2017-04-26, 08:56
Medlem
Orsas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Finns bara bild på 2 övertäcka kroppar och det är chris & belgiskan, om du antar att det finns fler så är det bildperspektivet som lurar dig, för det finns bara bild på dessa två.
Bilderna på den övertäckta hunden utanför PUB kan också förvilla, inledningsvis gjorde jag själv misstaget att tro att det var en människa.
Citera
2017-04-26, 09:14
Medlem
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OxE4E/akilovs-bror-ovetande-om-terrordadet-ar-det-sant-att-han-har-erkant

Någon som kommer ihåg vad, och när, Akilov "likeat" IS relaterat material på FB? Jag minns bara att det var en film om bombningen i Boston. Vad var det mer?

Brodern i artikeln ovan menar ju att han inte alls haft någon "dragning" till islamism...
samt ryktet att han skulle vara skild inte stämmer o resan till Turkiet handlade om att han skulle träffa sin fru som befann sig där. Många frågor...
Citera
2017-04-26, 09:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orsa
Bilderna på den övertäckta hunden utanför PUB kan också förvilla, inledningsvis gjorde jag själv misstaget att tro att det var en människa.

Ja det har du rätt i
Citera
2017-04-26, 11:03
Medlem
Hydrangeas avatar
Aftonblskans intervju med Akilovs bror:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OxE4E/akilovs-bror-i-uzbekistan-ar-det-sant-att-han-erkant

Tyder ju då på att namnet är det rätta och ej falsk identitet?

Han lyssnar mycket på Eminem tydligen. HAHA! Så jävla mycket humor.
Citera
2017-04-26, 11:32
Medlem
JonasFBs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Aftonblskans intervju med Akilovs bror:
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/OxE4E/akilovs-bror-i-uzbekistan-ar-det-sant-att-han-erkant

Tyder ju då på att namnet är det rätta och ej falsk identitet?

Han lyssnar mycket på Eminem tydligen. HAHA! Så jävla mycket humor.
Om hans bror känner honom så bra så stärker ju denna intervju att han fick frispel utan större planering.

Jobbar hårt (och desperat) i utländer för att försörja familjen. Dessutom äktenskapsproblem. (Hur stressande är inte sånt?) Fixar och trixar för att få stanna i Sverige (verkar ju vara legio att fixa falska papper och identiteter). Drar en snyfthistoria för Svenska myndigheter men får till slut, efter år, avslag. Får även sparken på jobbet. Säkert utan pengar. Har kanske inte råd med hyran längre. Troligen ett lätt offer för "påverkan" från de med "lösningen".
Och så den dag spricker det.
Citera
2017-04-26, 11:35
Moderator
blomvattnares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tydligen hittade man Ebba under lastbilen totalt krossad och sönderbränd. därav att man behövde DNA från föräldrar för att ens veta att det var hon. Belgiskan hade tur som bara var i tre delar! Ebba var tydligen helt bortom igenkänning fysiskt sett.
Här i tråden har vi tidigare kunnat läsa att kroppen under lastbilen var hel men förvriden, samt delvis bränd.
Citera
2017-04-26, 11:41
Medlem
telescopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Tydligen hittade man Ebba under lastbilen totalt krossad och sönderbränd. därav att man behövde DNA från föräldrar för att ens veta att det var hon. Belgiskan hade tur som bara var i tre delar! Ebba var tydligen helt bortom igenkänning fysiskt sett.

Och du baserar detta på..?
Citera
2017-04-26, 11:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av blomvattnare
Här i tråden har vi tidigare kunnat läsa att kroppen under lastbilen var hel men förvriden, samt delvis bränd.
Aa detta stämmer, att hon var krossad stämmer inte.
Citera
2017-04-26, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av telescope
Och du baserar detta på..?
Min å moderatorns källa, polis & räddningstjänst på plats.
Citera
2017-04-26, 11:48
Medlem
telescopes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tuumadree
Min å moderatorns källa, polis & räddningstjänst på plats.

Nu svarar du (återigen) på ett inlägg som inte är riktat till dig.
Citera
2017-04-26, 11:51
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mitthopp
Nja, jag vet inte om man frias från alla misstankar. Ja, för tillfälligt.
Dyker han upp i ett annat fall så plockas papperen fram igen.
Min poäng var att ibland säger polisen "han är fortfarande intressant i utredningen". Om dom nu har sagt "han är friad från alla misstankar" så tyder ju det på annat. Sen vet jag inte var SVT fått det i från. Som jag skrev så stod det på deras förstasida i går men i artikeln om frisläppandet så använde de inte den formuleringen.

Det är viss skillnad i terminologin på de två olika yttrandena.

Självklart finns detta kvar i systemet om han grips i ett annat ärende. Detta kan ju dock fortfarande inte ligga honom till last om det inte fanns någon substans i det även om han grips i ett annat ärende.
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Det din länk säger är hur som helst, att han är friad från misstankar. Det är skillnad mot att vara släppt i brist på bevis men fortfarande misstänkt.
Man kan undra hur de tänkte där.
Där ser man...även Sydsvenskan skriver att "alla misstankar har avskrivits". Då var det inget som SVT kastade ur sig i farten.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-04-26 kl. 11:59.
Citera
2017-04-26, 12:05
Medlem
Axis.bold.as.loves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrangea
Brandmannen i DN's fördjupade artikel säger att de kom tillbaka till Drottninggatan på lördag eftermiddag, dvs ett dygn efter dådet, för att städa upp innan man hävde avspärrningar. De spolade bort blod och snyggade till. Då nämner han att de känner "den bekanta söta doften av lik".
Reagerade också på detta. Inte kan väl likdoft uppstå på ett dygn? Just likdoft är synnerligen karakteristisk har jag hört. Att en yrkesman som han skulle använda termen för någon annan doft känns märkligt.

Blod luktar ju, det vet jag. Men det luktar inte alls så. Det luktar inte ens obehagligt.
Senast redigerad av Axis.bold.as.love 2017-04-26 kl. 12:13.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in