2017-04-23, 12:26
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.
Jag jobbar som utvecklare på ett IT-företag.

Ibland vill kunderna prata med mig och då pratar jag gärna med dem. Men jag kräver inte dricks för det.

Att ge kunderna en god service är en del av mitt jobb som jag får lön för. Eftersom det är på arbetstid så kvittar det för mig.

Och vet du vad som är bra med det? Jag behöver inte oroa mig för hur mycket jag kommer få varje dag Jätteskönt, faktiskt.

Får du betalt för tiden du jobbar, eller får du betalt per bord du serverar?

Jag rekommenderar folk som försvarar dricks att se den här lilla videon: https://youtu.be/q_vivC7c_1k
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-23 kl. 12:30.
Citera
2017-04-23, 12:27
Medlem
soucus avatar
Ja tiggare förväntar sig ju pengar för att säga "hej hej" så det är väl inte mer än rätt att du får extra betalt för ungefär samma ansträngning.
Citera
2017-04-23, 12:31
Medlem
Folk borde dricka mig när jag byter deras däck eller lagar deras jävla punkteringar men det har bara hänt 2 ggr. Inte gnäller jag om det.
Citera
2017-04-23, 12:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.
Nej, din uppgift är att vara en del av en god restaurangupplevelse. Och som sagt så försökte du ju manipulera dom. Det kan ju vara så att dom såg igenom dig och lät därför bli att dricksa.
Citera
2017-04-23, 12:37
Medlem
reffis avatar
Lämnar aldrig dricks och skulle aldrig få för mig att göra det, oavsett hur bra upplevelse man får. Betalar prick det som står på notan.

Ett blowjob under bordet av en ung vacker kvinna så kan jag gott och väl slänga några korvören extra över henne när jag är klar. Utöver det så får ni panta burkar eller vad ni vill för att få ihop era extra slantar.
Citera
2017-04-23, 12:37
Bannlyst
svenskar tjänar alldeles för bra å vi har dessa skyhöga jävla skatter
vi borde ha antidricks

om servitören inte e min slav under hela besöket å kommer vid fingerknäpp borde man få tillbaka pengarna för käket

serviöterer ska veta sin plats sen sänk minimilönen
Citera
2017-04-23, 12:40
Medlem
Grim.Fandangos avatar
Jobbar inom sälj, där får jag lyssna på mina kunder tills mina öron blöder, sen ska dom ha rabatt på grejerna. Kanske man ska höjs priset och ta mellanskillnaden.

Nej, folk som jobbar på restaurang ska inte drickas speciellt inte när dom slickar för.
Citera
2017-04-23, 12:40
Medlem
gr0gs avatar
Vilka andra yrkesgrupper brukar du själv ge dricks?
Citat:
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord.

Ja, ditt arbete skulle kunna utföras av en hund och en skateboard.
Citera
2017-04-23, 12:42
Medlem
AutDisceAutDiscedes avatar
Citat:

Det är du som är en snyltande nolla som tror att alla vill betala pengar för ditt underbara umgänge och småprat. Get a grip, niggah! Under tiden som du slöade och pratade med dess, i hopp om att snika till dig folks surt förvärvade korvören, så var det andra kunder på restaurangen som fick vänta på dig och servering. För det var väl det bordet som du trodde du skulle kunna mygla dig till mest pengar som du smörade för?
Citera
2017-04-23, 12:43
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Jag jobbar ju inte gratis! Men det visste inte svinen
Varför i hela fridens namn skulle de ha trott att du jobbade gratis?! Du var deras servitör, naturligtvis förutsatte de att du får lön för det du gör.

Citat:
Så, kunderna är alltså svin och kräk för att de inte dricksar? Dricks i Sverige är helt frivilligt, precis som det är att lägga växelpengar i Rädda Barnens sparbössa som visa butiker har vid kassan. Har ni någon skylt i restaurangen där det står att man som gäst ska ge dricks hos just er? Eller varför anser du att just era gäster ska ge dricks? Du får det ju att låta som att gästerna bryter mot någon regel annars.
Citera
2017-04-23, 12:45
Medlem
Iom attt etablissemanget motverkar kontanter och tycker att allt ska betalas med kort så försvinner det här med dricks också.
Ni som verkar i restaurangbranschen får istället sätta priserna inklusive "dricks" och betala era anställda därefter.

Positiv utveckling? Både ja och nej. Men det känns som om detta är framtiden.

Den ende jag "dricksar" är min formidable bilmek. Och han tar inte Visa heller
Citera
2017-04-23, 12:47
Medlem
HenrikLarsson99s avatar
Flytta till USA om det inte passar. Fyfan om servitörer ska börja förvänta sig dricks i Sverige också.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in