Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-04-20, 18:51
  #1
Medlem
Var nyss och fotade mig i en fotoautomat för att förnya mitt körkort. Skall skicka in bilden så fort jag får hem en ny grundhandling. Mätte för skojs skull avståndet mellan pupill och hakspets, och det blev 19mm. Kommer detta godkännas av trafikverket? Jag gjorde som det stod i automaten, men på trafikverkets hemsida står det att det skall vara 14-17mm i avstånd.
Citera
2017-04-20, 19:07
  #2
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosiv
Var nyss och fotade mig i en fotoautomat för att förnya mitt körkort. Skall skicka in bilden så fort jag får hem en ny grundhandling. Mätte för skojs skull avståndet mellan pupill och hakspets, och det blev 19mm. Kommer detta godkännas av trafikverket? Jag gjorde som det stod i automaten, men på trafikverkets hemsida står det att det skall vara 14-17mm i avstånd.

Jag hoppas du förstår att 19 millimeter inte är mellan 14 och 17 millimeter? Eller vad är det du undrar egentligen?
Citera
2017-04-20, 19:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
Jag hoppas du förstår att 19 millimeter inte är mellan 14 och 17 millimeter? Eller vad är det du undrar egentligen?
Jag undrar hur hårda dom är med avståndet, kommer dom godkänna det ändå?
Citera
2017-04-20, 19:33
  #4
Medlem
Gianellos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Corrosiv
Jag undrar hur hårda dom är med avståndet, kommer dom godkänna det ändå?

Varför kan du inte bara följa de extremt simpla instruktionerna? Man måste inte alltid sticka ut
Citera
2017-04-20, 19:49
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gianello
Varför kan du inte bara följa de extremt simpla instruktionerna? Man måste inte alltid sticka ut
Tänk gärna efter lite . I en fotoautomat så kan man inte direkt styra avståndet till kameran och man räknar ju med att skiten ska bli rätt när det står att det funkar för körkort. Följde instruktionerna som fanns.

Nån som kan svara på om dom godkänner ett avstånd på 19mm mellan pupill och hakspets?
Citera
2017-04-20, 23:40
  #6
Medlem
Kebabfysikers avatar
Gissningsvis går det igenom, men tänk på det till nästa gång.
Citera
2017-04-21, 00:11
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kebabfysiker
Gissningsvis går det igenom, men tänk på det till nästa gång.
Skönt, hoppas du har rätt. Nästa gång blir det ingen fotoautomat.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback