2007-01-14, 13:11
Medlem
Eremitens avatar
Breece D'J Pancake (1952-1979) sköt sig i huvudet när han var 26 år gammal.

http://www.wvwc.edu/lib/wv_authors/authors/a_pancake.htm
Citera
2007-01-14, 13:17
Medlem
JK Toole har inte nämnts va?
Tror han tog livet av sig när Dumskallarnas Sammansvräjning refuserades...

EDIT: Sammansvärjning ska det vara och inte Sammansvräjning. Givetvis.
Citera
2007-01-14, 14:06
Medlem
Eremitens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nydal
JK Toole har inte nämnts va?
Tror han tog livet av sig när Dumskallarnas Sammansvräjning refuserades...

EDIT: Sammansvärjning ska det vara och inte Sammansvräjning. Givetvis.
Han är nämnd i trådens första inlägg.
Citera
2007-01-14, 23:27
Medlem
zizacons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Camberwell

Sigmund Freud (1856-1939). 21 mg morfin.

lite ironiskt att den som ska hjälpa självmordsbenägna människor tar livet av sig..
1939 får man misstänka att det hade med nazismen och andra världskriget att göra..eller var det nåt annat...Var Freud jude , har nåt svagt minne av nåt sånt..
Citera
2007-01-14, 23:39
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zizacon
lite ironiskt att den som ska hjälpa självmordsbenägna människor tar livet av sig..
1939 får man misstänka att det hade med nazismen och andra världskriget att göra..eller var det nåt annat...Var Freud jude , har nåt svagt minne av nåt sånt..

Han var jude (dock ej troende) och dog landsflyktig i London men morfinet var nog närmast ett slags dödshjälp eftersom han redan var döende i gomcancer.
Citera
2007-01-17, 03:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremiten
Han är nämnd i trådens första inlägg.

doh
jag som tyckte mig läsa så noggrant för att inte göra en groda
Citera
2007-01-17, 08:31
Medlem
Fiamedknuffs avatar
Virginia Woolf- Hon dränkte sig själv genom att fylla sina fickor med stenar och gick sedan ut i en flod.

Här är det självmordsbrev som hon skrev till sin man:

Citat:
I feel certain that I am going mad again. I feel we can't go through another of those terrible times. And I shan't recover this time. I begin to hear voices, and I can't concentrate. So I am doing what seems the best thing to do. You have given me the greatest possible happiness. You have been in every way all that anyone could be. I don't think two people could have been happier till this terrible disease came. I can't fight any longer. I know that I am spoiling your life, that without me you could work. And you will I know. You see I can't even write this properly. I can't read. What I want to say is I owe all the happiness of my life to you. You have been entirely patient with me and incredibly good. I want to say that - everybody knows it. If anybody could have saved me it would have been you. Everything has gone from me but the certainty of your goodness. I can't go on spoiling your life any longer.
Citera
2007-02-02, 15:45
Medlem
mthrfckr.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pojken med guldbyxorna
Han var jude (dock ej troende) och dog landsflyktig i London men morfinet var nog närmast ett slags dödshjälp eftersom han redan var döende i gomcancer.

Helt rätt! För att gå en skonsammare död till mötes, han injicerade inte morfinet själv.
Citera
2007-02-03, 18:39
Medlem
Gisburnes avatar
Lars Görling (1931-1966). Exakt hur han tog livet av sig känner jag inte till.
Citera
2007-02-05, 10:07
Medlem
coolbreezes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gisburne
Lars Görling (1931-1966). Exakt hur han tog livet av sig känner jag inte till.
Överdos tror jag. Han beskriver dock ingående sina självmordsplaner i "En lans för godheten", där han han planerar ett hejdundrande jippo där han ska ställa sig på taket mitt i stan och kasta sig ut, fastspänd i raketer (tror jag, det var länge sedan jag läste den). Innan han kommer iväg hinner han dock dö på ett mindre våldsamt vis. Denne författares intressanta liv och böcker kräver nästan en egen tråd som jag får starta när jag är på det humöret om inte någon annan tar det initiativet.
Citera
2007-02-12, 13:35
Medlem
Gisburnes avatar
Adolf Hitler (1889-1945). Skrev boken Mein Kampf och får väl därmed betraktas som en författare. Han sköt sig i huvudet och bet förmodligen sönder en cyanidkapsel i samma ögonblick.
Citera
2007-02-12, 13:47
Medlem
Ad Astras avatar
Var det inte mer eller mindre underförstått att Mare Kandre tog livet av sig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in