här tror jag dock att Nyvall ljuger:

Citat:
Att partiet vill lyfta just den här typen av kränkningar beror på att man inte hört talas om den förut, enligt Nyvall.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in