2017-04-25, 16:19
Medlem
Vulgostars avatar
Jag tror Mats är skyldig. Han såg skyldig ut eller hur? Varför sitter han inte inne om han är skyldig? Jag vill INTE att folk som han ska gå lösa då jag har barn.
Citera
2017-04-25, 16:21
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klarsyn
Det stämmer, Walt!
Sonen ärvde sin mors alla tillgångar. Även försäkringspengarna betaldes ut till sonen efter påverkan av Mats' advokat.

Tror du pengarna var orsaken till mordet? Varför lånade inte Mats pengarna i bank istället?
Citera
2017-04-25, 16:23
Medlem
Mr.Swedens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Jag tror Mats är skyldig. Han såg skyldig ut eller hur? Varför sitter han inte inne om han är skyldig? Jag vill INTE att folk som han ska gå lösa då jag har barn.
Intressant där. Lust att utveckla?
Gubben GW du talar om berättade hela förloppet. Råkade du blunda till lite då?
Citera
2017-04-25, 16:27
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Sweden
Intressant där. Lust att utveckla?
Gubben GW du talar om berättade hela förloppet. Råkade du blunda till lite då?

Är han skyldig skall han väl dömas?

Citera
2017-04-25, 16:34
Medlem
Vulgostars avatar
Jag tror dessutom pappan hade ett finger med i själva mordet. Men, då jag inte är polis så är jag inte säker.
Citera
2017-04-25, 17:28
Medlem
Klarsyns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vulgostar
Tror du pengarna var orsaken till mordet? Varför lånade inte Mats pengarna i bank istället?

Läs gärna FUP! Finns en länk inte så många sidor bort.
Citera
2017-04-25, 18:13
Medlem
GalenRyggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FZappa
Galenrygg och andra som saknar FUP:

https://minfil.org/2akd18bfb2/FUP_Mordet_pa___Linda_Chen_Falun.pdf

På sid 3168 o framåt visas Mats brallor (som han hade på fyndplatsen) m m upp med foton

Vet inte om detta är en variant av FUP som innehåller ev tilläggsprotokoll, men denna hade jag på min dator.

Tack!
Citera
2017-04-25, 18:14
Medlem
SingleStars avatar
Trots alla invändningar folk har kommit med så står det nu ganska klart att mordplatsen är på den vändplan 10 meter från där Linda Chen hittades. Ingen annan plats är möjlig med tanke på tider och logistiska operationer.

Mordet skedde senast två timmar efter Mats och Linda lämnade City Gross. Mordet kan tidigast ha skett en timme innan Mats och Linda lämnade City Gross. Mordet har troligast skett 30 minuter efter att Mats och Linda lämnade City Gross med en marginal om ±90 minuter. Lindas kropp och kompostering av denna efter mordet ger dessa tidsangivelser med ganska säker precision om man tar hänsyn till väderleken.

Tiden att täcka över kroppen som det såg ut på mordplatsen när Linda Chen hittades är någonstans mellan 20 och 40 minuter.

Det ger på det hela att det finns bara en enda tänkbar mördare och den mördaren heter Mats Alm.

Det skall bli ett nöje att få se Peter Althin att sätta kaffet i vrångstrupen när alla nya uppgifter kommer. Det ovan är bara lite få uppgifter som är klara. Ännu saknas en teknisk bevisning som kan komma vid vilken tidpunkt som helst nu i vår och sommar. Minutiöst sökande och en noggrannhet för att inte lämna något åt slumpen kommer att ta sin lilla tid.

Enda chansen för att inte kunna få Mats Alm fälld i en ny rättegång är om Christer van der Kwast blir ny åklagare.
Citera
2017-04-25, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar
Trots alla invändningar folk har kommit med så står det nu ganska klart att mordplatsen är på den vändplan 10 meter från där Linda Chen hittades. Ingen annan plats är möjlig med tanke på tider och logistiska operationer.

Mordet skedde senast två timmar efter Mats och Linda lämnade City Gross. Mordet kan tidigast ha skett en timme innan Mats och Linda lämnade City Gross. Mordet har troligast skett 30 minuter efter att Mats och Linda lämnade City Gross med en marginal om ±90 minuter. Lindas kropp och kompostering av denna efter mordet ger dessa tidsangivelser med ganska säker precision om man tar hänsyn till väderleken.

Tiden att täcka över kroppen som det såg ut på mordplatsen när Linda Chen hittades är någonstans mellan 20 och 40 minuter.

Det ger på det hela att det finns bara en enda tänkbar mördare och den mördaren heter Mats Alm.

Det skall bli ett nöje att få se Peter Althin att sätta kaffet i vrångstrupen när alla nya uppgifter kommer. Det ovan är bara lite få uppgifter som är klara. Ännu saknas en teknisk bevisning som kan komma vid vilken tidpunkt som helst nu i vår och sommar. Minutiöst sökande och en noggrannhet för att inte lämna något åt slumpen kommer att ta sin lilla tid.

Enda chansen för att inte kunna få Mats Alm fälld i en ny rättegång är om Christer van der Kwast blir ny åklagare.

Hur tänker du ta dig förbi det faktumet att dödsorsaken inte kan avgöras?
Citera
2017-04-25, 18:49
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Minns inte FUP etc, var några år sedan jag läste det som gick att hitta i fallet.
Du kanske minns bättre? Vem var det som hade känt igen Mats på bussen??
Utöver bussresenären som känt igen MA från kombigrillen i Bollnäs eller Borlänge så
var chauffören säker på att MA åkt med bussen sträckan Stockholm-Söderhamn.

"Yngve tycker att den person som reste med bussen som passagerare och som var med
om det han berättat är identisk med den person han sett bilder på i tidningar och den personen
heter Mats Alm.
Yngve berättar att han känner sig mycket övertygad att det är samma person."

Citera
2017-04-25, 19:08
Medlem
Grandiosos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Hur tänker du ta dig förbi det faktumet att dödsorsaken inte kan avgöras?
Hade MA begett sig till fyndplatsen två eller tre veckor tidigare så hade problemet med
att fastställa en dödsorsak förmodligen aldrig infunnit sig.

LGWP skulle skrämt upp vederbörande en aning tidigare...så hade kanske saker och ting
utvecklat sig något annorlunda.

Sedan kan jag personligen tycka att rättsläkaren i fallet kunde gott gjort en markering
i utlåtandet vartåt det lutade; att det mesta talade för en strypning, att sannolikheten för en naturlig dödsorsak var mikroskopiskt liten. Men det fegades ur istället och det är fler än
jag som tycker så vet jag.

Signaturen Alfa på det numera nerlagda "Svenska Mord" skrev så här en gång:

Senast redigerad av Grandioso 2017-04-25 kl. 19:14.
Citera
2017-04-25, 19:51
Medlem
Vulgostars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SingleStar

Jag tar mig för pannan. Hur kan svenska rättssystemet fungera såhär dåligt? En mördare är lös som borde sitta inne för all framtid. Ja, jag kanske är naiv, men jag trodde inte att man kunde manipulera rättssystemet så enkelt.

Jag tror han är skyldig men att familjen kanske känner folk "in right places" och därför kommer de aldrig bli fällda. Hoppas jag har fel. Det finns väl inga som tror han är oskyldig. Ruttet, systemet stinker.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in