2017-04-27, 22:12
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Bogomil
Sånt är bara att flytta målstolparna.

Exakt, därav bevis inom citationstecken.

Jag postade tidigare en instruktionsvideo med Yngwie Malmsteen och konstaterade att detta var det yttersta beviset och att tråden nu kan stängas, men detta godkändes inte heller så jag vet inte vad som krävs som bevis då domaren uppenbarligen både är jävig och korrumperad

Citatet ger annars en större förståelse för Maradona när han påstod att det var "Guds hand" som gjorde målet i kvartsfinalen mot England i fotbolls VM i Mexico -86
Senast redigerad av RobRoys 2017-04-27 kl. 22:37.
Citera
2017-04-28, 06:27
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RobRoys

Jag postade tidigare en instruktionsvideo med Yngwie Malmsteen och konstaterade att detta var det yttersta beviset och att tråden nu kan stängas, men detta godkändes inte heller så jag vet inte vad som krävs som bevis då domaren uppenbarligen både är jävig och korrumperad

Citatet ger annars en större förståelse för Maradona när han påstod att det var "Guds hand" som gjorde målet i kvartsfinalen mot England i fotbolls VM i Mexico -86

Ja det var ett fantastiskt mål av gud i den matchen.
Man funderar fortfarande på vad det var som gjorde att gud kände sej tvingad att ta ställning
för argentina å ingripa i den matchen

Att sen just maradona, som var större än självaste påven inom sin sport, kom med detta burleska påstående, ja det gav en bitter eftersmak
Citera
2017-04-28, 18:10
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av pungluder
Ja det var ett fantastiskt mål av gud i den matchen.
Man funderar fortfarande på vad det var som gjorde att gud kände sej tvingad att ta ställning
för argentina å ingripa i den matchen

Att sen just maradona, som var större än självaste påven inom sin sport, kom med detta burleska påstående, ja det gav en bitter eftersmak

Ja, det är alltid tråkigt när fusk lönar sig, men vad ska man göra när det är Guds hand?

Bevisen för Gud tämligen haglar ner här för den som bara är villig att se dem
Citera
2017-04-28, 18:25
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Du opererar tydligen med nån hemmasnickrad version av "bevis"-konceptet.
Citera
2017-04-28, 18:47
Avslutad
Citat:
Du opererar tydligen med nån hemmasnickrad version av "bevis"-konceptet.

Äh, ha lite humor då
Citera
2017-04-28, 19:27
Medlem
pungluders avatar
Citat:
Äh, ha lite humor då

Bogomil och humor, big no no

Grejen med humor är ofta att den har en poäng, om man inte är så himla stereotyp
Citera
2017-04-28, 20:52
Avslutad
Citat:

Grejen med humor är ofta att den har en poäng, om man inte är så himla stereotyp

Jo, precis. Det blir lätt tråkigt och ointressant om man inte kan blanda allvar med humor, tycker jag.
Citera
2017-04-29, 12:23
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Vad i Herren Noodlis namn har det med 'guds'-bevis att göra?
Citera
2017-04-29, 18:33
Medlem
pungluders avatar
Citat:

Vilken gud ?
Citera
2017-04-29, 18:44
Medlem
Bogomils avatar
Citat:

Citat:
Vilken gud ?

Jag kan ju referera till pastans och humorns gud, DFSM, som är den mest sannolika guden.

Om du vill ha detaljer presenterar jag dom gärna på nån särskild lämplig tråd, eftersom denna tråd knappast är det bästa ställe för detaljerat humoristisk apologetik..
Citera
2017-05-09, 10:07
Medlem
Bogomils avatar
För att undvika OT, väljar jag att bemöta följande här på tråden "Bevisa att Gud existerar".

Från: (FB) Om Gud är god varför skickar han då folk till helvetet?

Citat:
Ursprungligen postat av skrumpelnubb
1. T ex är det mer sannolikt än inte att universum har en orsak.
2. Det är också mer sannolikt än inte att den orsaken inte är tid, rum eller materia.
3. Det är också mer sannolikt än inte att orsaken kommer från ett medvetande som är fött i tid och rum (men detta kräver premissen från sannolikhet 2.).
4. Detta leder till att påståendet om människan "Kristus" som världens skapare inte går att utesluta.

Punkt 1-3 är ett uppkok av "Intelligent Design"-postulatet, och detta är redan demonstrerat invalid tidigare. Men om du vill älta det igenom ännu en gång, så be my guest.

Ang. punkt 4, så är argumentet "det går inte att utesluta" iofs korrekt, men detta säger inte så mycket annat än att var och én får ta SIN bevisbörda (beroende på vad som postuleras).

Citat:
Du har låst dig för mycket vid "bevis", sådant här kan bara hanteras i nivåer av trovärdighet/sannolikhet. För denna "nivå" krävs att det som presenteras inte innehåller motsägelser eller motsättningar gentemot det redan kända.

Citat:
Japp, sånt kallas argument from ignorance.

Citat:
Eftersom det rör sig om filosofiskt giltiga resonemang som grundar sig på vad vi redan vet, så nej.

Vem är dessa "vi" som "vet"?

Är det DU som är "vi"?

Citat:
Men det krävs annan tråd för den diskussionen.

Precis; och här är jag så på en annan tråd.

Citat:
Vad som belyses är dock att Kristus som världens skapare kan visas vara trovärdig,

Sätt igång: "Visa".
Citera
2017-05-09, 10:27
Medlem
Bogomils avatar

Citat:
Men för att diskutera något med dig i ämnet religion återfaller vi ständigt till den premissen, oavsett tråd.

Nix, det gör vi inte ständigt.

Desutom var det du som dammade av "Intelligent Design"-postulatet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in