Citat:
Ursprungligen postat av
BehindRayban
1. Du har helt misslyckats med att förstå skillnaden på kommunalt ägande, kommunalt upplåtande, kommunalt ägda bolag och bolag vars syfte är att tillse att bostäder upplåts åt allmänheten för hyra.
2. Att en kommun saknar ett allmännyttigt företag innebär alltså inte att kommunen inte upplåter lägenheter åt befolkningen.
4. Så med andra ord får du be om ursäkt för din okunnighet.
Du kan förklara den exakta skillnaden i all din lätt uppblåsta "kunnighet". Kan vara väldigt
bra t ex för bostadssökande som rentav står i kö, så länge den möjligheten nu kommer att
finnas kvar.
Inom m i synnerhet talar man om KOMMUNALA BOSTADSBOLAG och inte om Allmännytta.
Inte heller talar man om Egennytta även om det är en politik i den riktningen man driver.
Vad man säger mellan skål och vägg på partimötena i SD borde du veta bättre än jag. Vid
snabb googling hittar man åsikter om ränteavdragen t ex. Men det handlar ju om köpta
bostäder. Någonting om ombildningar och avskaffande av allmännyttan kommer inte upp
direkt. Men du kan väl fråga dina företrädare ? F ö tycker jag att du skall komma ut som
SDare, åtminstone på detta anonyma forum. Du gömmer dig bara bakom din detaljkunskap
i specialfrågor så det blir väldigt märkligt när du låtsas vara okunnig på väsentliga punkter.
Klart att jag är okunnig men jag har åtminstone genomskådat borgerligheten. Inga bostäder
för fattiga människor så försvinner fattigdomen ! Alla får bygga sina egna favelor tills vi
låter polis och kronofogde köra bort dem till ingenstans, där de hör hemma !
Återkommer med en liten uppsats om hur de 5 nämnda kommunerna i Stockholmsområdet
gör när de "upplåter" bostäder till "befolkningen". Verkar som du inte tänkt dig inflyttning.