Citat:
Ursprungligen postat av
KonstenAttBliVuxen
Jag menar att hon inte ska klä sig utmanande för att lyfta fram hennes bröst om hon nu hade haft stora bröst, så killar på krogen börjar tafsa. Är väl inget konstigt att man som pojkvän hade tyckt det?
Jo, jag tycker det är mycket konstigt om en pojkvän/man har åsikter om vilken typ av BH kvinnan/tjejen skall använda.
Att det kan finnas invändningar mot djupa urringningar, genomskinliga kläder eller kjolar som slutar ovanför musen -- det kan jag ha en viss förståelse för, däremot inte vilka underkläder hon väljer.
Anser du att hon kan begära att du skall binda bak snorren eller ge tusan i deodorant för att inte locka andra tjejer?
Att du skall gå i säckiga kläder för att inte "visa upp dig" osv?
Väljer du en annan människa så får du givetvis vara förberedd på att den - inom rimliga gränser - kommer att vilja se bra ut och lyfta fram det hon själv är nöjd med hos sig själv .. alldeles oavsett om det är benen, ögonen, häcken, brösten, håret, intelligensen eller annat.
Förutsatt att du själv inte är beredd att sunka ner dig och göra dig oattraktiv för att ingen skall se dig - så är det definitivt inget du kan kräva av din partner (eller någon annan).
Vill du leka "finska paret" i samma jogginoverall på krogen .. då bör du välja en tjej som gillar joggingoveraller.