Citat:
Ursprungligen postat av
TheRickiestRick
Jaja vill du stångas med packet här i en OT-diskussion som för övrigt ser ungefär likadan ut här som ser resten av "feminismkloaken" här på FB så be my guest.
Ja och om min TS är utdömd och utredd efter 10 inlägg så vad spelar det för roll, ska inte moderatorena göra sitt jobb för det?
Inte utdömd utan uttömd....notera skillnaden i betydelse.
resten se nedan.
Citat:
Ursprungligen postat av
snelhesten
Argumentet från feministers håll har varit att det beror på en genomgående låg nivå hos deras ifrågasättare (och vice versa) så därför har det lett in på spåret att feminismens i sig och dess meriter i olika frågor avhandlas som en naturlig konsekvens utav detta.
Alltså råder det inga konstigheter utan moderatorerna gör rätt i att se hur trådarna återanknyter till ämnet och låter det vara.
Inte "vice versa". Finns inga feminister, mig veterligen, som har klagat på sin sidas debattkvalitet.
Men det är helt korrekt att sista sidornas OT diskussion i denna tråd uppvisar tydliga exempel, som i en lärobok, på denna dåliga debattkvalitet.
Vi har, no names given, exemplariska exempel på:
-Personpåhopp, hätskhet, rent hat.
-Nonsens svar. Någon svarar på någons argument med totalt oväsentligt skit, ofta i en hätsk ton, finns en viss inläggare på detta forum som är särledes bra på detta. Han verkar ha satt det i system och har gjort det till sin misson att förstöra debatter och humöret för folk.
-Halmdockebyggande. Man fatta vad den andre menar men man låtsas som om den skriver något helt annat och svarar på detta. Tills den endre bara ger upp.
-Totalt ljug. Du har skrivit det och det/ Du tycker så och så/ Du är sån och sån – Nej det har jag inte skrivit/ tyckt etc, visa var jag skulle ha skrivit detta...
20 minuter senare samma inläggare...Du har skrivit det och det.....
och så rullar det på i totalt meningslöshet.
-Nonsens svar. Bludder utan röd tråd med 40 avvikningar från ämnet i km långa svar som ingen människa orkar läsa. ( detta fenomen misstänker jag dock inte alltid är illvilligt utan helt enkelt oförmåga så är ursäktat.)
Förutom det sista så är de 4 översta helt klart medvetna strategier i konsten att utöva ohederlig debatt/ förstöra debatter/ helt sonika vara idiot på.
Nu kommer detta inlägg få ca 2-3 svar som alla går ut på att det jag ovan beskrev är på pricken vad jag själv gör och bla bla....( alltså exempel på totalt ljug) frågar jag då om exempel på detta...så ja gissa...får jag ju inget.
Tycker nog att tråden är uttömd.