2017-04-22, 10:03
Medlem
Jag försöker att installera ett program via en vanlig exe fil, efter några sekunder får jag detta fel.

An error with the code-2147483648 occured.
1:Installion/CopyFolder) 2:Error processing Directory.
Åtkomst till sökvägen C:\Program nekas.

Sen när jag trycker på ok kommer följande:

An error with the code-2147483648 occured.
1:Installion/CopyFolder) 2:Error processing File.

Nästa tryck på ok:

Error occured while trying to copy files from C:\Program to C:\Program Files\Tec\Catalogue\Program!
Installation will be rolled back.

Jag har provat med att hämta hem ett snarlikt program men det blir samma sak.
Jag kör win 10 & har provat att köra i win 8 & win 7 via kompabilitet, detta program ska fungera i win 8 enligt uppgifter.

Jag har naturligtvis provat att köra som admin, men det känns ändå som det vore nåt med behörighet

Vore jättetacksam för tips som kan lösa mitt problem
Citera
2017-04-22, 10:49
Medlem
Och här kommer ett mer detaljerat utdrag !

Volume Based Installation Process
--------------------------------------------------------------------
InstallFolder = C:\Program Files\TecAlliance\Catalogue\Program
FolderName = Program
IsNetworkClient = no
--------------------------------------------------------------------
Volume: 1
VolumeMarker: volume01
SourcePath: C:\Program
MarkerPath: H:\volume01
Marker Check Successful :-)
MSI (s) (54!48) [10:19:27:360]: Note: 1: 2205 2: 3: Error
MSI (s) (54!48) [10:19:27:360]: Note: 1: 2228 2: 3: Error 4: SELECT `Message` FROM `Error` WHERE `Error` = 1709
MSI (s) (54!48) [10:19:27:360]: Product: TecAllianceCatalogue -- 1: Installation (CopyFolder) 2: Error processing Directory .
Åtkomst till sökvägen C:\Program nekas. 3:

1: Installation (CopyFolder) 2: Error processing Directory .
MSI (s) (54!48) [10:19:31:714]: Note: 1: 2205 2: 3: Error
MSI (s) (54!48) [10:19:31:714]: Note: 1: 2228 2: 3: Error 4: SELECT `Message` FROM `Error` WHERE `Error` = 1709
MSI (s) (54!48) [10:19:31:714]: Product: TecAllianceCatalogue -- 1: Installation (CopyFolder) 2: Error processing File .
Åtkomst till sökvägen C:\Program nekas. 3:

1: Installation (CopyFolder) 2: Error processing File .
Errors occured while trying to copy files from C:\Program to C:\Program Files\TecAlliance\Catalogue\Program!

Installation will be rolled back.
Citera
2017-04-22, 10:50
Medlem
Skapa en fil i C:\Programs som du installerar i istället för nu kanske det är så att du försöker installera dina filer direkt i Programs. Jag har också för mig att det är någon sökväg som är förbjuden att använda som involverar C:. Har för mig att det handlar om att man måste använda en liten eller stor bokstav. c:\ istället för C:\ Eller C:\programs istället för C:\Programs
Citera
2017-04-22, 10:53
Medlem
Nvm det med att installera direkt i Programs som jag skrev
Citera
2017-04-22, 11:03
Medlem
Var ligger filen du kör? Var ligger filen som du försöker kopiera från C:\Program? Jag vet inte om det finns något folder som heter Program. Det brukar väl heta Programs? Program kan vara ett directory som bara windows får använda och du har då skrivit fel directory som sökväg
Citera
2017-04-22, 16:50
Medlem
Ha provat detta utan resultat men tack för tipsen

Raderade allt nu inkl regfiler & kör via poweriso & montera, men det är 4st isofiler & okunnig som man är så kör programmer första filen & när den begär nr:2 så får jag inte till det.
1:a har tex enhetsbeteckning I sen när jag vill mounta nästa blir det J & det går ju inte!

Help on this
Citera
2017-04-23, 20:46
Medlem
Installerat nu men prog blinkar bara till när jag vill öppna det suck...
Citera
2017-04-23, 20:51
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hook66
Installerat nu men prog blinkar bara till när jag vill öppna det suck...

Vad är det för program?
Citera
2017-04-24, 08:34
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Vad är det för program?
Troligtvis en reservdelskatalog till en bil.

Äldre versioner av dom brukar vara problematiska att installera, något som nästan alltid brukar funka är att köra som administratör och INTE installera det under c:\program eller c:\program files. När frågan kommer upp om vart man vill ha programmet ange en mapp direkt under roten C:\Ford t.ex. eller ännu hellre en annan disk typ D:\Ford eller liknande brukar vara mindre problem med behörigheter då.

Man måste göra unmount och mounta nästa cd på samma enhetsbokstav under installationen eller skapa en installationsmapp och kopiera dit innehållet på alla cd skivorna.
Citera
2017-04-24, 14:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Troligtvis en reservdelskatalog till en bil.

Äldre versioner av dom brukar vara problematiska att installera, något som nästan alltid brukar funka är att köra som administratör och INTE installera det under c:\program eller c:\program files. När frågan kommer upp om vart man vill ha programmet ange en mapp direkt under roten C:\Ford t.ex. eller ännu hellre en annan disk typ D:\Ford eller liknande brukar vara mindre problem med behörigheter då.

Man måste göra unmount och mounta nästa cd på samma enhetsbokstav under installationen eller skapa en installationsmapp och kopiera dit innehållet på alla cd skivorna.

Abandonware kan vara hopplösa att installera, speciellt på nyare OS. Det finns en massa reservdelskataloger online, rekommenderas!

-Om det nu rör sig om en reservdelskatalog, dvs..

"Mount"??? Vi snackar väl win här?
Citera
2017-04-24, 14:58
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Abandonware kan vara hopplösa att installera, speciellt på nyare OS. Det finns en massa reservdelskataloger online, rekommenderas!

-Om det nu rör sig om en reservdelskatalog, dvs..

"Mount"??? Vi snackar väl win här?
Tja TS använder poweriso verkar det som och cd skivorna ligger på separata iso filer som måste "monteras" till samma enhetsbokstav för att installationsprogrammet skall kunna fortsätta. Så funkade det förr i tiden och det brukar gå att få till det även med modernare os...
Citera
2017-04-24, 15:02
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Tja TS använder poweriso verkar det som och cd skivorna ligger på separata iso filer som måste "monteras" till samma enhetsbokstav för att installationsprogrammet skall kunna fortsätta. Så funkade det förr i tiden och det brukar gå att få till det även med modernare os...

Ja, det är ju sant. Det var ett braaa tag sedan jag sysslade med sådant. Har det framkommit i tråden vilken version av windows TS kör? (Menar vilken av win 10 han kör, proversionen ska tydligen vara mer bakåtkompatibel än exempelvis home)

Edit: "Kör i XP-kompatibelt läge" ska tydligen finnas i pro och enterprise. Har aldrig testat själv.
Senast redigerad av kraftfoder 2017-04-24 kl. 15:05.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in