2017-04-23, 12:26
Medlem
Mia-Rovys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av markogrobar
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.
Jag jobbar som utvecklare på ett IT-företag.

Ibland vill kunderna prata med mig och då pratar jag gärna med dem. Men jag kräver inte dricks för det.

Att ge kunderna en god service är en del av mitt jobb som jag får lön för. Eftersom det är på arbetstid så kvittar det för mig.

Och vet du vad som är bra med det? Jag behöver inte oroa mig för hur mycket jag kommer få varje dag Jätteskönt, faktiskt.

Får du betalt för tiden du jobbar, eller får du betalt per bord du serverar?

Jag rekommenderar folk som försvarar dricks att se den här lilla videon: https://youtu.be/q_vivC7c_1k
Senast redigerad av Mia-Rovy 2017-04-23 kl. 12:30.
Citera
2017-04-23, 12:27
Medlem
soucus avatar
Ja tiggare förväntar sig ju pengar för att säga "hej hej" så det är väl inte mer än rätt att du får extra betalt för ungefär samma ansträngning.
Citera
2017-04-23, 12:31
Medlem
Folk borde dricka mig när jag byter deras däck eller lagar deras jävla punkteringar men det har bara hänt 2 ggr. Inte gnäller jag om det.
Citera
2017-04-23, 12:32
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Mitt jobb är att leverera maten från köket till deras bord, inte att stå och snacka skit med dom om var jag är uppväxt eller vem som vinner sina respektive grupper i Vinnarligan. Det är skillnaden. De är avskyvärda svin.
Nej, din uppgift är att vara en del av en god restaurangupplevelse. Och som sagt så försökte du ju manipulera dom. Det kan ju vara så att dom såg igenom dig och lät därför bli att dricksa.
Citera
2017-04-23, 12:37
Medlem
reffis avatar
Lämnar aldrig dricks och skulle aldrig få för mig att göra det, oavsett hur bra upplevelse man får. Betalar prick det som står på notan.