2016-04-21, 19:07
Medlem
Opera-webbläsaren får en gratis inbyggd VPN-tjänst.
Citera
2016-04-22, 11:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lyfang

http://www.opera.com/blogs/desktop/2...r-windows-mac/

Ska visst funka att komma runt netflix blockering
Citera
2016-04-22, 12:17
Medlem
Halinders avatar
Citat:

Gratis my ass. Det har sagts så många gånger att det borde vara onödigt, men det finns inga gratis middagar. På något sätt kommer dom få in pengar för inte är tjänsten gratis att erbjuda. Reklam eller säljer information som dom ändå har kommit över.
Citera
2016-04-22, 13:02
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halinder
Gratis my ass. Det har sagts så många gånger att det borde vara onödigt, men det finns inga gratis middagar. På något sätt kommer dom få in pengar för inte är tjänsten gratis att erbjuda. Reklam eller säljer information som dom ändå har kommit över.
Helt sant, ingenting är gratis här i världen. Skulle kunna tänka mig att de gör den öppen i början för att håva in användare och sedan sätter en liten avgift, då har dom flesta testat tjänsten och tycker att det går bra och då kan dom tänkas betala en liten slant för det då det inte var något krångel att använda tjänsten.
Citera
2016-04-22, 13:23
Medlem
Halinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Helt sant, ingenting är gratis här i världen. Skulle kunna tänka mig att de gör den öppen i början för att håva in användare och sedan sätter en liten avgift, då har dom flesta testat tjänsten och tycker att det går bra och då kan dom tänkas betala en liten slant för det då det inte var något krångel att använda tjänsten.

Jag håller med dig, för att hålla tjänsten tillgänglig tillsvidare utan intäkter är orealistiskt. Men är det ett plugin som avses så döljer det väl ändå enbart själva surfandet, och till en viss del. Resten av datorns nätverkstraffik routas väl då inte igenom VPN så för oss torrent användare är det ändå inte riktigt tillräckligt.
Citera
2016-04-23, 13:54
Medlem
deadhead.s avatar
Citat:
Jag håller med dig, för att hålla tjänsten tillgänglig tillsvidare utan intäkter är orealistiskt. Men är det ett plugin som avses så döljer det väl ändå enbart själva surfandet, och till en viss del. Resten av datorns nätverkstraffik routas väl då inte igenom VPN så för oss torrent användare är det ändå inte riktigt tillräckligt.
Precis, bara webbläsaren routas genom VPN-tunneln
Citera
2016-04-23, 15:42
Medlem
Missplacedgunks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deadhead.
Precis, bara webbläsaren routas genom VPN-tunneln

Jag prövar den nu.. Men vet inte om den verkligen fungerar. När jag söker på min ip adress med opera eller explorer får jag samma ip-adress. Lär ju inte fungera då?

EDIT: Hade turbo på, så det fuckade allt.
Senast redigerad av Missplacedgunk 2016-04-23 kl. 15:50.
Citera
2016-04-24, 13:56
Medlem
Citat:
Det rör sig snarare om en proxy. En viss skillnad, även om Opera själva väljer att kalla funktionen för "Browser VPN".

https://www.helpnetsecurity.com/2016...ser-vpn-proxy/
Citera
2016-04-24, 14:11
Medlem
Halinders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Missplacedgunk
Jag prövar den nu.. Men vet inte om den verkligen fungerar. När jag söker på min ip adress med opera eller explorer får jag samma ip-adress. Lär ju inte fungera då?

EDIT: Hade turbo på, så det fuckade allt.

Jag tror vi behöver skilja på VPN och Proxy i det här sammanhanget och vad dom (kan) innebära för skydd.

https://www.bestvpn.com/blog/4085/pr...he-difference/

Besök ipleak.net utan tjänsten påslagen och notera din IP och DNS. Detta IP har du fått av din ISP och DNS är den server som berättar vad för IP är associerat med www.valfriadress.se och dirigerar dit dig. Den tillhör dock din ISP och kan användas för att koppla dig till aktiviteter på nätet.

Slå sedan på tjänsten och kolla. Har du annan IP, så kan du komma åt geo-skyddade sidor men är det en proxy så håller dom antagligen stadiga loggar så jag skulle inte hålla på med illegala saker. Är DNS samma, så kan din ISP se vilka sidor du har varit inne på.

Använder du firefox eller Chrome så kan du slå av WebRTC som kan skvallra om din riktiga IP. Använd plugin ublock origin och under inställningar så finns det en checkbox för det ändamålet.

Jag gissar att det är extremt god chans att det är en proxy och således inte särskilt fullgott skydd för olagliga aktiviteter.
Senast redigerad av Halinder 2016-04-24 kl. 14:50.
Citera
2016-05-10, 15:09
Medlem
Citat:
VPNBook DE OpenVPN TCP 80 är inte för fildelning (P2P) men fungerar bra.
Bytte till UDP för det fungerade bättre. Tycker VPNBook byter lösenord ganska ofta.
Citat:
De lagrar ju säkert IP-adresser och webbadresserna med tidsstämplar. Men om det används som en proxy för att minska riktade annonser och det blir ännu bättre när uBlock Origin för Opera är installerad.
Citera
2016-06-03, 22:45
Medlem
När börjar svensk version av Opera med vpn att fungera? Rutan för vpn är grå och går inte att kryssa i "kommer snart" står det. Finns väl en beta eller nåt liknande på engelska som funkar men undrar över den svenska
Citera
2017-04-28, 09:41
Medlem
UndeadNinjas avatar
Den här free vpn "turbo vpn", den är gratis och unlimited data men hur är det med sparande och loggande med denna som tex touch vpn som loggar dig? Turbo vpn krypterar bla och då med openvpn protokoll. Mer om turpovpn här nedan.

100% free VPN! High VPN speed! The best unlimited free VPN clients for android. Turbo VPN – Free VPN proxy, connect as a hare to unblock sites, WiFi hotspot secure and protect privacy.
Fastest - Connect successfully as a hare with high VPN speed.
Easiest - One tap to connect to VPN proxy server.
Most Stable - Have lots of free cloud proxy server to provide better VPN service.
Turbo VPN – Free VPN proxy,
Bypass the firewalls as school free VPN proxy for school wifi and school computer.
Unblock websites with free VPN proxy server. It can also unblock video not available in your country.
Protect your network traffic under WiFi hotspot Browse anonymously and securely without being tracked. Enjoy private browsing.
Works with WiFi, LTE, 3G, and all mobile data carriers.
Encrypts data using OpenVPN protocols (UDP / TCP).
Free download this light android VPN APK now.

Så, är den säker eller är den lika kass som touch vpn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in