2017-04-19, 08:58
Medlem
Om vi är tillräckligt många som vill ta del av fupen kanske man kan göra någon form av swishinsamling? Men detta förutsätter ju att någon är intresserad av att ta på sig att begära ut den och sedan har möjlighet att scanna in sidorna..
Citera
2017-04-19, 10:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mbsmls
Om vi är tillräckligt många som vill ta del av fupen kanske man kan göra någon form av swishinsamling? Men detta förutsätter ju att någon är intresserad av att ta på sig att begära ut den och sedan har möjlighet att scanna in sidorna..

3674:- kostar den plus frakt. (Hutlöst..)

Jag kan hämta den i så fall och scanna den på jobbet.

Men får vi ihop 20 pers ā 185:-?

Men är det ingen som känner någon journalist och kan få den på pdf?
Citera
2017-04-19, 13:13
Medlem
5549s avatar
Låt oss inte förhasta oss och börja samla in pengar ännu. Jag känner mig ändå rätt säker på att en pdf-kopia dyker upp i dagarna, kom ihåg att det vart röda dagar osv.
Citera
2017-04-19, 18:33
Medlem
Crustaceas avatar
När marina gipen hämtades var det på tre st skivor, jobbigt sätt för dem att trilskas med papperskopior eller va de nu försöker sig på.

Finns ju redan digitalt så det är nog bara en tidsfråga
Citera
2017-04-20, 20:00
Medlem
Kan man gå till tingsrätten med ett Usb tror ni?
Eller föredrar dom cd/dvd skivor?
Citera
2017-04-20, 20:06
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Znoopet
Kan man gå till tingsrätten med ett Usb tror ni?
Eller föredrar dom cd/dvd skivor?
Testa, det vore uppskattat! Glöm inte plånboken bara
Citera
2017-04-20, 20:08
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag beställde tidigare dag så hoppas ha den imorgon.
Ingen lycka ännu?
Citera
2017-04-20, 20:49
Medlem
T34Panzers avatar
Jag hoppas verklgen att någon lyckas få ut den! Vi har ju flera flashbackare som är duktiga på detta. Tråden har ju tyvärr stannat av helt nu.
Citera
2017-04-20, 21:06
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ingen lycka ännu?

Nej tyvärr, fick inte ens svar på sista mejlet. En riktig surfitta. Tyvärr så är dessa regler väldigt föråldrade, och minst sagt jäkligt slöseri på papper och miljö.

Om vi är många som kanske skulle mejla in och be om den.. samtidigt.. typ låt säga 50-100 mejl om samma.. så kanske dom tänker om... försöker hitta halmstrån här.
Citera
2017-04-20, 21:10
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Nej tyvärr, fick inte ens svar på sista mejlet. En riktig surfitta. Tyvärr så är dessa regler väldigt föråldrade, och minst sagt jäkligt slöseri på papper och miljö.

Om vi är många som kanske skulle mejla in och be om den.. samtidigt.. typ låt säga 50-100 mejl om samma.. så kanske dom tänker om... försöker hitta halmstrån här.

Om någon här i tråden som vet vad man ska skriva kan knåpa ihop en text som vi kan ha som mall som vi alla enkelt kan klipp o klistra in i våra mail så hade det underlättat :-)
Citera
2017-04-20, 21:15
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Om någon här i tråden som vet vad man ska skriva kan knåpa ihop en text som vi kan ha som mall som vi alla enkelt kan klipp o klistra in i våra mail så hade det underlättat :-)
Jag snor användare Quarrels fina förslag:

Citat:
hudiksvalls.tingsratt@dom.se, Mål nr: B 2486-16

"Jag ber att få veta hur mycket det kostar att få ta del av förundersökningsprotokollet på skiva eller annat digitalt media."
Citera
2017-04-20, 21:50
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Jag snor användare Quarrels fina förslag:

Bra! Lägg till att det även går bra som pdf fil.
Om alla använder sina olika mejladresser och sprider ut detta så ska det väl kunna gå vägen tycker jag! Alla måste hjälpas åt.
Jag har fem mejladresser plus sambons som jag kan använda. :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in