2017-04-28, 09:30
Medlem
*agro bevisar om och om igen, inte bara i den här tråden, en påfallande förmåga att inte förstå, eller inte vilja förstå, fakta. Samt, när fakta förekommer, så kokas något ihop som inte överhuvudtaget hänger samman.

Det som anförts under natten är Mats egna uttalanden, inte någon fakta. Fakta säger däremot att Mats på egen hand och med tämligen klart sinne härjat runt både i trakterna runt Falun, rest i/med buss, knatat omkring i Stockholm o.s.v.

Det är för övrigt medicinskt omöjligt för en kraftigt drogpåverkad person att (och utan att väcka uppmärksamhet) köpa biljetter, resa med buss, skriva in sig i loggböcker på Stockholms Stadsbibliotek, ordna med natthärbärge, turista runt i en storstad och dessutom ta selfies. Samt surfa på Internet m.m.

*gros korthus kommer att rämna så småningom. För det, vilket alla förstått sedan länge, håller inte.
Citera
2017-04-28, 10:14
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fagro
Enligt FUP 3548
Mats säger att han inte kan svälja de här utan vatten och får då gå in i köket. Båda männen följer efter Mats och den med kniven kommer att stå närmast bakom Mats när han tar det glas som redan finns på diskbänken. Efter att ha svalt tabletterna så förs Mats in i vardagsrummet och blir ombedd att sätta sig på soffan. Mats säger att den man som har kniven placerar sig till höger om honom på en pall medan den som fört talan ställer sig mellan Mats och tv:n. Mats säger att han blir sittande i soffan och har då fått information om att han kommer att somna.

Låter man verkligen sittoffer gå ut i köket med tanke på alla dessa "vapen" som finns där.

En snubbe hämtar vatten medan den andre bevakar Mats Alm. Det tycker jag låter mer rimligt.

Jag tar ibland Zolpidem som insomningstablett. Jag har varit ute på hundpromenad utan att jag har något minne av det på morgonen. Jag har somnat mitt i en diskussion en gång.

Man går omkring som om man var full.
Citera
2017-04-28, 10:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Shpdv
Dessutom.. Det måste ha varit sjukt starka sömntabletter som trots det adrenalinpåslag han borde ha haft, kan söva honom. Och ändå syns det ingenting på blodproven.
Scopolamine är inget sömnmedel utan det gör att personen tappar helt minnet när medlet börjar verka, personen kommer inte ihåg någonting när medlet verkar.
Personen blir som en zombie och kan ledas var som helst, även att ge bort sina ägodelar som dyrbara smycken och kontanter.
Det finns fall där de tagit ut pengar via ATM och sedan inte kunnat förstå hur pengar försvunniit från deras konton.
Citera
2017-04-28, 10:43
Medlem
Suck. Skopolamin (det stavas så på svenska *agro) är inget du kan använda på en person som sedan (under flera dagar) självständigt åker runt på egen hand, åker buss, köper biljetter o.s.v.

Lägg ned ditt önsketänkande *agro, Mats har aldrig varit kidnappad av asiater eller något annat. Mats behöver inte heller några droger för att ta korkade beslut eller ha uselt omdöme, han klarar det alldeles utmärkt ändå.

Att Mats varit drogad med skopolamin är ungefär lika troligt som att det var månens dragningskraft som förflyttade honom till Stockholm under den tid han påstod sig vara kidnappad.
Citera
2017-04-28, 10:45
Medlem
Men GE dej, *agro!
Mats säger ju i förhören att han somnar. Du säger det också. Rekonstruktionen visar det också (och den har Mats själv regisserat).

Och du...OM den berömda drogen hade varit inblandad så hade Mats inte klarat sej utan ständig guide (kidnappare) som säger till honom vad att göra och som kontrollerar honom. Mats lullade t ex in på bibblan i Stockholm helt på egen hand, åkte buss själv etc...ingen ledsagare med i bilden. Kan du släppa det här nu?
Citera
2017-04-28, 10:49
Medlem
GalenRyggs avatar
För att ha sprungit Kungsvägen bara en gång tidigare - dessutom i ett tillstånd av chock - så är det ganska imponerande hur mycket han minns av den sträckan.

"när vi kom hit med bilen då känner jag igen kurvorna och vägen och så där när vi svängde hur jag hade sprungit liksom. Kände igen hur vägen såg ut då liksom.".

Vad som är intressant är att de kommer körandes med bil till platsen, alltså i motsatt riktning i jämförelse med när Mats sprang därifrån.

Mats blir givetvis medveten över hur illa det låter och försöker släta över det.
"...men bara såhära så ser det ut som vilken skogsväg som helst egentligen."

R: Det finns ingenting i terrängen som du känner igen?
M: Alltså, jag vet inte. Kan inte påstå att jag tänkte så mycket då utan jag bara, ja, försökte forsla mig framåt, höll jag på att säga.

Men han kan alltså tydligt minnas vägens kurvor (i motsatt riktning).

Jag får intrycket av att Mats bygger på sin story under förhören. Han har en grundstory, men beroende på de frågor han får av förhörsledarna blir han medveten om felaktigheter och motsägelser i sina uppgifter. Utan att vara medveten om hur det kan uppfattas så korrigerar han sina uppgifter i samma stund han svarar på förhörsledarnas frågor.

M: Där såg jag ju att det var öppet så, man ser ju liksom öppen yta där, där ser man ju bara träd liksom så då gick jag däråt. ( går) Gick iväg där ni var då. (Fortsätter att gå) Eller gick och gick gjorde jag väl inte. Jag sprang väl egentligen. Ja, och eftersom jag hör trafiken komma därifrån så springer jag däråt, så enkelt var det. Så då sprang jag, sprang jag sprang jag.
Citera
2017-04-28, 11:05
Medlem
Det hade varit guld att få se videon från förhören. Där lär det synas hur han ljuger o slingrar sej.
Citera
2017-04-28, 11:06
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Scopolamine är inget sömnmedel utan det gör att personen tappar helt minnet när medlet börjar verka, personen kommer inte ihåg någonting när medlet verkar.
Personen blir som en zombie och kan ledas var som helst, även att ge bort sina ägodelar som dyrbara smycken och kontanter.
Det finns fall där de tagit ut pengar via ATM och sedan inte kunnat förstå hur pengar försvunniit från deras konton.

Du besvarade inte mig Fagro. Kan det vara så att du väljer de frågor du har svar på?

Jag tycker det är trams att dividera om vändplaner och minuter här i tråden. Jag studerar psykologi (90P) på Stockholms Universitet och kan utifrån de få inlägg jag läst dra den slutsatsen att Linda blev mördad.

Vet polisen att Linda blev mördad så kommer de inom kort presentera den eller de som mördade henne. Gå inte på alla rökridåer som läggs ut i tråden och i media.

Tänk för en gångs skull inte i termer minuter och vändplaner och sanningen kommer till dig efter ett tag.
Citera
2017-04-28, 11:17
Medlem
Oj..90p. Well, jag behöver inte ens det för att se det. Problemet är att bevisa det. Tingsrätten klarade inte det. Att vi sysslar med minuter och skeenden (verkliga eller spekulerade) är p g a ett intresse att ställa den här skiten tillrätta där förhör / FUP och TR misslyckats. Det finns luckor. Du får helt enkelt stå ut med våra tillkortakommanden :-)
Citera
2017-04-28, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Så, du anser att Mats är helt oskyldig, även till griftefridsbrottet? Anser du inte att din historia är FÖR otrolig för att gå hem hos gemene man?
Jag anser att Mats var inte skyldig till något griftefridsbrott, därför griftefridsbrottet bygger på att ingen annan visste var kroppen fanns utan Mats.
Därför skulle han ha flyttat kroppen från en mordplats som man inte vet var den fanns och till fyndplatsen.
Allting bygger på teorier men inga bevis.
De asiater som tvingade Mats att inta droger visste var kroppen fanns och att Linda hade blivit mördad.
Senast redigerad av Fagro 2017-04-28 kl. 12:13.
Citera
2017-04-28, 11:44
Medlem
"därför griftefridsbrottet bygger på det, att ingen annan visste var kroppen fanns utan Mats."

Precis. Därför blev han dömd. Hade han gett fan i att vimsa runt där så hade han klarat sej undan det också.

Edit: återigen: man måste inta ha flyttat kroppen för att begå brott. Det räcker att bara vara där o göra fel saker. Trampa runt, bajsa, kräkas, elda...dölja
Citera
2017-04-28, 11:45
Medlem
Citat:

Ja, men han har ju inte tappat minnet, tvärtom har han ju väldigt klar bild av vad som hänt.. Det han egentligen inte har något "minne" av är hur han ligger i skuffen, och det förklaras ju av att det finns det inget att berätta om och därför behöver han inte ljuga ihop något. Varför bry sig om att ge en zombie mat? Och varför låter dom honom bli tillräckligt klar för att kunna be om att få gå och skita? Är inte det jättekorkat?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in