2017-04-15, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Har ställt en polare som är aktiv i SSU mot väggen, men han viker inte en tum - terrordådet kunde inte under några omständigheter förhindras. Och politikerna kan såklart inte vara ansvariga.

Frågade honom då om politikerna hade varit ansvariga om det vore en återvändande IS-krigare som hade kört lastbilen. Svaret: Nej, inte då heller.

Tunnelseendet hos PK-folket är skrämmande.

Din kompis har ju rätt!

Har tidigare argumenterat, "om negrer och araber vill slå ihjäl varandra, så låt dem göra det då för fan. Men här har ingen att göra!".
Detta innebär givetvis även förkastande av SD:s förslag till "hjälp i närområde".

Alla har ignorerat dessa argument, och det gäller också SD!

Man får väl vända på min argumentering då när ingen vill lyssna, "om negrer och araber vill komma hit och slå ihjäl folk, ja men låt dem för fan göra det då!"
Senast redigerad av Hultabultan 2017-04-15 kl. 02:00.
Citera
2017-04-15, 18:28
Medlem
KungensGrabbars avatar
Ja, det påverkade iaf den kloke, vise och världserfarne pojken herr Fridolin att börja suga kuk för att tillgodose en efterfrågan.

http://www.skd.se/2017/04/13/de-som-inte-ska-vara-i-sverige-ska-bort/
Citera
2017-04-15, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av har-analys
Blir det ett liknande terrordad till, där en bil/lastbil spelar en viktig roll, kanske privatbilismen i städer kommer att förbjudas. Därefter kommer nog sommarstugorna att exproprieras - "i integrationssyfte". Sedan gör väl Löfven ett besök i Södermalmsmoskén.....

Angaende privatbilismen, sa har det faktiskt varit pa förslag att den ska förbjudas - p.g.a. terrordadsrisken.
Ja reaktionen från etablissemanget är nästan att man andas ut, nu kom det där terrordådet, och 4 döda och ett antal lemlästade kan ganska lätt läkas med hjälp av en love-happening. Vad man inte förstår är att vi är i krig. Vad händer nästa gång? Och gången efter den? Det kommer inte vara lika lätt att övertyga svenska folket att gå ut i en love-happening nästa gång, eller en tredje gång. För vad säger att risken har minskat? Snarare tvärtom, tvingas jag säga. Och de pantade politikerna verkar ha svårt att inse att redan denna gång räcker till för att göra ett stort antal av deras egna etablissemangspolitiker arbetslösa (när SD vinner opinion i nästa val). De borde åtminstone ha någon självbevarelsedrift, även om de nu bevisligen saknar både hjärnkapacitet och en känsla för omsorg för de som betalar deras löner.
Citera
2017-04-15, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AdamBomb
Majoriteten bestämmer i en demokrati. SD hade i valet 12,86%. Detta innebär att 87,14% röstade mot rasism och fascism.

Ja, jag vet att 51% bestämmer över 49%.

Jag har gått i den gamla skolan som lärde ut "samhällskunskap". Och du har säkert rätt om decimalerna i senaste valresultatet. Såg du att jag skrev att jag inte är SD-anhängare?

Men dina ord om "fascism" och "rasism" klingar i det här sammanhanget väldigt udda. Du avslöjar dig som en AFA-medlem eller något annat vänsterfascistiskt. Låt vara så.

Mitt inlägg var ett bekännande av att jag misstror varje politiskt parti i Sverige, och att landet sköts helt efter godtycke, med en svansande mediaindustri.

Detta kan inte fortsätta.

Avgå: Ygeman, Morgan Johansson, SÄPO-chefen, Eliasson, Wallström. Och gärna också Löfven, som inte kan hålla ihop det. Sverige idag är ett gigantiskt misslyckande.
Citera
2017-04-15, 22:51
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Riven-Ost
Har ställt en polare som är aktiv i SSU mot väggen, men han viker inte en tum - terrordådet kunde inte under några omständigheter förhindras. Och politikerna kan såklart inte vara ansvariga.

Frågade honom då om politikerna hade varit ansvariga om det vore en återvändande IS-krigare som hade kört lastbilen. Svaret: Nej, inte då heller.

Tunnelseendet hos PK-folket är skrämmande.

Håller med din SSU-polare.

OM du anklagar oss vanliga hederliga svenskar som vill leva i ett öppet och demokratiskt samhälle för att vara den som släppt in honom. OM du håller oss ansvariga så kommer jag hålla DIG ansvarig.

För om DU visste att han skulle begå terrorbrottet men gjorde inget.
Varför åkte du inte in och hämtade honom INNAN han begick brottet?

Fattar du hur djävla dumt det låter?
Du anser att VI har tillåtit det ske. Nä, vi har inte hämtat hit några terrorister. Han har smitit in, ljugit, fick nej, skulle utvisas, begick ett brott och smet. Hur fan ska du hindra honom från det?

Du är lika medskyldigt som påstår att vi visste om att han skulle begå brott. Om du visste det men ändå ingenting gjorde. Då är det fan ditt fel.
Citera
2017-04-15, 22:53
Medlem
hushlittledarlings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy
Ja, jag vet att 51% bestämmer över 49%.

Jag har gått i den gamla skolan som lärde ut "samhällskunskap". Och du har säkert rätt om decimalerna i senaste valresultatet. Såg du att jag skrev att jag inte är SD-anhängare?

Men dina ord om "fascism" och "rasism" klingar i det här sammanhanget väldigt udda. Du avslöjar dig som en AFA-medlem eller något annat vänsterfascistiskt. Låt vara så.

Mitt inlägg var ett bekännande av att jag misstror varje politiskt parti i Sverige, och att landet sköts helt efter godtycke, med en svansande mediaindustri.

Avgå: Ygeman, Morgan Johansson, SÄPO-chefen, Eliasson, Wallström. Och gärna också Löfven, som inte kan hålla ihop det. Sverige idag är ett gigantiskt misslyckande.

Jag säger avgå Jimmie Åkesson som står och gråter ut i TV om att detta är politikernas fel.
Om han hade varit så djävla mån om Svenska liv hade han fan inte sjungit om Palme som mördades.

Jimmie Åkesson anklagar svenskarna för att ha tillåt detta.
Om han visste om att svinet skulle begå detta brott men ändå inget gjorde, då är det fan han som är medskyldig.
Citera
2017-04-15, 23:04
Medlem
KungensGrabbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hushlittledarling
Jag säger avgå Jimmie Åkesson som står och gråter ut i TV om att detta är politikernas fel.
Om han hade varit så djävla mån om Svenska liv hade han fan inte sjungit om Palme som mördades.

Om han visste om att svinet skulle begå detta brott men ändå inget gjorde, då är det fan han som är medskyldig.

Han har ju påtalat faran med invandringspolitiken som förs i hela sin politiska karriär, men hans parti har ju blivit utfryst pga av detta. Hur tänker du nu?
Citera
2017-04-15, 23:06
Medlem
Citat:

OM du anklagar oss vanliga hederliga svenskar som vill leva i ett öppet och demokratiskt samhälle för att vara den som släppt in honom. OM du håller oss ansvariga så kommer jag hålla DIG ansvarig.

Du anser att VI har tillåtit det ske. Nä, vi har inte hämtat hit några terrorister. Han har smitit in, ljugit, fick nej, skulle utvisas, begick ett brott och smet. Hur fan ska du hindra honom från det?

Du är lika medskyldigt som påstår att vi visste om att han skulle begå brott. Om du visste det men ändå ingenting gjorde. Då är det fan ditt fel.

Påstår du att jag har samma makt som de som sitter i regeringen?

Jag klandrar inte vanligt folk. Jag klandrar inte de som röstade på de rödgröna. Däremot ska de rödgröna politikerna (samt de som satt innan), de som har makten, ha skit för att de inte lyckats konstruera ett bättre system för att utvisa illegala invandrare - särskilt när man vet att det bland dessa finns IS-sympatisörer. Samt för att de inte tillsatte några ID-kontroller innan 2016.

En utvisning är i nuläget lika effektiv som ett fängelsestraff vore om man litade blint på att personen självmant går och sätter sig i cellen.

Citera
2017-04-15, 23:16
Medlem
Citat:

Du är galen.

Och fruktansvärt obildad och dum. Om vi har över 12000 papperslösa som driver runt i det svenska samhället utan nån som helst kontroll, vems fel är det? Är det mitt? Är det ditt? Var du en av dom som grinade när REVA-projektet inleddes? Och avslutades kvickt för att ett antal svenska kvinnor tyckte det var kränkande?

Självklart är det politikerna som har ansvaret. De som har vi har röstat på. Det var nyligen en annan tomte härinne som anklagade mig för att inte veta vad en demokrati är. Och du tillhör samma skrå.

Läs en bok, utbilda dig, gör nåt som tillför samhället nåt, istället för att sitta här och skrika "Jimmie". Du gör dig bara löjlig.

Och lär dig skilja på "dödsknarkarnazister" och intelligenta forummedlemmar.
Citera
2017-04-16, 08:24
Medlem
antoneriks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MannishBoy

Alla dessa personer som du radar upp har inte misskött sitt jobb, möjligen undantaget Eliasson. Dom företräder en partilinje som välkomnar asylsökande från tredje världen, och dom tror på den linjen. Om man teoretiskt tänker sig att alla dessa avgick, vad skulle hända i stället? Människor av samma politiska åskådning skulle ersätta dem.

Många sossar tror fortfarande på en massiv asylmottagning. Dom tycker att vi ska föregå med gott exempel i Europa genom att ta emot fler än alla andra.

Jag tror att den linjen kommer att leda till frekvent återkommande terrordåd och generellt hög brottslighet och sämre offentlig service.
Citera
2017-04-16, 16:11
Medlem
LA8PVs avatar
Infinitivmärke saknas i rubriken om man vill ha korrekt svenska.

Terror vill ingen ha.

Men det kan komma som ett brev på posten om man sätter fingrarna i fel syltburk.
Det senaste exemplet är väl statsägda Telia.
I jakt på pengar har man nedlåtit sig att ta ihop det med fd. sovjetregioner. Uzbekistan bl.a.
Nu får man äta upp kakan med miljardförluster och terrorattentat.
Vilken uzbek skulle ha sökt sig till Sverige om inte Telia hade varit där innan och fiskat?
Alla chefer som varit delaktiga har för länge sedan flytt fältet och kvar står bara nåt mongo som Maud Olofsson eller Göran Persson som skrivit på utan att ha velat eller kunnat föreställa sig konsekvenserna.
Helt enkelt godkänt processen utan att ha insikt.

Det skulle inte förvåna någon om man försökt/försöker sälja JAS till liknande republiker.
Vare sig dom eller Brasilien har nån ekonomi så slutsumman går väl till svenska skattebetalare som U-hjälp.
(För att upprätthålla svensk försvarsindustri. Läs: Linköping)

Apropå dålig insikt är väl Göran Persson den som har lyckats sänka svensk skola från topp till botten.
Utan att själv verka förstå.
Hans kommunalisering av skolan blev en gigantisk böld i arslet för Sverige.
Alla som kan väljer friskolor och det som blir kvar blir grogrund för inhemska terrorister.
10.000 nya poliser avhjälper inte det.
Systemfel måste hanteras från grunden. Men ingen har nåt recept.
Senast redigerad av LA8PV 2017-04-16 kl. 16:58.
Citera
2017-04-16, 19:25
Medlem
Citat:

Är du fullständigt förvirrad eller trollar du bara?

Om någon förespråkar att mördare ska gå fria pga sin godhet och andra förespråkar att mördaren ska låsas in. Ska de sistnämnde då hållas ansvariga om/när denne mördar igen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in