2017-04-22, 17:17
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skildojver
I FUP förekommer ofta meningen:
"Beordrad via drag/släpp"
Någon som vet vad det innebär?
Det där är loggar från polisens sambandscentral, så någon sitter vid en dator och drar och släpper patruller i datorprogrammet, ungefär som när du flyttar en fil på datorn, för att då i detta fall beordra dom till platsen. Så har jag fått förklarat för mig i alla fall. Polisen har ju också en dator i bilen där information syns och matas in, därför kan man också läsa typ "Påbörjat uppdrag" eller "Klar på plats" osv.
Citera
2017-04-22, 18:26
Medlem
fraumauras avatar
All focus på psykvården. Bedrövligt dåligt skött. Simon skulle ha suttit inlåst för länge sedan. Detta skulle inte ha hänt om Psyket i Bollnäs varit kvar, där skulle han ha varit i goda händer. Nedmonteringen av det mesta nu för tiden ställer till. Det kommer att hända igen.
Citera
2017-04-22, 19:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BaraBiffen
Finns det bilder på Simon Persson? Den på hans Facebook säger inte så mycket.

Det finns bilder på Sinom i denna FUP del:
hudiksvalls-tr-b-2486-16-aktbil-23-fup-3 sida 154 och framåt.

Bilderna är tagna på besöket på sjukhuset 2016-12-23.
Citera
2017-04-22, 19:43
Medlem
Någon som läst fup och sett om det finns bilder inifrån huset? (Inte på offren menar jag då såklart)
Citera
2017-04-22, 19:43
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
Det finns bilder på Sinom i denna FUP del:
hudiksvalls-tr-b-2486-16-aktbil-23-fup-3 sida 154 och framåt.

Bilderna är tagna på besöket på sjukhuset 2016-12-23.
Finns även bild sidan 206.
Typ "legfoto".
Citera
2017-04-22, 19:46
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menwhy
Någon som läst fup och sett om det finns bilder inifrån huset? (Inte på offren menar jag då såklart)
Det finns bilder i sista aktbilagan från brottsplatsen.
En hel del sekretess.
Citera
2017-04-22, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menwhy

Jag har läst den och det finns bilder inifrån både husen, även från den misstänktes bostad.
Bilderna på offren är maskerade så de ser du inte, men allt annat ser du och det är blod på många ställe.
Citera
2017-04-22, 19:50
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fraumaura
All focus på psykvården. Bedrövligt dåligt skött. Simon skulle ha suttit inlåst för länge sedan. Detta skulle inte ha hänt om Psyket i Bollnäs varit kvar, där skulle han ha varit i goda händer. Nedmonteringen av det mesta nu för tiden ställer till. Det kommer att hända igen.

Hyrläkaren Einar Kristjansson (Från hyrläkarföretaget "Psykiatrika") är ett riktigt stolpskott!
Borde utfäradas en varning på denne.
Simons kontaktperson Mikaela verkade ha sina dubier kring dennes kompetens -och med all rätt
Citera
2017-04-22, 19:55
Medlem
5549s avatar
Två bilder på Simon tagna på Hudiksvalls sjukhus morgonen efter morden:

http://i.imgur.com/Y1rqMr4.jpg
http://i.imgur.com/wdHDu3e.jpg
Citera
2017-04-22, 20:53
Medlem
fraumauras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Hyrläkaren Einar Kristjansson (Från hyrläkarföretaget "Psykiatrika") är ett riktigt stolpskott!
Borde utfäradas en varning på denne.
Simons kontaktperson Mikaela verkade ha sina dubier kring dennes kompetens -och med all rätt

Håller med dig. Det har brustit i kommunikationen å det grövsta här. Jag har sett personligen hur psykvården fungerar här i Hudik och är inte imponerad av berörd personal. Dom gör säkert det som går av det dom till hands. Frågan är om Simon erkänner och får den vård han behöver. Det verkar planerat men frågan är om det var planerat inbrott/stöld eller mord.
Citera
2017-04-22, 21:14
Medlem
TakeYouOnACruises avatar
Ang "den andra-personen" är det som många här är inne på ett "face-saving scenario". Samma slags mörker som bla. Eklund och Rader refererar till; faktor X, Blackout mm.

Och det här bottnar ju inte i en sjukdom utan i personlighetsstörning därför blir det väl fängelse som påföljd. Det är en fullständigt rationell person som tänkt igenom och fantiserat om det här under lång tid, kanske sedan barndomen?

Kjell och Vanja var nog ett så kallat projekt för GM och som oftast är mer meningsskapande
än själva mördandet.

Valet av en avlägsen plats tyder också på rationalitet: alla som följt eller läst om spaningsmord vet att tid är av yttersta vikt. I bästa fall hittas offren först efter flera dagar, vilket ger GM ett betydande försprång. Här blev han ju sårad vid attacken vilket också blev hans fall, antagligen hade kontakten med psyk. förvisso exponerat honom till slut. Men det hade nog tagit betydligt längre tid. Kanske först efter att riksmord tagit över i fallet.

Jag skulle bli förvånad om det här är hans första moraliska överträdelse. Han pratar om (mar)drömmar som involverar mördandet av katter (som han säger sig älska). Väldigt typiskt.

Det beskrivs ju i FUP hur han står vid föräldrarnas säng med en kniv, är mördandet av Kjell och Vanja
ett substitut för mördandet av föräldrarna?
Senast redigerad av TakeYouOnACruise 2017-04-22 kl. 21:46.
Citera
2017-04-22, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TakeYouOnACruise
Ang "den andra-personen" är det som många här är inne på ett "face-saving scenario". Samma slags mörker som bla. Eklund och Rader refererar till; faktor X, Blackout mm.

Och det här bottnar ju inte i en sjukdom utan i personlighetsstörning därför blir det väl livstids fängelse som påföljd. Det är en fullständigt rationell person som tänkt igenom och fantiserat om det här under lång tid, kanske sedan barndomen?

Kjell och Vanja var nog ett så kallat projekt för GM och som oftast är mer meningsskapande
än själva mördandet.

Valet av en avlägsen plats tyder också på rationalitet: alla som följt eller läst om spaningsmord vet att tid är av yttersta vikt. I bästa fall hittas offren först efter flera dagar, vilket ger GM ett betydande försprång. Här blev han ju sårad vid attacken vilket också blev hans fall, antagligen hade kontakten med psyk. förvisso exponerat honom till slut. Men det hade nog tagit betydligt längre tid. Kanske först efter att riksmord tagit över i fallet.

Jag skulle bli förvånad om det här är hans första moraliska överträdelse. Han pratar om (mar)drömmar som involverar mördandet av katter (som han säger sig älska). Väldigt typiskt.

Det beskrivs ju i FUP hur han står vid föräldrarnas säng med en kniv, är mördandet av Kjell och Vanja
ett substitut för mördandet av föräldrarna?

Delar din uppfattning avs GM.

Men har tappat tråden lite; hur gammal är han, kan han få livstid?

Edit: tydligen är han 20, då är väl 'life' uteslutet?
Senast redigerad av Rubar 2017-04-22 kl. 21:40.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in