2017-04-17, 22:00
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av failuretoexist
Jag tycker HA och även Bandidos hållit en riktigt låg profil den senaste tiden, även deras underhuggare.
Är det måntro blattarna som håller dom i nackskinnet? jag börjar nästan tro det.
Stämmer helt klart, kurderna samt annat pack som stör deras verksamhet.
Dem har problem ute i Europa med turkarna dessutom...

HA är världen starkaste mc organisation men just idag är det abu hassan och company som styr..
Citera
2017-04-18, 07:37
Medlem
Kurder stör väl för fan inte HA eller deras verksamhet. Jävla skitsnack.

Och Turkarna har problem med kurderna och kommer så alltid att ha då kurder är jävligt mycket mer hjärta och lojalitet. Turkar är ett skämt, i synnerhet jämfört med kurder.
Citera
2017-04-18, 11:41
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xtroverto
Kurder stör väl för fan inte HA eller deras verksamhet. Jävla skitsnack.

Och Turkarna har problem med kurderna och kommer så alltid att ha då kurder är jävligt mycket mer hjärta och lojalitet. Turkar är ett skämt, i synnerhet jämfört med kurder.

Kurder stör inte HA haha okej

Dem har tagit över allt men tro du annat

Är några grupperingar/släkt/gäng, kalla det vad du vill, som skulle kunna rå på HA Så är det kurderna. Är HA 4-500 man så kan kurderna utan större bekymmer samla ihop 1000 i och utanför Sverige utan problem. Pengar och vapen finns obegränsat från Kurdistan om det skulle vara nödvändigt. Se bara på Bandidos incidenten i Gbg:s förorter för ett antal år sedan.

Har ett antal bekanta som är kurder, och en sak är klar, jävlas du med en kurd så jävlas du med alla kurder..

Från en gammal tråd från 2013, i Sverige har HA inget att sätta emot kuderna/araberna då dem inte bara är med varandra utan serber, bosnier mm.

Men lev du i din drömvärld TRO mig jag vet vad jag pratar om...
Jag har själv bevittnat med mina egna ögon när en 50 år gammal kurd ber en fullvärdig medlem i HA att hålla käften och rulla klart holken haha..
Senast redigerad av Kozitas 2017-04-18 kl. 11:47.
Citera
2017-04-18, 13:21
Medlem
http://nwt.se/karlstad/2017/04/18/ha-maste-lamna-garden-i-hartsoga
Citera
2017-04-18, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Hells Angels Karlstad väljer att överklaga till Högsta domstolen:

http://www.vf.se/karlstad/hells-angels-overklagar-till-hd/
Citat ur VF:s artikel:
"Turerna kring Hells Angels och Karlstads kommun fortsätter. Solstadens motorsport överklagar nu hovrättens dom om att föreningen ska vräkas från gården i Härtsöga."

http://nwt.se/karlstad/2017/02/15/ha-vill-att-hd-provar-domen
Citat ur NWT:s artikel:
"Som väntat går Solstadens motorsport till HD, Högsta domstolen. De hoppas på en ändring av hovrättens dom som säger att föreningen måste lämna HA-gården i Härtsöga."

Lite utförligare inlägg än det ovan. Högsta domstolen beviljar inte prövningstillstånd för HA Karlstad.

http://www.vf.se/nyheter/kommunen-kan-vraka-ha/
"Högsta domstolen beviljar inte Solstadens motorsport begäran om prövningstillstånd. Karlstads kommun har därmed rätt att vräka föreningen från gården som de hyr i Härtsöga."

"Det är en bra dag i dag. Säger kommunstyrelsens ordförande Per-Samuel Nisser (M) när det nu står klart att Solstadens motorsport tvingas lämna HA-gården i Härtsöga."
Citera
2017-04-18, 17:59
Medlem
veritatems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr.Slave
Lite utförligare inlägg än det ovan. Högsta domstolen beviljar inte prövningstillstånd för HA Karlstad.

http://www.vf.se/nyheter/kommunen-kan-vraka-ha/
"Högsta domstolen beviljar inte Solstadens motorsport begäran om prövningstillstånd. Karlstads kommun har därmed rätt att vräka föreningen från gården som de hyr i Härtsöga."

"Det är en bra dag i dag. Säger kommunstyrelsens ordförande Per-Samuel Nisser (M) när det nu står klart att Solstadens motorsport tvingas lämna HA-gården i Härtsöga."
Har skrivit det förut men HOPPAS grabbarna köper något i centrala Karlstad, gärna i nära anslutning av kommunhuset, eller granne med Per-Samuel Nisser.
Citera
2017-04-18, 21:58
Medlem
rich1s avatar
Svårt med rekrytering tydligen pratat med en herre i en utav klubbarna i Sverige.inte för att det finns folk som vill bli det men hitta rätt gubbar är svårt tydligen många antigen är man helt labil och farlig eller så är man för skruvad i kolan trestad, karlstad och norrköping hittar inte tillräckligt bra folk men vem vill bo i dessa hålor
Citera
2017-04-19, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Kurder stör inte HA haha okej

Dem har tagit över allt men tro du annat

Är några grupperingar/släkt/gäng, kalla det vad du vill, som skulle kunna rå på HA Så är det kurderna. Är HA 4-500 man så kan kurderna utan större bekymmer samla ihop 1000 i och utanför Sverige utan problem. Pengar och vapen finns obegränsat från Kurdistan om det skulle vara nödvändigt. Se bara på Bandidos incidenten i Gbg:s förorter för ett antal år sedan.

Har ett antal bekanta som är kurder, och en sak är klar, jävlas du med en kurd så jävlas du med alla kurder..

Från en gammal tråd från 2013, i Sverige har HA inget att sätta emot kuderna/araberna då dem inte bara är med varandra utan serber, bosnier mm.

Men lev du i din drömvärld TRO mig jag vet vad jag pratar om...
Jag har själv bevittnat med mina egna ögon när en 50 år gammal kurd ber en fullvärdig medlem i HA att hålla käften och rulla klart holken haha..

Fjantigt snack från folk som inte har koll. Det handlar inte om hur många man "kan dra ihop". Det är inte som så att man träffas 2000 pers på en stor åker och gör upp med svärd och pilbåge. När gäng krigar så väljar man ut ett par "skyttar" som är redo att ta sig dit fienden finns efter den infon levererats. Endast ett fåtal har till uppgift att samla in adresser etc om fienden. Resterande 1000 personer i släkten som bor runt omkring i Europa...vad skall dom göra? Samlas i en lägenhet i I Angered och "kriga" eller?

När man är i gängkrig är inormation om var fienden finns samt tillgång till folk som verkligen inte bangar för att avrätta andra det viktiga. Spelar ingen roll om man är 40 pers eller 1000 pers.

Det du skriver om kurden som ber HA-medlemmen att hålla käften är ren förbannad lögn. Det skulle ALDRIG kunna gå till på så vis. Om dom är vänner så behandlar dom varandra med respekt även om den ena är "tuffare" än den andra. Är dom fiender så skulle HA-medlemmen aldrig vistas själv i ett annat rum med en fiende som är kapabel att köra sådan stil. Om någon dissar färgerna på det viset du uppger är dom fienden.
Senast redigerad av BenDover101 2017-04-19 kl. 22:14.
Citera
2017-04-19, 22:33
Medlem
Gustav2adolfs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rich1
Svårt med rekrytering tydligen pratat med en herre i en utav klubbarna i Sverige.inte för att det finns folk som vill bli det men hitta rätt gubbar är svårt tydligen många antigen är man helt labil och farlig eller så är man för skruvad i kolan trestad, karlstad och norrköping hittar inte tillräckligt bra folk men vem vill bo i dessa hålor

Du menar självtänkande som inte vill stå och skura toaletter på mc klubbar och garanterat till 100 % få span på sig....
Citera
2017-04-19, 23:32
Medlem
Kozitass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BenDover101
Fjantigt snack från folk som inte har koll. Det handlar inte om hur många man "kan dra ihop". Det är inte som så att man träffas 2000 pers på en stor åker och gör upp med svärd och pilbåge. När gäng krigar så väljar man ut ett par "skyttar" som är redo att ta sig dit fienden finns efter den infon levererats. Endast ett fåtal har till uppgift att samla in adresser etc om fienden. Resterande 1000 personer i släkten som bor runt omkring i Europa...vad skall dom göra? Samlas i en lägenhet i I Angered och "kriga" eller?

När man är i gängkrig är inormation om var fienden finns samt tillgång till folk som verkligen inte bangar för att avrätta andra det viktiga. Spelar ingen roll om man är 40 pers eller 1000 pers.

Det du skriver om kurden som ber HA-medlemmen att hålla käften är ren förbannad lögn. Det skulle ALDRIG kunna gå till på så vis. Om dom är vänner så behandlar dom varandra med respekt även om den ena är "tuffare" än den andra. Är dom fiender så skulle HA-medlemmen aldrig vistas själv i ett annat rum med en fiende som är kapabel att köra sådan stil. Om någon dissar färgerna på det viset du uppger är dom fienden.

Okej om du säger så jag har själv bevittnat det med mina egna ögon där till och med en liten kurd på 20+ ber en röd vit att hålla käften och lämna platsen innan han får på huvudet, och vad hände inte ett jävla skit, hade det varit tvärtom och den röd vite sagt samma sak till kurden hade han fått på huvudet.

Du får tro vad du vill men invandrarna styr Sverige idag sen om det stör dig eller inte skiter jag fullständigt i. HA är inte lika starka idag som dem var igår i alla fall inte på svensk mark.
Citera
2017-04-20, 00:23
Medlem
rich1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gustav2adolf
Du menar självtänkande som inte vill stå och skura toaletter på mc klubbar och garanterat till 100 % få span på sig....
Delvis ja på den frågan .Ett annat problem är bristande intresse av motorcyklar och därav så är många i den såkallade svansen befriade från att inneha A körkort om dom ens får ta ett körkort samt att det är fruktansvärt dyrt att försöka gå med i en outlaw klubb näst intill omöjligt att vara anställd om du inte har en tolerant arbetsgivare som kan ge dig ledighet både nu o då.Lite lättare om man kör eget men då lär ju Skatteverket granska ihjäl dig.Familj om man nu har ngn brukar alltid krascha och kul att bli synad av polisen ständigt.
Citera
2017-04-20, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kozitas
Okej om du säger så jag har själv bevittnat det med mina egna ögon där till och med en liten kurd på 20+ ber en röd vit att hålla käften och lämna platsen innan han får på huvudet, och vad hände inte ett jävla skit, hade det varit tvärtom och den röd vite sagt samma sak till kurden hade han fått på huvudet.

Du får tro vad du vill men invandrarna styr Sverige idag sen om det stör dig eller inte skiter jag fullständigt i. HA är inte lika starka idag som dem var igår i alla fall inte på svensk mark.

Styr vad? Styr var? HA kanske inte har något bevov eller intresse av att "styra" olika förorter? Har HA fått spö och drivits ut från någon ort någon gång? Alla vet var dom har sina klubbhus- har dom fördrivits någoon gång? Du droppar en massa klyschor eftersom du inte är insatt. Verkilgheten är inte bara det du läser om i tidningar. Vissa grupperingar vill inte synas och höras. Vissa grupperingar älskar att synas och höras. Så enkelt är det.

Du ljuger fortfarande angående HA-medlemmen. Antingen det eller att du snackar om någon ung nyrekryterad RAWC medlem eller annan supporter som ännu inte blivit synad i sömmarna tillräckligt. Om något sådant händer och det kommer fram till fullvärdiga åker han ut med huvudet före. Hur som helst så finns det regler att följa om man är HA-medlem. Det skulle aldrig kunna gå till på det vis du beskriver. Tror du verkligen att HA (för det är HA som gäng vi diskuterar nu- inte individer) skulle acceptera att någon pissade på deras färger? Finns inte en chans. Då hade man få större problem med sina egna än vad snorungar från en förort någonsin skulle kunna åsamka.
Senast redigerad av BenDover101 2017-04-20 kl. 08:20.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in