2017-04-15, 09:14
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast hon kanske var tidigt utvecklad? Blev hon gravid när hon var tolv så var hon ju fysiskt könsmogen, dvs hon menstruerade och vanligtvis får man väl både könsbehåring och att brösten börjat växa innan menstruationen inträffar. Så jag gissar att hon såg ut som en tonårstjej.
Nej brösten brukar BÖRJA UTVECKLAS i samband med menstruation men är inte färdigväxta förrän man är 18.
Så hon kan mycket väl ha haft myggbett till tuttar. Eller så var hon iranierhårig och såg ut som 12 going on 40. Vem vet?

Förändrar inte fsktum att hon var 12. För de med ett normalt intellekt så ser jag inte hur man skulle kunna luras att ett tolvårigt barn skulle vara en femtonåring.
Citera
2017-04-15, 09:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuluBrooksie
Nej brösten brukar BÖRJA UTVECKLAS i samband med menstruation men är inte färdigväxta förrän man är 18.
Så hon kan mycket väl ha haft myggbett till tuttar. Eller så var hon iranierhårig och såg ut som 12 going on 40. Vem vet?

Förändrar inte fsktum att hon var 12. För de med ett normalt intellekt så ser jag inte hur man skulle kunna luras att ett tolvårigt barn skulle vara en femtonåring.

Kan du dämpa tonläget lite från att hysteriskt skriva med versaler?
Jag påstod inte att hon var färdigutvecklad men blir hon gravid så måste hon biologiskt fysiskt varit könsmogen. Kan vi vara överens om det som fakta!?!? Rimligtvis bör hon ha menstruerat någon gång innan graviditeten inträffar och vanligtvis brukar då några yttre tecken på att könsmognad inträffar synas. Bröst kan för övrigt förändras med viktförändringar. På vissa tjocka klasskompisar jag hade i ettan ser det ut som de har antydan till tuttar på skolfoton. Även en del killar.

Varför skulle inte en tolvåring kunna lura någon att den är 15? När jag var yngre så gick historien om två 14åringar som hade plockat upp en betydligt äldre skådespelare på en bar (skådespelaren var en tonårsidol vid den tiden) . Dessa två fjortisar hade ju inte bara lurat skådisen utan även personal på baren då.

Men avseende detta fall, oklart är väl om hon har lurat honom. Det finns nog många 12åringar som skulle kunna lura även personer som mentalt och intellektuellt får anses färdigutvecklade (vilket de facto inte en normal 16 åring är). Det mest tragiska här är väl snarare konsekvensen av sexet, om hon blev gravid. Oavsett hur hon väljer där är väl inget alternativ optimalt för en tolvåring.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-04-15 kl. 09:40.
Citera
2017-04-15, 09:42
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Kan du dämpa tonläget lite från att hysteriskt skriva med versaler?
Jag påstod inte att hon var färdigutvecklad men blir hon gravid så måste hon biologiskt fysiskt varit könsmogen.
Snälla snälla snälla snälla!
"könsmogen" betyder inte "redo att puckla på" oavsett vad du anser!
Citera
2017-04-15, 09:48
Medlem
Varulvs avatar
Det sitter alltså folk att försvarar att en 12-åring blev gravid? Hur hänger man ens med tolvåringar som 16-åring?
Citera
2017-04-15, 09:50
Medlem
Citat:

Löjligt när jag var 12 hade alla tjejer i min klass utom en fått mens. Två tror jag vid 10 år. Flertalet av mina klasskamrater åtminstone tre hade stora bröst redan då. Man säger väl att man utvecklas inom det området tills man är 16. Sen kommer ju vikten in om man får större bröst senare och graviditet. Men ligga med en 12-åring är ändå inte lämpligt men kan tänka mig att hon ville minst lika mycket som honom. Onanerar gör tjejer innan den åldern så sexuella känslor finns. Fanns nog några få på min tid med som låg med killar i den åldern och då äldre killar än 16-åringar, men oftast tjejer från typ WT-familjer.
Citera
2017-04-15, 09:55
Medlem
Citat:
Snälla snälla snälla snälla!
"könsmogen" betyder inte "redo att puckla på" oavsett vad du anser!

Jag har inte påstått det heller. Vissa är nog aldrig "redo att puckla på". Med "könsmogen" avser jag att hon blev gravid, biologiskt sett var hon fertil. Det är väl inte orimligt i så fall att hon antagligt kunde utseendemässigt ha passerat som en tonårstjej.
Du uttalar dig om killen som var i 16 års åldern som "man" medan tjejen benämner du som vore hon ett mycket litet barn. Fyra års åldersskillnad är lite för lite för att motivera det enligt mig. En tolvåring som gått i normal skola borde rimligtvis känna till hur barn blir till (fast vete fan de kanske ändrat sedan jag gick i skola tidigt 80-tal).
Citera
2017-04-15, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det sitter alltså folk att försvarar att en 12-åring blev gravid? Hur hänger man ens med tolvåringar som 16-åring?

Det är uppenbart skräpfolk och undermänniskor som denna flicka tillhör, vit eller inte, de är inte "fit to survive" i enighet med Darwins priniciper. Så ingen större skada som skett/sker. Det upprörande snarare är att dessa har rösträtt och kan föröka sig med fler rasbastarder eller vitt underklasslödder.

Kvalitetsmänniskor låter inte sina döttrar ränna runt på gator med svartingar och underklassfolk. De har sina barn placerade på bra skolor och ser till att lära sin avkomma vad som är "rätt" och vad som är "fel".
Citera
2017-04-15, 10:02
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulblendkarringen
Det är uppenbart skräpfolk och undermänniskor som denna flicka tillhör, vit eller inte, de är inte "fit to survive" i enighet med Darwins priniciper. Så ingen större skada som skett/sker. Det upprörande snarare är att dessa har rösträtt och kan föröka sig med fler rasbastarder eller vitt underklasslödder.

Kvalitetsmänniskor låter inte sina döttrar ränna runt på gator med svartingar och underklassfolk. De har sina barn placerade på bra skolor och ser till att lära sin avkomma vad som är "rätt" och vad som är "fel".

Rent biologiskt är hon ju en winner som är så fertil, så där faller ditt resonemang om skräpmänniskor.

Varför använder du Darwin som exempel när du inte ens har rätt?

Edit: Våra lagar tar inte hänsyn till Darwins (ofta felciterade) teorier heller. Är hon 12 och han 16 så är det en våldtäkt och det kommer säkert skapa ett psykologiskt problem för henne i framtiden.
Citera
2017-04-15, 10:02
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Halsingland
Löjligt när jag var 12 hade alla tjejer i min klass utom en fått mens. Två tror jag vid 10 år. Flertalet av mina klasskamrater åtminstone tre hade stora bröst redan då. Man säger väl att man utvecklas inom det området tills man är 16. Sen kommer ju vikten in om man får större bröst senare och graviditet. Men ligga med en 12-åring är ändå inte lämpligt men kan tänka mig att hon ville minst lika mycket som honom. Onanerar gör tjejer innan den åldern så sexuella känslor finns. Fanns nog några få på min tid med som låg med killar i den åldern och då äldre killar än 16-åringar, men oftast tjejer från typ WT-familjer.
Du är säkert mycket yngre än mig men på min tid fick tjejer mensen vid 13-14. (tidig 90tal) Det går ner i åldrarna. Kom ihåg att den gamla myndighetsåldern fram till ca 1959 var 21 år, så de fick kanske vara barn längre vem vet.
Citera
2017-04-15, 10:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv

Jag försvarar inte att hon blev gravid. Men biologiskt så är det tydligen ett fakta. Vilket väl inte är lyckat men ändå inte i sig är tillräckligt för att kvalificera det som våldtäkt om de nu var tillsammans och inte tolvåringen uppenbart var begåvningshandikappad?

Frågan är hur föräldrarna skulle kunnat hindra det, oklart om det skulle vara vettigt att de skulle skickat tjejen för att få p-piller eller liknande i tidig pubertet? Under högstadiet kunde man såvitt jag mindes gå till skolsköterskan och bli vidare skickad till BM för att få preventivmedel. Det var inget man var tvungen att informera föräldrarna om. Är man tolv år kan man ju gå i sjunde klass och 16 åringen i nionde klass. Det är inte så märkvärdig åldersskillnad på så sätt?
Citera
2017-04-15, 10:11
Medlem
Citat:
Du är säkert mycket yngre än mig men på min tid fick tjejer mensen vid 13-14. (tidig 90tal) Det går ner i åldrarna. Kom ihåg att den gamla myndighetsåldern fram till ca 1959 var 21 år, så de fick kanske vara barn längre vem vet.
Nej då är jag äldre än dig detta handlar om sent 70-tal. Anser nog att mognaden snarare kommer senare nu. Gymnasiet är det gamla högstadiet rent intellektuellt. Och betänker man mina föräldrars generation så var du mer eller mindre kutym att få barn i sena tonåren. Och ser man på vad det diskuterade på realskolan och gymnasiet på den tiden så var även min generation omognare än dem. De siskuterade ju filosofi och litteratur, vilket man får vara glada om de skulle dryfta på högskolor och universitet nu. Nu gäller väl mera att bocka av nästa tenta. Det går utför med mänskligheten .
Citera
2017-04-15, 10:11
Medlem
Citat:

På min tid fick de flesta mensen mellan elva år och 13 (början av 80-tal). Och nej, ingen av dem kom från sydligare breddgrader heller. På sin höjd hade de med utländskt ursprung finskt påbrå så det handlar inte om 12åriga iranier going 40 (vad nu det betyder?).
Senast redigerad av bradgardsindianen 2017-04-15 kl. 10:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in