2017-04-17, 23:58
Medlem
I fredags, på långfredagen, hade en bil felparkerat utanför mig så att jag inte kom ut med min egen bil. Skitsamma tänkte jag, jag behöver inte ta bilen 300 meter till butiken utan kan lika gärna gå. Men jag observerade regnummret och kollade upp det. Det var skrivet på "Upplands Motor" som har typ 4k bilar reggade. Inget konstigt det är väl en bil som inte fått sin nya ägare reggad ännu, tänkte jag.

Nu kollade jag samma regnummer idag och det finns inte längre i fordonsregistret... Jag får typ, "något gick fel" när jag söker i registret.

Söker jag i andra register utanför trafikverket så syns den inte ens!

Det har vart helg under hela tiden så hur kan fordonsregistret ha uppdaterats så fort under helgdagar? Bilen såg helt okej ut. Enligt min okulära besiktning borde den inte få körförbud eller skrotats.

Men även om den vart skrotad så finns det väl ändå en post i fordonsregistret?

Vad kan ha hänt med bilen nu under helgen då den inte återfinns nu i fordonsregistret?

Finns det något sätt att få bilar att "försvinna" från fordonsregistret?
Citera
2017-04-18, 00:06
Medlem
Swe1227s avatar
Tekniskt fel på hemsidan?
Citera
2017-04-18, 00:53
Medlem
patrikgbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Swe1227
Tekniskt fel på hemsidan?
Men på alla sidor som har fordonsregistret då? Det finns ju massor som har hela registret men alla säger att bilen inte finns eller att det är tekniskt fel...
Citera
2017-04-18, 06:50
Moderator
Citat:
Ursprungligen postat av patrikgbg
Men på alla sidor som har fordonsregistret då? Det finns ju massor som har hela registret men alla säger att bilen inte finns eller att det är tekniskt fel...
Det är nog så att alla sidor med realtidsuppdateringar hämtar sina uppgifter från transportstyrelsens register och om det ligger nere eller har driftstörningar så fungerar inte de heller.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in