Citat:
Ursprungligen postat av
Missplacedgunk
Jag prövar den nu.. Men vet inte om den verkligen fungerar. När jag söker på min ip adress med opera eller explorer får jag samma ip-adress. Lär ju inte fungera då?
EDIT: Hade turbo på, så det fuckade allt.
Jag tror vi behöver skilja på VPN och Proxy i det här sammanhanget och vad dom (kan) innebära för skydd.
https://www.bestvpn.com/blog/4085/pr...he-difference/
Besök ipleak.net utan tjänsten påslagen och notera din IP och DNS. Detta IP har du fått av din ISP och DNS är den server som berättar vad för IP är associerat med
www.valfriadress.se och dirigerar dit dig. Den tillhör dock din ISP och kan användas för att koppla dig till aktiviteter på nätet.
Slå sedan på tjänsten och kolla. Har du annan IP, så kan du komma åt geo-skyddade sidor men är det en proxy så håller dom antagligen stadiga loggar så jag skulle inte hålla på med illegala saker. Är DNS samma, så kan din ISP se vilka sidor du har varit inne på.
Använder du firefox eller Chrome så kan du slå av WebRTC som kan skvallra om din riktiga IP. Använd plugin ublock origin och under inställningar så finns det en checkbox för det ändamålet.
Jag gissar att det är extremt god chans att det är en proxy och således inte särskilt fullgott skydd för olagliga aktiviteter.