2017-04-25, 22:15
Medlem
https://twitter.com/bateson87/status/855710859422814210

wth
Citera
2017-04-25, 22:49
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raxie
Jag använder honom (hans 93-kort) som CAM och tycker han är fantastisk. Men jag spelar rätt långsamt och använder honom främst som bollmottagare som ska fördela bollarna framåt. - Ger man Zlatan lite yte själv så bombar man dessutom med lätthet in bollen i krysset ;-) Så det är också ett plus.
Okej. Typ så jag kör med 87 Balotelli i ett av mina lag, stor och stark spelfördelare som även kan göra mål.

Citat:
Ursprungligen postat av hjeaeee
Där jag kört honom. Tror bara det beror på att jag gillar mer snabba spelare som kan täcka ytor snabbare. Vet att många gillar honom starkt.
Kör shadow-kort på honom. Har spelat med Casemiro 87. Spelar med 89 Verratti nu, blev en jäkla skillnad när jag slängde på ett shadow-kort på honom.

Citat:
Ursprungligen postat av Krokofant12
Vilket är att föredra?

https://www.futbin.com/17/squad/3072764
Känns som denna formation ger oönskade ytor på mitten...

Eller

https://www.futbin.com/17/squad/3390780
Andra helt klart. 4222 med två cdm som har high/high är inget bra. De kommer vara mer offensiva än dina yttercams som kommer agera som offensiva ytterbackar typ.
Senast redigerad av IWannaBeAdored 2017-04-25 kl. 22:52.
Citera
2017-04-25, 22:56
Medlem
EnLitenFryss avatar
Semifinal i daily tournament - leder med 2-1 när jag får bollen med min ytter i minut 118. Jag dribblar till hörnflaggan, letar en öppning, får hörna. Nu är tiden på 120. Kort hörna, håll i, hittar en lucka att spela mig in men får inget skottläge. Bollen letar sig ut till min mittfältare som spelar, avslutar med skott till inspark.

I det här läget har matchuret varit på 120 ett tag och jag har spelat runt bollen på hans planhalva en del. Slutsignalen borde kommit men eftersom jag varit så nära hans mål har det inte skett.

Så förklara för mig hur f-n domaren inte blåser av när han slår lång inspark, utan får en chans till att anfalla? Han får ett anfall till, en chans till för kryss.

Nu vann jag till sist ändå men oerhört frustrerande. Matchen borde blåsts av men eftersom jag hade bollen nära hans mål gjorde den inte det. När så bollen når mittplan ska slutsignalen gå, men nejdå - en chans till kvittering ska han få.

Skitspel.
Citera
2017-04-25, 23:43
Medlem
Jag har spelat sedan Fifa 14 då på PC, 15 på xbox 360 och 16 och 17 på xbox one men nu får det vara slut! 17 har varit absolut det bästa rent spelmässigt för mej men så har jag ju stort sätt bara spelat offline! Har läst om allas frustration över delay, hp m.m. så har känt att det är inget för mej!
Innan jag lägger ner kontot så hade jag tänkt att jag kanske ska lägga de 2300k coinsen på tots paket! Kan ju va kul o se om man kan få nån tots lirare på de paketen, det är ju trots allt roligt med paket! Man ska ju inte köpa packet för coins men eftersom jag inte ska fortsätta kan det ju kvitta att man lägger 2,3 mille på det!
Jag har aldrig haft nån större lycka med paketöppning men nu när man inte har nån nytta av dyra spelare så får man antagligen en komplett uppsättning av La Liga tots
Citera
2017-04-26, 01:54
Bannlyst
Asså, något är fel på fifa, spelet är segt, passningarna dåliga, springer väldigt sakta, och JA jag dom har bra kondition, någon som har varit med om samma problem ? blir så jävla trött
Citera
2017-04-26, 01:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CeeKay
Jag har spelat sedan Fifa 14 då på PC, 15 på xbox 360 och 16 och 17 på xbox one men nu får det vara slut! 17 har varit absolut det bästa rent spelmässigt för mej men så har jag ju stort sätt bara spelat offline! Har läst om allas frustration över delay, hp m.m. så har känt att det är inget för mej!
Innan jag lägger ner kontot så hade jag tänkt att jag kanske ska lägga de 2300k coinsen på tots paket! Kan ju va kul o se om man kan få nån tots lirare på de paketen, det är ju trots allt roligt med paket! Man ska ju inte köpa packet för coins men eftersom jag inte ska fortsätta kan det ju kvitta att man lägger 2,3 mille på det!
Jag har aldrig haft nån större lycka med paketöppning men nu när man inte har nån nytta av dyra spelare så får man antagligen en komplett uppsättning av La Liga tots

Varför ska man inte köpa packet för coins?
Citera
2017-04-26, 02:06
Medlem
ItsmeGlenns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katapulten
Asså, något är fel på fifa, spelet är segt, passningarna dåliga, springer väldigt sakta, och JA jag dom har bra kondition, någon som har varit med om samma problem ? blir så jävla trött

Yes upplevt detta hela veckan, orörligheten att flytta spelarna i sidled ,button delay på o skifta spelare etc etc gör det helt odugligt att spela. Beror nog på servrarna är överbelastade. Inget nytt fifa som det brukar vara i vanlig ordning.
Citera
2017-04-26, 02:21
Medlem
Lotavoss avatar
För första gången detta FIFA vinner jag äntligen division 1 på fut, trots att man bara har ett 95 k lag medan 90% av de man möter i div 1 sitter på ett 1 mille+ lag. 15 tusen klirrade dessutom in i kassan Fin dag/natt!
Senast redigerad av Lotavos 2017-04-26 kl. 02:41.
Citera
2017-04-26, 07:33
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Semifinal i daily tournament - leder med 2-1 när jag får bollen med min ytter i minut 118. Jag dribblar till hörnflaggan, letar en öppning, får hörna. Nu är tiden på 120. Kort hörna, håll i, hittar en lucka att spela mig in men får inget skottläge. Bollen letar sig ut till min mittfältare som spelar, avslutar med skott till inspark.

I det här läget har matchuret varit på 120 ett tag och jag har spelat runt bollen på hans planhalva en del. Slutsignalen borde kommit men eftersom jag varit så nära hans mål har det inte skett.

Så förklara för mig hur f-n domaren inte blåser av när han slår lång inspark, utan får en chans till att anfalla? Han får ett anfall till, en chans till för kryss.

Nu vann jag till sist ändå men oerhört frustrerande. Matchen borde blåsts av men eftersom jag hade bollen nära hans mål gjorde den inte det. När så bollen når mittplan ska slutsignalen gå, men nejdå - en chans till kvittering ska han få.

Skitspel.
Hänt mig liknande. Övertiden kan bugga ibland. Hade en match förut där övertiden var längre än ordinarie 45min. Var svettigt att försvara då. Finns ju ingen logik heller över övertiden. Kan spela offline för att få kondition på spelare, så står jag med bollen i mittcirkeln hela halvlek, noll skott och ingenting har hänt i matchen men så blir det 3min tilläggstid Tror det alltid står "2" på tavlan också oavsett vad.
Citera
2017-04-26, 08:57
Medlem
EnLitenFryss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Hänt mig liknande. Övertiden kan bugga ibland. Hade en match förut där övertiden var längre än ordinarie 45min. Var svettigt att försvara då. Finns ju ingen logik heller över övertiden. Kan spela offline för att få kondition på spelare, så står jag med bollen i mittcirkeln hela halvlek, noll skott och ingenting har hänt i matchen men så blir det 3min tilläggstid Tror det alltid står "2" på tavlan också oavsett vad.

Det kanske är inbillning eller psykologi, men det är ofta motståndaren ges en chans till kvittering när det är i matchens slutskede upplever jag. Bollen går hans väg helt enkelt. Jag hade räknat hem segern när han fick inspark och uret legat på 120 minuter en stund, att han fick en chans till var helt ofattbart.

Gick ändå rent genom daily tournament till sist så en bra kväll. Men just såna där detaljer kan jag reta mig som fan på.
Citera
2017-04-26, 09:24
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnLitenFrys
Det kanske är inbillning eller psykologi, men det är ofta motståndaren ges en chans till kvittering när det är i matchens slutskede upplever jag. Bollen går hans väg helt enkelt. Jag hade räknat hem segern när han fick inspark och uret legat på 120 minuter en stund, att han fick en chans till var helt ofattbart.

Gick ändå rent genom daily tournament till sist så en bra kväll. Men just såna där detaljer kan jag reta mig som fan på.
Ja. Jag hade en match där min back bara ska rensa undan så är matchen slut, trycker 5 gånger på knappen men inget händer och han gör 2-2. Jag vann förlägningen, gissa när? Med mål i sista skottet i 120e. Mååånga matcher som avgörs i slutet.

Bara jag som inte kan spela nu? "Det går inte att spela matcher för tillfället" står det när man försöker starta match.
Citera
2017-04-26, 09:46
Medlem
EnLitenFryss avatar
Usch vad tråkig TOTW predictions ser ut. De enda som kommer ge bra med cash är Messi och Martial. Icardi, Matuidi, Bonucci, Benteke, Balde Diao och Giovinco kan säkert ge en liten slant också - men resten är ju discard. Jag sparar mina TOTW-packs en vecka till...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in