2017-04-25, 23:40
Medlem
Tjenare,

Jag har sökt flera trainee tjänster på olika företag men har ingen aning om trainee löner. Har vi någon här på Flashback som har varit trainee? 25K? 30K?

Gracias!
Citera
2017-04-26, 00:07
Medlem
Riddarhusets avatar
Vet en som var trainee i en herrekipering i Alingsås och hon fick bara 14.500 per månad
Citera
2017-04-26, 00:10
Medlem
Helt värdelös trådstart, finns ju inte en chans att kunna besvara den frågan med informationen du ger.
Citera
2017-04-26, 00:24
Medlem
Kompis som kom in på Trainee på stort svenskt företag fick 30k i lön under traineeperioden samt gratis boende under den del av traineetiden som han roterade utomlands.

Gissar på att de flesta bra traineetjänster ligger runt den lönen. Kanske lite under. Finns topplistor att hitta om du googlar för att se vilka som generellt anses som "bra".
Citera
2017-04-26, 10:52
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duledin
Tjenare,

Jag har sökt flera trainee tjänster på olika företag men har ingen aning om trainee löner. Har vi någon här på Flashback som har varit trainee? 25K? 30K?

Gracias!

Vad har du för utbildning? Vad är det för traineetjänst? Jag skulle säga att du borde ligga mellan 8 - 90 tkr per månad beroende på utbildning och typ av tjänst.

Citera
2017-04-26, 10:56
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Vad har du för utbildning? Vad är det för traineetjänst? Jag skulle säga att du borde ligga mellan 8 - 90 tkr per månad beroende på utbildning och typ av tjänst.

Hej,

Du verkar ha koll på lönerna i Sverige. Lånar tråden lite.

Vad tjänar man om man arbetar heltid i Sverige?

Citera
2017-04-26, 11:03
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Suprah
Hej,

Du verkar ha koll på lönerna i Sverige. Lånar tråden lite.

Vad tjänar man om man arbetar heltid i Sverige?

Hej!

Jättebra fråga! Ungefär 0 kr per månad till uppemot 20 miljarder per år borde man kunna räkna med!

Sen kan det även tillkomma förmåner som exempelvis gratis gymkort, denna förmån är INTE inräknad i de 20 miljarderna.
Citera
2017-04-26, 11:07
Medlem
Suprahs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stygotius
Hej!

Jättebra fråga! Ungefär 0 kr per månad till uppemot 20 miljarder per år borde man kunna räkna med!

Sen kan det även tillkomma förmåner som exempelvis gratis gymkort, denna förmån är INTE inräknad i de 20 miljarderna.

Toppen, tack så jättemycket för hjälpen. Då vet jag vad jag ska begära om jag ska byta jobb i framtiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in