2017-04-21, 17:13
Medlem
MrSkargards avatar
Har häktningsförhandlingen dragit ut på tiden? I annat fall borde vi ha fått veta om MV häktats vid det här laget.
Citera
2017-04-21, 17:22
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonderslagen
Det är ca 60 mil till ex flickvännen som han duschade hos. Känns inte direkt troligt att man åker 60 mil direkt efter ett mord, blod på kläderna och kroppen och duschar därför. Hade ju varit betydligt närmare och bättre bege sig till Vistträsk och duscha eller stanna efter vägen någonstans.

Han kunde inte åka tillbaka hem hans färdväg var ju söderut. Soffliggaren försökte skaffa sig ett alibi men ingen trodde på honom. Vem tror du han skulle kunna duscha hos på natten?

Soffliggaren Kaj Linna är en mycket intressant person. Han blir svettig när han kört i flera mil och får ett sår på sin fot. Sen kastar han dom kläder som han hade på sig när mordet skedde.

Kaj Linna var inte så trovärdig för 12-13 år sen och han kommer inte vara trovärdig nu i rättegången som dom planerar till maj. Men sannolikt får dom skjuta på den när medhjälparen utreds.
Citera
2017-04-21, 17:24
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Han kunde inte åka tillbaka hem hans färdväg var ju söderut. Soffliggaren försökte skaffa sig ett alibi men ingen trodde på honom. Vem tror du han skulle kunna duscha hos på natten?

Soffliggaren Kaj Linna är en mycket intressant person. Han blir svettig när han kört i flera mil och får ett sår på sin fot. Sen kastar han dom kläder som han hade på sig när mordet skedde.

Kaj Linna var inte så trovärdig för 12-13 år sen och han kommer inte vara trovärdig nu i rättegången som dom planerar till maj. Men sannolikt får dom skjuta på den när medhjälparen utreds.

Kan du knipa käft? Dina inlägg fördummar och förstör debatten.
Citera
2017-04-21, 17:25
Medlem
Säkert i gränslandet om häktning eller inte.
Citera
2017-04-21, 17:25
Medlem
MeMajks avatar
Citat:

Du verkar vara en riktig svammelkuk
Kaj Linna kommer med 110% säkerhet vara en fri man innan sommaren är slut
Citera
2017-04-21, 17:30
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeMajk
Du verkar vara en riktig svammelkuk
Kaj Linna kommer med 110% säkerhet vara en fri man innan sommaren är slut

Om åkl har något att säga till om kommer han inte vara fri. Han är säker på att fattiglappen Kaj Linna gjorde rånet i Kalamark

Citat:
Det här berättade Jens Göransson strax efter klockan 14 i dag.

– Jag har ju inte gått in och begärt att Kaj Linna ska försättas på fri fot, säger han.

Och det ska man tolka som att du fortfarande bedömer det som att det är han som är skyldig?

– Ja.

Är det rätt uppfattat att du betraktar 44-åringen som en medhjälpare till Kaj Linna?

– Det är korrekt uppfattat.

Jens Göransson vill inte säga något om bevisningen mot 44-åringen, annat än att det kommit fram i förhör. Inte heller om han har någon ny bevisning mot Kaj Linna.

– Det vill jag inte gå in på i det här skedet. Jag kommer att släppa den kompletterande bevisningen så småningom. Då blir det pressträff, säger han.

Finns det några uppgifter som talar för att han är oskyldig?

– Nej, ingenting nytt alltså.

Något senare kanske inte bara Kaj Linna sitter i fängelse utan även också medhjälparen? Det kanske är flera medhjälpare? Men hur dom ska få ihop rättegångarna vet nog ingen.
Citera
2017-04-21, 17:32
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Om åkl har något att säga till om kommer han inte vara fri. Han är säker på att fattiglappen Kaj Linna gjorde rånet i Kalamark

Något senare kanske inte bara Kaj Linna sitter i fängelse utan även också medhjälparen? Det kanske är flera medhjälpare? Men hur dom ska få ihop rättegångarna vet nog ingen.

Jag har ju redan förklarat varför han uttryckt sig på det sättet. Hur fan fungerar din läsförståelse egentligen? Återigen: Du tillför ingenting i den här tråden utan förstör bara diskussionen.
Citera
2017-04-21, 17:34
Medlem
Vad är mest sannolika anledningen till att Nils hittade på den där avvärjningsresan?
Citera
2017-04-21, 17:34
Avslutad
Citat:

Sitter du inspärrad på Karsudden eller liknande inrättning?

Ont; Ska bli jäkligt spännande att se utgången av detta. Jag tror Kaj är en fri man inom kort.
Citera
2017-04-21, 17:35
Medlem
Inte häktad. "Draifos" vi hade rätt
Citera
2017-04-21, 17:38
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSkargard
Jag har ju redan förklarat varför han uttryckt sig på det sättet. Hur fan fungerar din läsförståelse egentligen? Återigen: Du tillför ingenting i den här tråden utan förstör bara diskussionen.

Jag tror inte din förståelse för rättsväsendet är den bästa. Åkl har inte begärt att Kaj Linna ska försättas på fri fot och det måste han göra om det framkommer att bevisen blivit sämre i ex förhör.

Åkl menar att soffliggaren Kaj Linna är skyldig och åtalet kommer bli av i nya rättegången. Hur det blir med Viklund och medhjälpen får vi se senare.
Citera
2017-04-21, 17:40
Medlem
MrSkargards avatar
Citat:
Jag tror inte din förståelse för rättsväsendet är den bästa. Åkl har inte begärt att Kaj Linna ska försättas på fri fot och det måste han göra om det framkommer att bevisen blivit sämre i ex förhör.

Åkl menar att soffliggaren Kaj Linna är skyldig och åtalet kommer bli av i nya rättegången. Hur det blir med Viklund och medhjälpen får vi se senare.

Jag tänker inte utgå från att åklagaren inte kommer ändra sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in