2017-04-27, 18:44
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arered
* Du har belånat dig upp över öronen för att köpa en dyr villa

* Du bakar också in bilen, de dyra möblerna, din dyra köksutrustning i samma lån som huset

* Du jobbar ihjäl dig för att kunna skämma bort dina bortskämda snorungar och såklart för att ha råd med att betala av huset, bilen, möblerna osv.

* Du och din familj slänger 25-30 procent av all den mat ni köper

* Du handlar på lite dyrare matvaruaffärer och du och familjen unnar er något fint från delikatessdisken på fredag

* Pga att ni jobbar så mycket orkar ni sällan laga hälsosam mat från grunden utan istället slänger ni surt ihop något halvfabrikat som ni äter

* Både du och din fru ''hjälper till'' med barnens läxor men egentligen gör ni många av deras läxor för de är för bortskämda för att ''orka'' göra läxorna.

* Ni är kåta på att alltid ha ny teknik att visa upp, speciellt Iphones

* Ni har ett gymkort men sedan ni skaffade barn har ni skaffat er ett antal trivselkilon

* Ni åker till ställen såsom mallorca, solkusten och gotland

* Ni går till kyrkan regelbundet med barnen, men ni är inte ''så troende''

* Ni lever för helgen

* Era barn är vana att få det de vill

* Ni funderar på att separera
Samt att de inte kan förstå hur barnen kan få så låga betyg när dem gjort läxan så bra.
Anmäler skolor som inte ger bra betyg nog.
Citera
2017-04-27, 18:46
Avslutad
bil, villa, hund, fru
Citera
2017-04-27, 18:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Konservburk
bil, villa, hund, fru

Kan folk sluta lista vanliga medelklass-saker?
Citera
2017-04-27, 18:50
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av _Baste_
Kan folk sluta lista vanliga medelklass-saker?
Varför citerar du mig?
Citera
2017-04-27, 18:52
Medlem
Citat:
jag listade bara tacky
Då har du missförstått vad ordet betyder. Den egentliga innebörden är "vulgär, smaklös" men i den här tråden så har begreppet kommit att innebära "skitnödighet/ängslighet".

Inget av det du listade stämmer in på någon av de två betydelserna.
Citera
2017-04-27, 18:54
Avslutad
Citat:
Då har du missförstått vad ordet betyder. Den egentliga innebörden är "vulgär, smaklös" men i den här tråden så har begreppet kommit att innebära "skitnödighet/ängslighet".

Inget av det du listade stämmer in på någon av de två betydelserna.
Jag anser att alla 4 saker jag listade är vulgära. Vad är det du inte förstår?
Citera
2017-04-27, 18:55
Medlem
Citat:
Varför citerar du mig?
Här redigerar vi inläggen ser jag...

Därför att du är en av dem som listar helt vanliga medleklassgrejer och har missförstått vad tråden handlar om. Och inte ens om tråden handlade om typiska medleklassgrejer så hade ditt inlägg varit värt något.
Citera
2017-04-27, 18:56
Medlem
Citat:
Jag anser att alla 4 saker jag listade är vulgära. Vad är det du inte förstår?
Då kan du motivera vad som gör dem vulgära. Att bara lista "bil, villa, hund, fru" utan en motivering är rätt värdelöst.
Citera
2017-04-27, 18:56
Avslutad
Citat:
Här redigerar vi inläggen ser jag...

Därför att du är en av dem som listar helt vanliga medleklassgrejer och har missförstått vad tråden handlar om. Och inte ens om tråden handlade om typiska medleklassgrejer så hade ditt inlägg varit värt något.
Jag har inte missförstått något. Du anser att de saker jag listade inte är tacky, men det är inte mitt problem.
Citera
2017-04-27, 18:57
Avslutad
Citat:
Då kan du motivera vad som gör dem vulgära. Att bara lista "bil, villa, hund, fru" utan en motivering är rätt värdelöst.
Ingen aning i den här tråden har motiverat varför just de medelklassfenomen som dem listar är tacky. Så varför just jag? Kan du möjligtvis inte acceptera att jag tycker grejor du håller på med är tacky?
Citera
2017-04-27, 18:58
Medlem
Citat:
Jag har inte missförstått något. Du anser att de saker jag listade inte är tacky, men det är inte mitt problem.
Du ska fortfarande motivera varför det är tacky.
Citera
2017-04-27, 19:00
Medlem
Citat:
Ingen aning i den här tråden har motiverat varför just de medelklassfenomen som dem listar är tacky. Så varför just jag?
För att du skrivit helt vanliga fenomen som inte är uppenbart varför det skulle vara tacky. Alla andra inlägg förstår man vad författaren menar med. Du har bara missförstått vad tråden handlar om och istället för att erkänna det så blir du defensiv och låtsas att du tyckte att det är tacky men vägrar motivera. Snyggt!

Citat:
Kan du möjligtvis inte acceptera att jag tycker grejor du håller på med är tacky?
Jag har varken fru, bil, villa eller hund.

Den här diskussionen leder ingen vart, det här blir mitt sista inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in