2017-04-20, 15:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KulturberikareSWE
Tilltalad:

Järviö, Rasmus Christer Ernst, 19960706-3279

Åtal:

https://minfil.org/uddd67bab9/Halmstads_TR_B_264-17_Aktbil_42.pdf
Tack!
Har du inte möjligtvis fuppen
Citera
2017-04-20, 16:41
Medlem
Henkeeee-s avatar
FUP finns här:

Förundersökningsprotokoll (Aktbilaga 44)

Tilläggsprotokoll (Aktbilaga 45)
Citera
2017-04-20, 17:27
Medlem
bigmackos avatar
Han var 17 år vid tidpunkten för mordet. Det betyder alltså att den i dag 20-årige misstänkte, vid en eventuell fällande dom, kommer dömas som 17-åring?

Kan han i sådana fall ändå placeras på anstalt, med tanke på att han i dag är 20?
Citera
2017-04-20, 17:40
Medlem
gaylordfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
FUP finns här:

Stort Tack, bra jobbat
Citera
2017-04-20, 19:56
Medlem
mzies avatar
Tänk BO fortfarande levde efter misshandeln och dog av drunkning (sid 71 i fup).

Stackars ungar, tänk om GM bara gjort saker och ting annorlunda än att lägga BO i vattnet... Utgången kanske då varit ett en helt annan.
Usch, började gråta... Det är fan bara små BARN.
Citera
2017-04-20, 21:31
Medlem
Annonsblockerarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bigmacko
Han var 17 år vid tidpunkten för mordet. Det betyder alltså att den i dag 20-årige misstänkte, vid en eventuell fällande dom, kommer dömas som 17-åring?

Kan han i sådana fall ändå placeras på anstalt, med tanke på att han i dag är 20?

Han kan placeras på anstalt. Menar tingsrätten att påföljden skulle blivit tre års sluten ungdomsvård för mord omvandlas det till tre års fängelse för den som blivit för gammal för ungdomsvård. Vill minnas att det är så. Har ingen direkt källa dock.

En gärningsman som är 17 år kan dömas till fängelse btw.
Citera
2017-04-21, 09:18
Medlem
Conceptions avatar
Efter att ha titta igenom FUP så är det helt uppenbart att MGM ljuger i sina slutliga förhör. Han har definitivt inte slagit BO i ansiktet och sedan försökt "badda" honom med vatten och definitivt inte gjort någon HLR på honom.

Det är MGMs syster som talar sanning i hur BO blev bragd om livet. MGM lade honom i bäcken för att dö, få vatten i sina lungor, definitivt inte för att "badda" honom.

Så åklagare och domstol bör inte ta MGMs ord som någon form av sanning. Detta är i min mening mord och inget dråp.

Förövrigt så är MGMs pappa den verkligt ansvarige för hur MGM blivit som han blivit.
Citera
2017-04-21, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkeeee-
FUP finns här:

FUP funkar inte, har du en annan länk?

Edit; funkade efter 3 försök 😊
Senast redigerad av soowhat 2017-04-21 kl. 14:55.
Citera
2017-04-21, 22:35
Medlem
Dorebellas avatar
Jag förstår inte varför ni måste blanda in Albins mamma om vad hon har gjort eller inte. Oavsett vad hom har gått igenom självmant eller ej så förtjänar INGEN att bli av med ett barn på detta fruktansvärda sättet.
Rasmus äcklar mig, hur kan man som kompis/bror göra en sån här fruktansvärd grej oavsett hur arg man blir? Hur kan man göra en sådan grej och det första han tänker efteråt är att han måste ta foto för att visa ANDRA att det var han som tagit Albins liv. Och framförallt hur kan man som flickvän och syster veta om detta men inte berätta något? Och min absolut största fråga är hur fan man kan skaffa barn med en man som man vet har mördat!? Hoppas deras barn blir bättre än pappan!
Sorgligt är vad det är!!
Citera
2017-04-22, 20:05
Medlem
Citat:
Redan några dagar efter mordet på Albin Einarsen, 16, hittade polisen ett sms i den åtalade mannens telefon:
”På torsdag har de säkert kommit fram till att det var jag”.
Men det tog tre år innan de kunde binda honom till brottet.
Då orkade hans unga anhöriga inte längre bära hans hemlighet – och berättade för polisen.

Citat:
Ytterligare några dagar senare förhörs han igen, och polisen tömmer 17-åringens mobiltelefon.
Polisen hittar ett sms, skrivet till en närstående, fyra dagar efter mordet.
”Nu på torsdag har de säkert kommit fram till att det var jag”.
Den närstående svarar på sms:et:
”Nej skriv inget sånt på sms!!!”
Man hittar också anteckningar i telefonen, skrivna före mordet:
”Jag hade fan kunnat döda Albin”.
I ett femte förhör den 27 juli 2014 ställer polisen frågor om de två mörka männen och ber honom att återigen berätta hur de såg ut, om han skulle känna igen dem om han såg dem igen. Han får frågor om när, och av vem, han fick veta att Albin var död.
Det går sedan två och ett halvt år innan han förhörs igen – då för att delges misstanke om mord.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/eQG4y/polisen-misstanker-albin-16-mordades-av-sin-basta-van
Citera
2017-04-22, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jongari
http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/eQG4y/polisen-misstanker-albin-16-mordades-av-sin-basta-van
Med så många kraftiga indicier som fanns så tidigt i utredningen mot honom så är det helt obegripligt att polisen inte pressade honom och den anhöriga som fick sms:et stenhårt direkt.
Citera
2017-04-22, 21:56
Medlem
Citat:
Här visar mordmisstänkte 20-åringen hur Albin dödades

http://tv.aftonbladet.se/abtv/articles/214934
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem