Citat:
Ursprungligen postat av
saggeliten
du ljuger dig blå.
Vet du ingenting om, underskatta inte hallucinationerna, du överskattar ju dina egna, varför utpekar du andera att då ljuga om sina ?
Det är inte kristet, en kristen medmänniska, förhåller sig initialt något neutralt när den möter utsagor om någons hallucinationer. Var det bara du på psyket som hade hallisar då? Nej precis, om det är något som psyket producerar så är det fabulerande hallucinationsförvirrade stolpskott.
----- off topic, men jag mötte själv Buddha himself, en dag från ingenstans.. hen reste sig alltså från döden och jag badade i lycka ca tre veckor och kan nog om jag försöker, fortfarande tänka mig att det där var min andlige herre och ständige följeslagare, det konstiga var att jag flera månader senare från ingenstans fick jesus i huvudet som kom liksom snett in från fönstret och direkt flög in, där jag satt och mediterade en enkel stillhets-sittning (självklart drogfritt, man möter inga gudar med droger eller emulsioner ha det klart) : men om du mötte morfologmorfinistens akt med dig, och under den akten ännu icke kan glömma hur jesus-talade-till-dig, så är mediciner också ytterst potenta, panodil räcker förstås inte långt, men nog kan din fantasi med lite för dig nu fortfarande minneslucka, vara det glapp.. där någon el några mumlade för dig medan du svävade, men du sa att du svävade mellan liv och död, var det inte det du ville ha sagt? Att du höll på med jävulskap tills "jesus" -kom, och-sade-till-dig.. mitt-barn.. eller nåt... ? Det låter som delirium.
Men mystiska saker han hända, när Buddha trängde sig in i mitt inre, var jag helt oförberedd, men det enda som gällde efter det var att uppsöka sangha där buddhismen förankrar sig på det mer ytliga planet, hur många som speedar upp sin tro vet jag inte, men jag tror inte på varken jesus eller buddha, däremot vet jag att lidandet har sina orsaker, sina effekter sina konsekvenser och sina turbulenta lyckosökande idioter som ständigt poch ideligen umgås med sina illusioner. Det kan vara så att du fortfarande behöver medicinen för att öht orka ta dig upp, särskilt om du blivit invalid, men känner att det gör ont att behöva identifiera dig med allt vad invaliditet kan innebära. Inte särskilt svårt att förstå att en individ som kanske invalidiserats till 50% eller dem som inte tåler ens 10% eller ojar sig redan vid 1% invaliditet efter ehatever it may be.. dock är kraftiga droger, som alltid livsfarliga och kommer aldrig att sluta vara livsfarliga, myteri och bedrägerier, drabbar också oerhört hårt, det heter spiraler... negativa livsfarliga spiraler i pmlopp som alltför många liobbat och säkert fortfarande lobbar hårt för, de behöver ständigt "nya förmågor" att hålla de extremt lukrativa flödena igång, men är du en liten efterbliven yngling som tyckerdig bemästra makterna, så får du väl isf fortsätta frambringa dina illusioner.
Sedan har ju de gammeldogmatiska doktrinerna ofta haft extrema fabulanter i sina led, som i hemlighet varit både heroinister lsd-ister och allmänt förvridna , stukade och ganska samvetslösa, man får ju hoppas att med ditt jesus-tillstånd.. därmed någon drogkartell , fick se sina sista dagar.. men har sett småbarn leka runt vid midnattstimmar medan man suttit och hallelujat sig med sånt crap, att det går till historien. jesus är ingen amgisk kod för alla, du måste ju befinna dig i ett tillstånd av nåt slags trans.. att tro att jesus som namn ensamt, är så magiskt. elelr så har du matats med bibeln men helt enkelt flömt av det under den tid som blev så kraftfull.. som du säger att det var typ djävulens tid.. du är helt enkelt fanatiker och drev , men nu nöjer dig med att du inte ljuger, däremot ljuger alla-andra.
De tynga grabbarna har ju sett djungeltigrar.... springa på asfalten mot dem.. alla-andra, har inte sett så mycket som en katt, men fabulatören/den drabbade såg minsann en sumatratiger , sedan finns överkänsliga och så finns hyperkänsliga. Det är som med spindlar.. en spindel med en kropp som en enkrona.. (inte de nya enkronorna) klassas av många som inget att gnälla över, medan de känsliga.. går i omedlebar spinn och inte kan varken sova eller få ro, av tropikspindlar, som för spindelfobiker alltså är ren och skär ohyra, men inte för "djurvännerna" , som värnar-om-djuren och man-måste-lära-sig-tåla-lite-läran..
så du fabulerar - att buddha skulle behaga dra sig ur döden för att t.ex jag skulle nå insikt.. nja.. dock tror jag att det funnits en herreman på höga hästar, som började lida.. mer och mer för varje steg den tog.. tills den till slut, började mala och mässa.. om hur lidandet kan upphöra.. men av de örter och stoff som en herre kan mäta på livsvägen.. är säkert en hel del av dem till omedvetenhet för honom, medan hon kanske satt där och slevade i sig och ville ha mer.. och lovsjöng om det som han inte längre orkade , så han bestämde sig för att se-sig-omrking-lite, efter sagans berättare behövde ha se så mycket som en död och fick myror i skallen, sedan visste han inte ens att det fanns sjuka individer.. frågan är vad du visste om sjukdomar och hur de öht uppstår , om du hade en enda vettig tanke i skallen innan du hamnade där du hamnade, att nu sitta här och anmklaga andra för att ljuga.. det finns inga bevis om att en person vid namn gud.. har skapat hela planeten och är herre-över-universum, det är en fabulerande godnattsaga för barn som du som inte längre klarar av verkligheten och sanningen.
ojsan.. många ord, nej stoff är stoff , alla syns inte .. de bara är där och utifrån rätt många, ska de också bara vara där, för att de tror att det ska vara så. du kanske tyckte det bara ska vara som det är , nrä det 'är som det är så är det som det är, för att det är, och då försöker du lansera ett slags fix konstant värde.. men i ett fixt slags tunnelseende, som man kan kalla för trångsynt, men också för tjockskalligt. faktiskt.