2017-04-18, 16:43
  #121
Medlem
Nicke08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Märkligt att jag inte har blivit informerad om detta tidigare. Btw så har bröderna tillgång till psykologer och annat stöd men inte brottsoffren, det är ganska skevt.
Riktigt bedrövligt hur svenska myndigheter prioriterar. Ett slag i ansiktet på dig och alla andra drabbade. Men du har verkligen all anledning att känna dig stolt. Beundransvärd insats.
Citera
2017-04-18, 18:24
  #122
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nicke08
Riktigt bedrövligt hur svenska myndigheter prioriterar. Ett slag i ansiktet på dig och alla andra drabbade. Men du har verkligen all anledning att känna dig stolt. Beundransvärd insats.
Ja, tur att jag lyckades återfå min inre harmoni innan något riktigt hemskt hände, det var inte långt ifrån. I det skedet är stöd A och O. Något hände dock men im still here! Har haft svårt att känna någon stolthet i allt det här. Kanske för att brottens natur är så fasansfull och har även tänkt mycket på alla andra utsatta. Efter vad jag har läst så verkar det som att vissa har tagit betydligt mer skada än mig. Men visst känner jag i hela min existens att jag gjorde det rätta och skulle göra om det utan att blinka, inte minst efter all insikt och förståelse jag har fått.

Det har varit en tung börda att bära och trots att ingen har blivit dömt än så känns det som att jag nu är befriad från den bördan och det är en fantastisk känsla. Det som har hänt kommer jag visserligen bära med mig tills den dagen jag dör men skillnaden är att jag kommer bära med mig det som en erfarenhet, inte en börda. Bördor tär på själen! Varför vet jag inte helt och hållet men delvis eftersom att jag har stått på mig, satte ner foten och tvingat dem att ta ansvar! Även bekräftelsen jag velat ha så länge att det inte var rätt det dem gjorde har jag fått. Jag är fuckt up på mitt sätt men inte pedofil och det är jag glad för, fyfan! Även om jag hade varit det så skulle jag aldrig röra ett barn. Dem vet hur fel det är men gjort det ändå och det finns INGEN ursäkt eller förklaring för att rättfärdiga det. Sen att det handlar om så många barn.. Inte ett eller två utan 10+.

Edit: Ibland önskar jag att dem hade varit elaka när jag var liten, istället för att manipulera och spela vän. Då hade jag åtminstone fattat på ett annat sätt att dem gjorde ont och kunnat bryta mig fri tidigare. Nu tog det hela min ungdom samt alla dessa vuxenår. Plus att jag fick sådana fruktansvärda skuldkänslor i början som nästan tog kål på mig. Dem är ju så snälla bortsett från alla övergrepp.

Edit2: Jag har också blivit mer medveten om på vilka sätt jag har tagit skada av detta. Exempelvis så har jag svårt att säga nej till sex även om jag inte vill, man eller kvinna spelar ingen roll. Får skuldkänslor och känner mig taskig om jag avböjer eller säger nej. Det är så jag har blivit programmerad men börjar bättre med det som tur är.
__________________
Senast redigerad av ReclaimYourMind 2017-04-18 kl. 18:48.
Citera
2017-04-18, 20:54
  #123
Medlem
RadikalFails avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Tack så mycket!

Det är bättre, känner inte direkt någon skuld, oro, stress eller ånger längre. (thank god) Har troligtvis behövt tid för att bearbeta och smälta allt. Det har varit mycket tufft nu en tid men hoppas och tror att det blir bättre för varje dag, det verkar så. Känns fortfarande tragiskt allt det här men det är det ju också. Innan har tankarna malt dag som natt men nu har kropp och själ distanserat sig på ett mycket konstruktivt sätt och vis. Ingenting jag går runt och tänker på hela tiden men inte heller något som jag trycker undan eller förnekar.

Har fortfarande inte fått någon att prata med (suprise) men nu är det under kontroll, vilket det inte har varit hela tiden. Hjälpen kommer aldrig när jag behöver den som mest allt kommer när man redan är stark och fått ta itu med insert issue själv. Bortsätt från några änglar här på fb ni vet vilka ni är! <3


Tillsammans är ni starka. Och jag hoppas att om det finns fler BO i detta fallet som läser detta att dom är med och anmäler.
För det dessa två har gjort är inte rätt för fem öre.

Och som jag sa till dig ReclaimYourMind när du sa att dom är dina vänner så svarade jag: Ne det är dom inte. Det är inte ovanligt att pedofiler lyckas manipulera sina offer och kan även lyckas manipulera dom att begå brott med dom.

Så till dig och alla offer där ute: Det är inte ert fel. Ni har hamnat i klorna på sjuka människor.
Och våga anmäl som ReclaimYourMind gjort.
Citera
2017-04-19, 14:27
  #124
Medlem
SvartChilis avatar
Det är ju fascinerande på ett vidrigt sätt att rassarna i trådens början genast tog för givet att pedofilerna är invandrare trots att väldigt många pedofiler är vita män. Frågan är om vita män inte är överrepresenterade bland barnknullare i just Sverige. Dessutom sker detta i en norrländsk ort och risken för att pedofilerna skulle vara "blattar, araber eller negrer" är minimal. Och ändå, mot all logik, i tråd efter tråd...

Den här historien är mycket otäck och jag är glad att förövarna, två vita män, anmäldes och att fler offer träder fram. Vi behöver skärpta lagar mot barnpornografi och jag hoppas dessa bröder spärras in på rättsspyk. Då kommer de kanske aldrig mer ut, som tyvärr kan vara fallet med fängelse.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-19 kl. 14:57.
Citera
2017-04-19, 14:38
  #125
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Märkligt att jag inte har blivit informerad om detta tidigare. Btw så har bröderna tillgång till psykologer och annat stöd men inte brottsoffren, det är ganska skevt.
Anledningen till att de har psykologer är nog för att deras mentala psykiska hälsa ska utredas. Alltså om de själva är psykiskt sjuka. Det är viktigt när brottmålet drivs och straff ska bestämmas. Det avgör om det blir fängelse eller rättspsyk. På ett vis är rättspsyk bättre för där kan de bli sittande resten av livet medan fängelsestraffen för sexuella övergrepp och våldtäkt på barn är alldeles för låga.

En eloge till dig.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-19 kl. 14:59.
Citera
2017-04-19, 15:42
  #126
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Anledningen till att de har psykologer är nog för att deras mentala psykiska hälsa ska utredas. Alltså om de själva är psykiskt sjuka. Det är viktigt när brottmålet drivs och straff ska bestämmas. Det avgör om det blir fängelse eller rättspsyk. På ett vis är rättspsyk bättre för där kan de bli sittande resten av livet medan fängelsestraffen för sexuella övergrepp och våldtäkt på barn är alldeles för låga.

En eloge till dig.
Så är det nog men det jag syftade på är psykologstöd vid dåligt mående. Rättspsyk känns som ett riskabelt kort då dem är så oehört manipulativa och intelligenta. Är rädd att dem skulle lyckas snacka sig ut inom ett par år.
Citera
2017-04-19, 15:54
  #127
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Så är det nog men det jag syftade på är psykologstöd vid dåligt mående. Rättspsyk känns som ett riskabelt kort då dem är så oehört manipulativa och intelligenta. Är rädd att dem skulle lyckas snacka sig ut inom ett par år.
Nej. Det tror jag faktiskt inte. Blir hårdare straff än så. Men kontakta brottsofferjouren så får du den hjälp du behöver.

Psykologstödet är antagligen till för att de själva blev utsatta av sin pappa. Ursäktar ingenting. Men allt sånt som kan skynda på rättegången är bra.
__________________
Senast redigerad av SvartChili 2017-04-19 kl. 15:58.
Citera
2017-04-19, 19:53
  #128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Så är det nog men det jag syftade på är psykologstöd vid dåligt mående. Rättspsyk känns som ett riskabelt kort då dem är så oehört manipulativa och intelligenta. Är rädd att dem skulle lyckas snacka sig ut inom ett par år.

Det brukar ingå psykologhjälp i hemförsäkringen och då kan man få gå privat för att slippa köer.
Citera
2017-04-19, 20:20
  #129
Medlem
ReclaimYourMinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvartChili
Nej. Det tror jag faktiskt inte. Blir hårdare straff än så. Men kontakta brottsofferjouren så får du den hjälp du behöver.

Psykologstödet är antagligen till för att de själva blev utsatta av sin pappa. Ursäktar ingenting. Men allt sånt som kan skynda på rättegången är bra.
Du har missförstått, ingen av dem blev utnyttjade av sin far. Det finns hjälp att få om man sitter häktad och mår dåligt psykiskt. Inget jag missunnar dem men först och främst ska resurser sättas in till brottsoffer, något jag alltid har tyckt. Blir ännu mer uppenbart när man själv blir drabbad.
Citera
2017-04-20, 08:50
  #130
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Ja, tur att jag lyckades återfå min inre harmoni innan något riktigt hemskt hände, det var inte långt ifrån. I det skedet är stöd A och O. Något hände dock men im still here! Har haft svårt att känna någon stolthet i allt det här. Kanske för att brottens natur är så fasansfull och har även tänkt mycket på alla andra utsatta. Efter vad jag har läst så verkar det som att vissa har tagit betydligt mer skada än mig. Men visst känner jag i hela min existens att jag gjorde det rätta och skulle göra om det utan att blinka, inte minst efter all insikt och förståelse jag har fått.

Det har varit en tung börda att bära och trots att ingen har blivit dömt än så känns det som att jag nu är befriad från den bördan och det är en fantastisk känsla. Det som har hänt kommer jag visserligen bära med mig tills den dagen jag dör men skillnaden är att jag kommer bära med mig det som en erfarenhet, inte en börda. Bördor tär på själen! Varför vet jag inte helt och hållet men delvis eftersom att jag har stått på mig, satte ner foten och tvingat dem att ta ansvar! Även bekräftelsen jag velat ha så länge att det inte var rätt det dem gjorde har jag fått. Jag är fuckt up på mitt sätt men inte pedofil och det är jag glad för, fyfan! Även om jag hade varit det så skulle jag aldrig röra ett barn. Dem vet hur fel det är men gjort det ändå och det finns INGEN ursäkt eller förklaring för att rättfärdiga det. Sen att det handlar om så många barn.. Inte ett eller två utan 10+.

Edit: Ibland önskar jag att dem hade varit elaka när jag var liten, istället för att manipulera och spela vän. Då hade jag åtminstone fattat på ett annat sätt att dem gjorde ont och kunnat bryta mig fri tidigare. Nu tog det hela min ungdom samt alla dessa vuxenår. Plus att jag fick sådana fruktansvärda skuldkänslor i början som nästan tog kål på mig. Dem är ju så snälla bortsett från alla övergrepp.

Edit2: Jag har också blivit mer medveten om på vilka sätt jag har tagit skada av detta. Exempelvis så har jag svårt att säga nej till sex även om jag inte vill, man eller kvinna spelar ingen roll. Får skuldkänslor och känner mig taskig om jag avböjer eller säger nej. Det är så jag har blivit programmerad men börjar bättre med det som tur är.

Måste berömma dig för en mycket god insats! Vi som inte varit i dina skor kan aldrig förstå vidden av vad du gått igenom och de motstridiga känslorna du burit på och hur svårt det måste ha varit att ta steget att gå till polisen. Att gå till polisen är en självklarhet för oss som inte blivit utsatta eller varit i beroendeställning, skapat band med förövaren etc. Jag är extremt imponerad faktiskt och oerhört glad att du tog steget för både din egen skull men även för de andra utsattas skull och för kommande barns skull. Du har räddat liv!
Citera
2017-04-20, 17:44
  #131
Medlem
SvartChilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReclaimYourMind
Du har missförstått, ingen av dem blev utnyttjade av sin far. Det finns hjälp att få om man sitter häktad och mår dåligt psykiskt. Inget jag missunnar dem men först och främst ska resurser sättas in till brottsoffer, något jag alltid har tyckt. Blir ännu mer uppenbart när man själv blir drabbad.
Okej. Ja, naturligtvis håller jag med dig. Bra att du anmälde och hoppas du har kontaktat brottsofferjouren nu. Jag har inget medlidande med människor som begår denna typ av övergrepp.
Jag hoppas på hårda straff.
Citera
2017-05-16, 20:32
  #132
Medlem
Sesambiffs avatar
Händer nåt i fallet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in