Citat:
Ursprungligen postat av
Barskeback
Tolvåringar är ju förståndshandikappade, det är därför dom inte får eller kan ta vuxna beslut och står därför under ett förmyndarskap. Förståndshandikappade i vuxen ålder kan ju ha liknande restriktioner och stå under ett förmyndarskap eftersom de kan anses vara på en tolvårings nivå.
Båda kanske gillar Happy Meals?
Förståndshandikappad är väl de flesta tolvåringar inte. Det som fallerar typiskt sett hos en tolvåring är väl abstrakt konsekvensanalys speciellt i frågor som relaterar eller involverar andra. Den biten börjar väl utvecklas kring tonåren. En normal tolvåring är väl mer som en psykopat snarare än förståndshandikappad.
Jag var nog säkert så, jag kan inte minnas att mina föräldrar klagade på mitt leverne i mycket annat än att jag skolkade mycketunder högstadiet, vilket de inte kunde förstå eftersom jag hade lätt för att lära mig och gillade att läsa. Jag var rätt ofta på "biblo". Min gudmor kallade mig ett pojknamn för hon tyckte jag såg ut som ett typiskt militärämne och var stryktålig (fysisk disciplinering av barn var tillåtet när jag växte upp). Vi hade haft ett "tortyrläger" i skogen också när vi lekte krig, smög på varann och spöa upp varann.