2017-04-17, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Varför vill inte USA sprida sin demokrati där det behövs som allra mest, nämligen Saudiarabien.

Lär självklart inte få ett svar på detta då du vet att du gjorde bort dig där.

Eftersom en minoritet inte bestämmer över en majoritet.

Hur Ryssland eller Saudiarabien styr sina länder skiter jag i bara majoriteten av ett folk styr.

Att Assad med sina 13% ska styra över 87% av befolkningen i 30 år är ett skämt.
Citera
2017-04-17, 19:53
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seeeg321

Hur Ryssland eller Saudiarabien styr sina länder skiter jag i bara majoriteten av ett folk styr.

Var får du 13 % ifrån? Om du anser att valresultaten är osanna så måste du ha någon annan källa för den siffran?
Citera
2017-04-17, 19:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pre 1914
Var får du 13 % ifrån? Om du anser att valresultaten är osanna så måste du ha någon annan källa för den siffran?

Assads sekt är 13% av befolkningen och är bara majoritet i några städer vid kusten i norra Syrien.

Att få 98% av rösterna behöver vi inte gå in i en seriös diskussion över hoppas jag.
Citera
2017-04-17, 20:03
Medlem
Pre 1914s avatar
Citat:
Assads sekt är 13% av befolkningen och är bara majoritet i några städer vid kusten i norra Syrien.

Att få 98% av rösterna behöver vi inte gå in i en seriös diskussion över hoppas jag.
Nej, men troligen så röstar ändå många fler än alawiter på assad när de får välja mellan honom och diverse islamister.
Även om man försöker få in liberala icke-religiösa oppositionella i bilden så kvarstår problemet med islamisterna. Så länge de finns kvar kommer folkmajoriteten att stödja den som kan hålla dem i tukt.
Citera
2017-04-17, 20:07
Medlem
Arbetarbroders avatar
Här kommer Syrian War Report - April 17 🇸🇾
GOVT FORCES REVERSED ALL MILITANT GAINS IN NORTHERN HAMA (video)
https://southfront.org/syrian-war-report-april-17-2017-govt-forces-reversed-all-militant-gains-in-northern-hama/
YouTube länk
Jag är lite förundrad hur lite skada man ändå får säga att 59 Tomahawk Missiler gjorde mot SAA, med offensiven i Hama tilllfälligt stoppad så går det nu bra igen

Citat:
Handlar inte om att funka eller vinna krig utan göra folket fria från en diktator.

Om du själv inte vill leva under en diktator så ska du supporta dessa handlingar.

Ryssland vill sprida diktatur USA vill sprida demokrati.

"Ryssland vill sprida diktatur och USA vill sprida demokrati" .. wtf?!
Är det i Fred, Frihet och Demokrati som USA invaderar hela Mellanöstern?

Är Libyen och Iraq denna fina "demokrati" som USA tycker är så viktigt? Det pågår tom. Öppen Slavmarknad i Libyen idag, tillsammans med allt annat kaos.
ISIS och deras kusiner - bara man störtar diktatorn Assad? Fast han har stöd av sitt folk?

Syrien är attackerat från alla håll, väst via NATO och USA, Israel och jihadister under alla möjliga konstellationer.
Citera
2017-04-17, 20:11
Medlem
Cents4s avatar
Citat:

Ja, han tillhör den alawitiska minoriteten som utgör 13% av befolkningen. Däremot så glömmer du bort att det finns kristna, shia och sunniter som står bakom honom. Sätter du ihop dessa får du 60-70% som stödjer honom så din poäng förblir lika med noll.

Att en sunniter ska styra landet enbart för att landets befolkning utgörs mest av sunniter är ett korkat resonemang. Då skulle inte Amerika haft en svart president född till muslimska föräldrar under 8 år, eller hur?

Pys iväg med dig nu och sluta göra bort dig, din okunnighet ger mig huvudvärk.
Citera
2017-04-17, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cents4
Ja, han tillhör den alawitiska minoriteten som utgör 13% av befolkningen. Däremot så glömmer du bort att det finns kristna, shia och sunniter som står bakom honom. Sätter du ihop dessa får du 60-70% som stödjer honom så din poäng förblir lika med noll.

Att en sunniter ska styra landet enbart för att landets befolkning utgörs mest av sunniter är ett korkat resonemang. Då skulle inte Amerika haft en svart president född till muslimska föräldrar under 8 år, eller hur?

Pys iväg med dig nu och sluta göra bort dig, din okunnighet ger mig huvudvärk.

Exakt därför behöver man segrar på 98% i val och jaga iväg alla sunni människor.

Snart inser Ryssland också¨att tiden för Assad familjen är över.
Citera
2017-04-17, 20:50
Medlem
Hopes.N.Dreamss avatar
Regimen funkar som ISIS flygvapen i södra Syrien.

http://syria.liveuamap.com/en/2017/17-april-syrian-rebels-fsa-eastern-lions-army-fighting-is
Citera
2017-04-17, 20:57
Medlem
http://sverigesradio.se/sida/avsnitt?programid=1120
Ring P1 idag, lyssna på första inringaren som tar up "kemattacken" medias vinkling av konflikten i syrien, varför väst stöttar dom "moderata" rebellerna osv.

Kul att en sådan röst får komma fram.
Citera
2017-04-17, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Kan du nämna ett enda land där USA har lagt sig i där det funkar idag? Eller, kan du nämna ett enda krig USA har vunnit sedan andra världskriget?

Jag kan dock nämna ett land där det funkar där USA fick pisk och blev utkastat: Vietnam.

För att neoglobalisten Trump skramlar med vapen innebär inte att man lägger sig platt.

USA har inte direkt utkämpat så många konventionella krig sen ww2. Man har heller inte förlorat så mycket du vill påstå.

Vietnam fallerade mycket på åsikterna på hemmafronten, så nederlag kan långt tillskrivas inrikespolitiken och gulingar som dolde sina avsikter genom förklädnader och tunnlar...

Men Kuwait desert strike - här kastade man ut irakierna och vann en överlägsen seger. Kuwait har det bra.

Följade krig mot terrorister gick bra. Bin laden sänktes. Man skiter väl i adghanistan som sådant. Härom dagen släpptes en rejäl bomb där som slog ut ett grottkomplex där terrorister höll till. Budskapet gick nog fram.

Följande strider mot Hussein gick förträffligt överlägset och hussein hittades i en grop och hängdes.

Diktatorn khadaffi hade ingen chans till försvar.

Att man inte kan kriga konventionellt mot terrorister som klär ut sig och blandar sig med civila betyder inte att man vinner/förlorar.

Hemmafronten har inte tillåtit boots on the ground, annars hade inte IS varit kvar. Och man har heller inte haft folkets godkönnande för att stanna kvar och bevaka freden.

Att folk sedan har svårt att initialt leda fria länder har vi alltid sett i historien - ta bara Finland som exempel.

Det är inte USAs ansvar heller, snarare FNs. Men ryssland hade väl satt in veto mot fredsbevarande resolutioner i dessa länder.
Citera
2017-04-17, 22:27
Medlem
Seg. Sluta kommentera tråden snälla. Du förstör ett nyhetsflöde och din inblick i konflikten gör mig spyfärdig. Ta inte detta som påhopp utan bara rannsaka dig själv en stund och skriv inte mer.

Den här kommentaren får gärna tas bort.

För övrigt jävligt bra info av många andra!
Citera
2017-04-17, 22:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arbetarbroder
Här kommer Syrian War Report - April 17 🇸🇾
GOVT FORCES REVERSED ALL MILITANT GAINS IN NORTHERN HAMA (video)
https://southfront.org/syrian-war-report-april-17-2017-govt-forces-reversed-all-militant-gains-in-northern-hama/
YouTube länk
Jag är lite förundrad hur lite skada man ändå får säga att 59 Tomahawk Missiler gjorde mot SAA, med offensiven i Hama tilllfälligt stoppad så går det nu bra igen

"Ryssland vill sprida diktatur och USA vill sprida demokrati" .. wtf?!
Är det i Fred, Frihet och Demokrati som USA invaderar hela Mellanöstern?

Är Libyen och Iraq denna fina "demokrati" som USA tycker är så viktigt? Det pågår tom. Öppen Slavmarknad i Libyen idag, tillsammans med allt annat kaos.
ISIS och deras kusiner - bara man störtar diktatorn Assad? Fast han har stöd av sitt folk?

Syrien är attackerat från alla håll, väst via NATO och USA, Israel och jihadister under alla möjliga konstellationer.
syrian war report är nog fan det bästa som finns...jävlar så koncist dom är där..inget skitsnack heller
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in