Citat:
Ursprungligen postat av
Nicke08
Riktigt bedrövligt hur svenska myndigheter prioriterar. Ett slag i ansiktet på dig och alla andra drabbade. Men du har verkligen all anledning att känna dig stolt. Beundransvärd insats.
Ja, tur att jag lyckades återfå min inre harmoni innan något riktigt hemskt hände, det var inte långt ifrån. I det skedet är stöd A och O. Något hände dock men im still here! Har haft svårt att känna någon stolthet i allt det här. Kanske för att brottens natur är så fasansfull och har även tänkt mycket på alla andra utsatta. Efter vad jag har läst så verkar det som att vissa har tagit betydligt mer skada än mig. Men visst känner jag i hela min existens att jag gjorde det rätta och skulle göra om det utan att blinka, inte minst efter all insikt och förståelse jag har fått.
Det har varit en tung börda att bära och trots att ingen har blivit dömt än så känns det som att jag nu är befriad från den bördan och det är en fantastisk känsla. Det som har hänt kommer jag visserligen bära med mig tills den dagen jag dör men skillnaden är att jag kommer bära med mig det som en erfarenhet, inte en börda. Bördor tär på själen! Varför vet jag inte helt och hållet men delvis eftersom att jag har stått på mig, satte ner foten och tvingat dem att ta ansvar! Även bekräftelsen jag velat ha så länge att det inte var rätt det dem gjorde har jag fått. Jag är fuckt up på mitt sätt men inte pedofil och det är jag glad för, fyfan! Även om jag hade varit det så skulle jag aldrig röra ett barn. Dem vet hur fel det är men gjort det ändå och det finns INGEN ursäkt eller förklaring för att rättfärdiga det. Sen att det handlar om så många barn.. Inte ett eller två utan 10+.
Edit: Ibland önskar jag att dem hade varit elaka när jag var liten, istället för att manipulera och spela vän. Då hade jag åtminstone fattat på ett annat sätt att dem gjorde ont och kunnat bryta mig fri tidigare. Nu tog det hela min ungdom samt alla dessa vuxenår. Plus att jag fick sådana fruktansvärda skuldkänslor i början som nästan tog kål på mig. Dem är ju så snälla bortsett från alla övergrepp.
Edit2: Jag har också blivit mer medveten om på vilka sätt jag har tagit skada av detta. Exempelvis så har jag svårt att säga nej till sex även om jag inte vill, man eller kvinna spelar ingen roll. Får skuldkänslor och känner mig taskig om jag avböjer eller säger nej. Det är så jag har blivit programmerad men börjar bättre med det som tur är.