Citat:
Ursprungligen postat av
carminaburana
Det här kanske ni har koll på. Jag undrar ifall det finns en tvål som folk använder här när de är ute i det vilda som är särskilt bra. Kanske nån torrt tvål eller pudertvål? Helst ska man kunna tvätta sig med en liten blöt handduk som man skrubbar över hela kroppen vid nåt vattendrag eller på nån macktoalett där man bara har tillgång till handfat.
Nu finns det ju också olika tvättlotioner som kan användas utan både tvål och vatten, de behöver inte sköljas av. Kan ju vara nog så praktiskt ifall något vattendrag inte är tillgängligt.
En snabb googling gav
detta resultat (tvätthandskarna). Jag har dock inte testat just denna produkt, och hade nog helst velat ha lotionen i en liten flaska kombinerat med tvättlappar av papper. Tvättlapparna kan komma tll användning till lite av varje, exvis som förbandsmaterial eller fnöskematerial.
Så, ett hygienkit bestående av tvättlotion, vanlig fast tvål i bit (i ask), tandborste, tandkräm, papperstvättlappar och en mikrofiberhandduk i nätpåse. Tvålen hade jag använt då vattenmängden inte är begränsad. Och jag hade skippat lotionen, tandkrämen och tvättlapparna ifall jag behövt packa light.