2017-04-17, 18:35
Medlem
Julinhos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ZlatanMania
Ska vi snacka speakers bör Hammarbyare va tysta, er speaker är den mest självgoda som finns och den sämsta man hört (undantaget fjanten i Malmö som ska betona att "det är absolut förbjudet med pyroteknik på läktaren").

Vår speaker är skräp och brukar oftast vara tankad. Han har dock vett att hålla käft större del av matchen.

Vidrigaste speakern måste dock vara Sundsvalls eller Gbgs
Citera
2017-04-17, 18:36
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Amex88
Tycker gnaget vann tifo-kampen rätt rejält, mycket snyggare och renare tifo i utförandet.
Bajens var ambitiöst men vet inte vad det ska föreställa, såg ut som 18 schizofrena söder-pundare haft roliga timmen på lekis.
Har du en fis på tvären? Det är ganska tydligt vad det föreställer, som Lasse Granqvist sa: "en avsmittande bild på Södermalm"
Visserligen är de olika byggnaderna och motiven i en påhittad ordning, men antar att du inte är blind, om än handikappad, vilket din lagtillhörighet redan avslöjar.
Citera
2017-04-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av J.G.R
Tycker att vi - MFF - gjorde det okej. 2600 på plats och höll en ganska hög och jämn nivå. Kan, som vi sagt sedan CL, bli mycket bättre. Också väldigt synd när man tänker att vår närmsta bortamatch redan är avklarad.

Citat:
Ursprungligen postat av a.e.g
Vad fan är det du vill säga med det jag har markerat?

Och nej, MFF gör det aldrig okej. Ni är en skam för supporterkulturen i Sverige.

Hjärtliga hälsningar.
a.e.g med personal.

1. Att det är trevligt med 2600 på plats (speciellt med tanke på att vi fick 1500 tilldelat).
2. Att vi höll en bra nivå. Är kanske bortskämd, men jag ser ändå utrymme för förbättring.
3. Att det är synd att vår närmsta bortamatch redan är avklarad, det är väl ganska tydligt? Halmstad borta i april är nice, men Halmstad borta i juli hade varit underbart.
4. Extra tråkigt blir det, tycker jag, att det är bortamatcher som sen är mitt i veckan. Vissa fördelar finns, men det är alltid bortfall pga jobb och så vidare.
5. Sista lilla punkten har jag inget bra svar på. Så du får ett "ok".

Citat:
Ursprungligen postat av Madchester496
Dåligt såklart, men får väl skylla på att folk är bortresta över påsken, eller något.

Ja jäklar vad det tunnats ut med allsvenska klubbar i er region.
HIF, BoIS, Mjällby, Trelle och FFF sista tio åren, typ.

Sjukt tråkigt. Även för er som kommer längre norrifrån. Kan tänka mig att resorna söderut under varmare tider är roligare än Sundsvall osv.
Citera
2017-04-17, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Otippat att en liten grindifare tar tvillingsyster i försvar.

Bra läktarinsats idag för en gångs skull. Skönt att alla fågelholkar stannar hemma när det vankas bortaderby på Flens Arena nuförtiden.
Tycker du seriöst att ni gjorde en bra läktarinsats idag?
Citera
2017-04-17, 18:47
Medlem
erikp121s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ggaassgasgas
Tycker du seriöst att ni gjorde en bra läktarinsats idag?
Vi hade rätt skoj idag, det räknas det med!
Citera
2017-04-17, 18:55
Medlem
motvalls avatar
Så en udda sak nyss när jag var nere i ICA för att handla. Stod en rätt sur illaluktande gubbe vid pantautomaten med två fulla pappkassar ölburkar iklädd klubbmössa. Gissa vilken klubb....

Gnagets givetvis och då bor jag på Söder.

Har bondeinvasionen av min stadsdel gått så långt att inte ens alkisarna är våra egna numera?
Citera
2017-04-17, 19:13
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motvall
Så en udda sak nyss när jag var nere i ICA för att handla. Stod en rätt sur illaluktande gubbe vid pantautomaten med två fulla pappkassar ölburkar iklädd klubbmössa. Gissa vilken klubb....

Gnagets givetvis och då bor jag på Söder.

Har bondeinvasionen av min stadsdel gått så långt att inte ens alkisarna är våra egna numera?
I gentrifieringens tid skänker vi Kenta och Johan varsin salig tanke.
Citera
2017-04-17, 19:22
Medlem
simonvps avatar
aiks tifo bestod alltså av "aik-legenden" Nacka Skoglund. Skjutandes med fel jävla fot.

Hahahaha

Edit: dumstrut på mig, Garvis Carlsson ska det tydligen ha föreställt!
Senast redigerad av simonvp 2017-04-17 kl. 19:44.
Citera
2017-04-17, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho

Apropå Dif, skräll att AB-medarbetaren/JK-ordf. Viktor A spenderat matchen med att zooma in och letat fel på vår OH. Småaktigare människa får man leta efter.
Håller med om att det är löjligt, men det är ju bara en pik till de bajare som frenetiskt satt och letade fel på vårt premiärtifo, t.ex Källströms hand? Det är ett jävla idiotbeteende att sitta och granska smådetaljer sådär.
Från TVn lät det som Bajen var överlägsna på läktaren, framförallt i andra. Men knappast rättvist att spekulera kring om man inte var på plats.
Citera
2017-04-17, 20:15
Medlem
plousandss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simonvp
aiks tifo bestod alltså av "aik-legenden" Nacka Skoglund. Skjutandes med fel jävla fot.

Hahahaha

Edit: dumstrut på mig, Garvis Carlsson ska det tydligen ha föreställt!
Inte särskilt lik någon utav dom.
Citera
2017-04-17, 20:55
Medlem
Istok91s avatar
Mäktiga budisar från bajen idag, luffare.
Citera
2017-04-17, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Istok91
Mäktiga budisar från bajen idag, luffare.

Vad hade de? Hittade bara aiks. 2 av 3 var bra, tycker att budisar som pikar firmor är sådär.
http://ultras-tifo.net/photo-news/4831-aik-hammarby-17-04-2017.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in