2017-04-26, 20:59
Medlem
Hegamons avatar
Har ett par kängor och jag vet ej vad materialet kallas men det är nästan som mocka men inte riktigt. Jag vill hellre dom är blanka så jag kan använda vanlig brun skokräm på dom. Någon som vet hur jag får dom blankare?

Jag tycker dom ser lätt sunkiga ut när dom inte är blanka.

Flera bilder finns i länken:

http://www.blivandemamma.se/timberland-earthkeepers-tremont-chelsea-herr-vrist-st%C3%B6vlar-m%C3%B6rk-brun-oiled-stil22395kd-p-2 074.html
Citera
2017-04-26, 22:04
Medlem
Dessa skor är inte gjorda för att vara blanka och kommer således förbli i det tillståndet.
Citera
2017-04-26, 22:16
Medlem
Hegamons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av .Caeth.
Dessa skor är inte gjorda för att vara blanka och kommer således förbli i det tillståndet.

Mja, jag har faktiskt ett par Dr Martens som hade samma yta när jag köpte dom. Jag har fått så här 20:e gången jag putsar dom med skokräm och borste fått dom att blänka helt normalt som ett par vanliga skinnskor. Men jag vill helst att processen går fortare.

Funderar på om jag skulle köpa extra fint sandpapper och polera dom, sedan på med skokräm och borsta. Jag skulle tycka om skorna mycket bättre då tycker jag.
Citera
2017-05-01, 18:14
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon
Har ett par kängor och jag vet ej vad materialet kallas men det är nästan som mocka men inte riktigt. Jag vill hellre dom är blanka så jag kan använda vanlig brun skokräm på dom. Någon som vet hur jag får dom blankare?

http://www.blivandemamma.se/timberland-earthkeepers-tremont-chelsea-herr-vrist-st%C3%B6vlar-m%C3%B6rk-brun-oiled-stil22395kd-p-2 074.html

Billiga skor vet du hur man beställer min betalning går inte igenom av någon anledning!?
Citera
2017-05-01, 18:23
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hegamon

Lustigt att "blivande mamma" säljer herrskor.. Men on topic: Jag har Timberlandskängor i annan modell men liknande lädermaterial. Använder läderbalsam (Viking) för att hålla dessa snygga. Blanka som lackskor blir de givetvis inte, men de blir blankare i alla fall, och lädret torkar inte ut. Biltema sålde samma smörja för några tior mindre, en burk räcker i många år!
Citera
2017-05-01, 19:00
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Lustigt att "blivande mamma" säljer herrskor.. Men on topic: Jag har Timberlandskängor i annan modell men liknande lädermaterial. Använder läderbalsam (Viking) för att hålla dessa snygga. Blanka som lackskor blir de givetvis inte, men de blir blankare i alla fall, och lädret torkar inte ut. Biltema sålde samma smörja för några tior mindre, en burk räcker i många år!

Ja udda affär fast dom svarar inte på frågor!
Till TS du kan gå till en skomakare och fråga om dom kan putsa upp dom. De brukar ha en sådan maskin som polerar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in