2017-04-25, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Otrolig
Diskussionen huruvida det är straff eller inte är ointressant eftersom straffen var korrekt.

Däremot, som jag nämnde några inlägg tidigare, vore det intressant att veta hur Jonas Eriksson resonerade med det efterföljande kortet. Även med den nya tolkningen av målchansutvisning så borde det väl ha blivit en utvisning då Malmös mittback inte spelade bollen.
Hade det inte varit riktigt märkligt att visa ut försvararen i det läget? Straffen är såklart korrekt men om en oavsiktlig touch ska resultera rött kort så är den nya tolkningen ännu sämre än den gamla. Då är det bättre att kasta sig fram som en rugbyspelare och fånga bollen med händerna än att ta löpduellen och riskera utvisning. Men visst, en paragrafryttare hade kunnat plocka upp det röda och haft ryggen fri.
Citera
2017-04-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Isak kan väl inte räknas som en värvning?
Goitom var det Jens Andersson som signa men i och med att det var Goitom som visa sitt intresse till å börja med så ska han völ inte ha så mycket cred för det.
Obasi var en och där gjorde BW helt rätt, synd bara att Obasi visa sig va riktigt jävla duktig.
Förlängningen av Isaks kontrakt får väl ses som sportchefsarbete? Försäljningen för 9 miljoner euro för en förvisso talangfull sjuttonåring men som gjorde, var det 10 starter och 14 inhopp i allsvenskan?

Mitt ursprungsinlägg var ett svar på BW och Ackerman inte kunde hantera anfallare. Utöver de fem jag räknade upp då kan Strandberg läggas till.

Angående Goitom visste jag inte att Jens A var tillbaka i organisationen 2017.

Faktum kvarstår dock. Sålt för 240 köpt för 40 miljoner under sina år. Vi är (har varit?) bra på att utveckla spelarvärde de senaste åren.

Angående Ofori vs Kristoffer Olsson så var inte Ebenezer särskilt bra i början heller.
Citera
2017-04-25, 17:51
Moderator
vfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dalesmale
Hade det inte varit riktigt märkligt att visa ut försvararen i det läget? Straffen är såklart korrekt men om en oavsiktlig touch ska resultera rött kort så är den nya tolkningen ännu sämre än den gamla. Då är det bättre att kasta sig fram som en rugbyspelare och fånga bollen med händerna än att ta löpduellen och riskera utvisning. Men visst, en paragrafryttare hade kunnat plocka upp det röda och haft ryggen fri.

Den situationen bedömde Eriksson bra, det var knappast meningen att kapa Engvall men straffen var korrekt. Gult kort helt ok.

Sedan skulle givetvis MFF:s sista målskytt haft ett rött.
Citera
2017-04-25, 19:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vf
Den situationen bedömde Eriksson bra, det var knappast meningen att kapa Engvall men straffen var korrekt. Gult kort helt ok.

Fast då hade vi missat en riktigt snygg tjotabängare i bortre. När serien summeras ver vi om det var avgörande för något.
Citera
2017-04-25, 19:48
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vf

Det sista kan jag köpa om Jonas hade tagit rött på Mange när han delade ut två smällar i ansikte på Safari. Fast då hade ju inte Yotun situationen inträffat.

Jag tror att Källström gav igen på Brorsson, stämpling mot knäet, efter Brorssons "Maradona-spark" mot Mrbati (tror jag det var).
Citera
2017-04-25, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Det sista kan jag köpa om Jonas hade tagit rött på Mange när han delade ut två smällar i ansikte på Safari. Fast då hade ju inte Yotun situationen inträffat.

Jag tror att Källström gav igen på Brorsson, stämpling mot knäet, efter Brorssons "Maradona-spark" mot Mrbati (tror jag det var).

Mrabti. Och yes, det kändes lite så. Mrabti gnällde inte på domarna efter situationen med Brorsson, utan kände väl mer att golare har inga polare, och var heller inte överdrivet hård mot Brorsson direkt efteråt.
Givet hur många hårda situationer det var på planen var det väldigt lite tjafs.
Citera
2017-04-25, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Mrabti. Och yes, det kändes lite så. Mrabti gnällde inte på domarna efter situationen med Brorsson, utan kände väl mer att golare har inga polare, och var heller inte överdrivet hård mot Brorsson direkt efteråt.
Givet hur många hårda situationer det var på planen var det väldigt lite tjafs.

Det såg ut som att Brorsson insåg att han gjort en dum och onödig grej inom bara någon sekund, tog Mrabti i hand och fick hjälp upp. Mrabti verkar vara en fin kille.
Citera
2017-04-25, 21:14
Medlem
Om jag ska försöka vara neutral så måste jag säga att matchen igår var riktigt bra. Hög intensitet, grinigt, småfult och mycket kamp utan att bollspelandet blev allt för lidande. Som MFFare hade jag såklart föredragit en annan matchbild men underhållningen var det i alla fall inget fel på.

Och hyll till Djurgårdarnas agerande i media efter matchen, inget gnäll om uteblivna domslut eller några andra ursäkter, hedervärt! Hoppas att både MFF och andra klubbar tar efter den stilen.
Senast redigerad av Dalesmale 2017-04-25 kl. 21:22.
Citera
2017-04-25, 21:31
Medlem
Rubbes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Salorm
Det måste svida något fantastiskt att ni inte har några lag som ser er som värsta rivalen då ni verkligen behöver det.

Om ingen ser mesta mästarna, ettan i maratontabellen, som sina värsta rivaler, så är det väl en förklaring till att dessa klubbar inte heller utmanar om att vara just Sveriges bästa klubb.

Jävla losermentalitet att hålla på och utse skitlag till sina värsta konkurrenter.
Citera
2017-04-25, 21:34
Medlem
Folk diskuterar Yotun situationen som det vore världens mest kontroversiella beslut. Man behöver inte spela allsvenskan mer, MFF gynnas bara. Torka tårarna, vi har fattat nu..
Citera
2017-04-25, 21:44
Medlem
Salorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe
Om ingen ser mesta mästarna, ettan i maratontabellen, som sina värsta rivaler, så är det väl en förklaring till att dessa klubbar inte heller utmanar om att vara just Sveriges bästa klubb.

Jävla losermentalitet att hålla på och utse skitlag till sina värsta konkurrenter.

Jodå, börjar inte gråtrunka än. Er systerklubb Heif ser er som sin värsta rival.

Edit: Fan vad mycket nya malmöiter det har dykt upp här förövrigt...
Citera
2017-04-25, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubbe

Man utser inte sina värsta konkurrenter. Det växer fram av åratal av rivalitet och känslor. Det är därför derbyn väger så tungt för fotbollsfans världen över.

Seså, gå iväg och bua ut ditt lags ståplats eller något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in