Citat:
Ursprungligen postat av
morboso
Det finns absolut ingen anledning till att uppskatta att det tar MGM 5 sekunder att ta sig ur hytten. Vi har ingen aning om hur lätt eller svårt det var att få upp dörren, om den gick att öppna (på bärgningsbilder kan en iaf se att dörren glipar), hur påverkad MGM var av kollisionen (han kanske till och med var medvetslös i några sekunder efter kraschen), hur han tog sig ut etc etc. Jag tycker att det är högst problematiskt att du sitter och uppskattar hur lång tid olika moment har tagit när det saknas information som är nödvändig för sagda uppskattningar, och sedan reagerar högst förorättad och oförskämt när du blir ifrågasatt? Vad förväntar du dig när du inte redovisar några källor? Jag förstår (eftersom du har skrivit det minst 5 gånger i tråden) att du jobbar på en sammanställning som måste revideras och uppdateras, och jag antar att ditt mål är att på sekundnivå kartlägga händelseförloppet från kapningen till flykten. Men om du vill göra ett bra jobb måste du vara öppen för all information och inte avfärda det som inte passar din teori (confirmation bias) med att media ljuger. För mig som inte sitter på din superhemliga VIP-Info är dina sekundhöftningar ungefär lika trovärdiga som.. Ja jag kommer inte ens på en lämplig jämförelse. Inte alls trovärdiga. Och med tanke på hur dina reaktioner eskalerar dag för dag kanske det är dags för dig att ta en paus från tråden och dina "akademiska" (lol) efterforskningar...?
Jaja... Jag suckar bara. Om du hade läst på lite fakta så var det inte möjligt att ta sig ut på förarsidan (den vänstra sidan) utan det måste alltså ha skett på passagerarsidan (den högra sidan). Teoretiskt skulle han kunnat ta sig ut genom mittfönstret, men det ter sig mindre troligt.
Det var den delen av kritiken.
Sen kritiserar du mig för att inte var öppen för uppgifter.
Jag har efterlyst uppgifter och fått in en hel del uppgifter. Jag gör detta helt förutsättningslöst (jag har ingen bestämd agenda). Om någon ifrågasätter eller påstår något som jag VET inte stämmer så avfärdar jag naturligtvis den uppgiften och försöker verka för att den inte sprids vidare. Är det så konstigt?
Om man nu skall ägna sig åt "privatspaning" som vi gör här på FB så gäller naturligtvis att ha en professionell attityd. Jag kommer
INTE under några som helst omständigheter att avslöja de privata källor som jag har! Om du väljer att inte tro på vad jag skriver så är det din ensak, men du behöver inte kritisera mig för det! Det leder inte framåt!