Citat:
Ursprungligen postat av
HejAnton
Edit: Gällande Walker-serien. Förundras ständigt över att det är samma Lee Kang-Sheng i munkkläderna som i Rebels Of Neon Gods och alla andra Tsais filmer. Tycker deras relation är oerhört fascinerande och är nog en stor del av dragningskraften i hans filmer för mig. Framförallt hur Lee ofta spelar mer eller mindre samma sorts Hsaio-Kang igenom alla hans filmer.
Missade den här editen igår. Det går ju också nästan att se det som att det faktiskt är samma karaktär som dyker upp i film efter film. Undantaget blir Walker-serien men jag måste fortfarande se det han gjorde före The River för att uttala mig mer kring det. Såg ungefär halva Vive L'Amour vid ett tidigare tillfälle men behövde avbryta och återvände aldrig så det står på agendan.
Angående skillnaderna mellan Journey to the West, Walker och No No Sleep så känner jag att jag i alla fall kan säga att något jag saknade lite grann i No No Sleep var något sorts humoristiskt inslag som jag fann i de två tidigare delarna. Ett tema som är genomgående är att munken verkar ta mindre plats för varje del, kan vara något som är värt att spekulera kring om man har några tankar om vad munken representerar.