2017-04-20, 20:40
Medlem
ni som åker i stockholm området, hur ofta stöter ni på kontrollanterna?
Citera
2017-04-20, 20:55
Medlem
note-its avatar
Inte ofta men alltid lika skönt att ha giltigt färdbevis varje gång man möter dom.
Citera
2017-04-20, 21:08
Medlem
Det är inte så ofta. Senaste 1-2 åren har jag dock mest kört bil, men det finns ju ingen anledning att tro det ökat bara sådär.
Ett bra tips är att sitta långt fram i tåget - på den sida som man oftast har plattformen på när tåget stannar vid stationerna längs vägen. Dock helst bakom första dörren i färdriktningen (gör att man lätt kan ta en dörr längre bak och slipper möta dom i dörren ifall dom går på i första dörren). Sen kollar man av när man rullar in på stationerna. Då ser man dom innan dom går på tåget och kan gå av direkt. Då ser det ju bara ut som man ska av vid den stationen (annars ser det ju lite misstänkt ut för dom ifall tåget stått inne ett tag och så springer man mot dörren när dom kommer på - har man otur då kan dom ju försöka stoppa och kolla en)

Citat:
Ursprungligen postat av note-it
Inte ofta men alltid lika skönt att ha giltigt färdbevis varje gång man möter dom.

Alltid lika "skönt" att betala dom skyhöga biljettpriserna också...
Citera
2017-04-20, 21:36
Medlem
Normalt typ endast en gång var 5e år. Men så var det en period i vintras som jag åkte pendeltåg i morgonrusningen och då fick jag kontrollerad med 2-3 veckors mellanrum. Vet inte om det är normalt där eller om det bara var så att det var någon särskild insats i vintras.
Citera
2017-04-20, 22:04
Medlem
Andersdamaans avatar
Nån gång i månaden om man slår ihop pendeln med tuben. Oftast så har jag sett dem stående vid utgångarna för att kontrollera färdbevis.
Citera
2017-04-20, 22:23
Medlem
_killahs avatar
På SL-pendeln mot Uppsala är dom frekventa, men det är UL's kontrollanter efter Arlanda, men var vaksam i sådana fall.

Där snackar vi några gånger i veckan.
Citera
2017-04-20, 23:02
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Alltid lika "skönt" att betala dom skyhöga biljettpriserna också...
En 30 dagars är inte dyrt. Man får ju lön liksom.
Citera
2017-04-20, 23:53
Medlem
Kebabfysikers avatar
Inte ofta, har sett det vid T-centralen någon gång i år.
Citera
2017-04-21, 00:04
Medlem
Citat:
En 30 dagars är inte dyrt. Man får ju lön liksom.

Ja, om du vill slänga bort pengar så är det ju upp till dig. Dom flesta uppskattar nog exempelvis inte en P-bot på 800 kr, för "man får ju lön liksom". Ungefär lika bortkastade pengar i båda fallen.

Jag lägger dom pengarna på roligare saker. Jag har inte köpt biljett sen 2010 och inte fått en ända bot - och skulle det hända så är det 1200 kr. Skulle jag köpt biljett under den tiden skulle jag väl fått punga ut med 20 000 - 30 000 sammanlagt.
Citera
2017-04-21, 02:13
Medlem
dobbelinas avatar
Du kan också lära dig ett par Rumänska ord & klä dig som påskkärring,
Dessa tiggare har frikort.
Senast redigerad av dobbelina 2017-04-21 kl. 02:15.
Citera
2017-04-21, 06:24
Medlem
note-its avatar
Citat:
Ursprungligen postat av C20
Ja, om du vill slänga bort pengar så är det ju upp till dig. Dom flesta uppskattar nog exempelvis inte en P-bot på 800 kr, för "man får ju lön liksom". Ungefär lika bortkastade pengar i båda fallen.

Jag lägger dom pengarna på roligare saker. Jag har inte köpt biljett sen 2010 och inte fått en ända bot - och skulle det hända så är det 1200 kr. Skulle jag köpt biljett under den tiden skulle jag väl fått punga ut med 20 000 - 30 000 sammanlagt.
Nu diskuterade vi inte p-böter men att äga bil är ju verkligen ett slöseri med pengar, trots allt.
Citera
2017-04-21, 15:34
Medlem
Citat:
Nu diskuterade vi inte p-böter men att äga bil är ju verkligen ett slöseri med pengar, trots allt.

Kan man ju också tycka. Men man får ju iallafall något roligt för dom pengarna. Och det spar tid också (ifall man åker andra tider än rusningen). T ex tåget tar 26 min Kungsängen - centralen (det är ändå en av dom snabbaste sträckorna att åka kollektivt).
Det är ungefär den tid det tar för mig att köra Kungsängen - Södertälje om trafiken är gles
Senast redigerad av C20 2017-04-21 kl. 15:52.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in