2017-04-13, 19:53
Medlem
Är ju skärtorsdagen idag, kanske får vi vänta tills efter påsk 😩😭 Verkar vara lite olika om folk jobbar idag eller ej..

Men väntar med spänning!
Citera
2017-04-14, 02:01
Medlem
SkitArgDuvas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Ännu ingen FUP tillgänglig någonstans?

Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Kolla inlägg #2701

Citat:
Ursprungligen postat av Satriale
Hur går det?!

Jag får göra er besvikna. Ingen fup idag tyvärr och jag mötte också motstånd gällande att få den skickad digitalt. Överväger att be JO kolla på ärendet för jag finner inte argumentet särskilt hållbart till varför man inte kan skicka det digitalt.
Skitarg o besviken då jag sett fram emot lite intressant läsning över påsken.

Och en FET ursäkt till er som jag ingav falska förhoppningar.
Citera
2017-04-14, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SkitArgDuva
Jag får göra er besvikna. Ingen fup idag tyvärr och jag mötte också motstånd gällande att få den skickad digitalt. Överväger att be JO kolla på ärendet för jag finner inte argumentet särskilt hållbart till varför man inte kan skicka det digitalt.

Ingen fara. Lugna Påskägg Dom kläggs nog efter Helgen, ska du se.

Glad Oåsk!
Citera
2017-04-14, 02:19
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:

Verkligen inte något att be om ursäkt för!
Förstår i n t e varför det ska trasslas till så jävligt?!
Om fler hör av sig så kanske det ger med sig?
Citera
2017-04-14, 08:09
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hydrahead
Verkligen inte något att be om ursäkt för!
Förstår i n t e varför det ska trasslas till så jävligt?!
Om fler hör av sig så kanske det ger med sig?

Är det någon här inne som har förslag på vad man kan skriva om man möter på motstånd? Kanske något med hänvisning till lagtext?

Någon som lyckats som kan knåpa ihop nåt som vi här kan använda om vi är flera som mailar dom. Chansen kanske ökar om vi är flera som mailar dom?
Citera
2017-04-14, 08:34
Medlem
Sp0kplumpens avatar
Citat:

Du behöver inte anmäla till JO och göra bort dig. Dom har inga skyldigheter att skicka digital ävenom det är det billigaste och snabbaste sättet.

Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Är det någon här inne som har förslag på vad man kan skriva om man möter på motstånd? Kanske något med hänvisning till lagtext?

Någon som lyckats som kan knåpa ihop nåt som vi här kan använda om vi är flera som mailar dom. Chansen kanske ökar om vi är flera som mailar dom?

Det är dom som kommer hänvisa till lagen eftersom dom har den på sin sida. Är ni flera kan ni dela på summan kanske och köpa ut fup.

Men det finns en sida som heter mord.nu som brukar lägga upp fups allteftersom. Så troligtvis kommer den där.
Senast redigerad av Sp0kplumpen 2017-04-14 kl. 08:48.
Citera
2017-04-14, 15:01
Medlem
Hydraheads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sp0kplumpen
Du behöver inte anmäla till JO och göra bort dig. Dom har inga skyldigheter att skicka digital ävenom det är det billigaste och snabbaste sättet.

Det är dom som kommer hänvisa till lagen eftersom dom har den på sin sida. Är ni flera kan ni dela på summan kanske och köpa ut fup.

Men det finns en sida som heter mord.nu som brukar lägga upp fups allteftersom. Så troligtvis kommer den där.

Ja och även https://qfups.com/ som i mitt tycke är strået vassare!
Där uppdateras det flera gånger i veckan, man får dock själv ladda ner från deras sida.
Citera
2017-04-14, 18:02
Medlem
Den mordmisstänkte 20-åringens väg genom psykiatrin – skrämde personal http://helahalsingland.se/blaljus/brott/den-mordmisstankte-20-aringens-vag-genom-psykiatrin-skramde-personal?referrer=app
Citera
2017-04-14, 18:09
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silvra
Den mordmisstänkte 20-åringens väg genom psykiatrin – skrämde personal http://helahalsingland.se/blaljus/brott/den-mordmisstankte-20-aringens-vag-genom-psykiatrin-skramde-personal?referrer=app

Tragiskt allting, men just de där med att ta så lätt på att döda skrämmer mig.
Stackars lilla kille som blev en dubbelmördare, kanske pga Hudiksvalls Psykiatri eller hans barndom.
Vi får se längre fram hur det utvecklar sig
Citera
2017-04-14, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Tragiskt allting, men just de där med att ta så lätt på att döda skrämmer mig.
Stackars lilla kille som blev en dubbelmördare, kanske pga Hudiksvalls Psykiatri eller hans barndom.
Vi får se längre fram hur det utvecklar sig

Jag tror att det var pappan som sa till sin pojk att mörda. Måste ju vara så. Eftersom pappan var så himla duktig på det 😏
Citera
2017-04-14, 18:28
Medlem
psflaxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Buddisten
Jag tror att det var pappan som sa till sin pojk att mörda. Måste ju vara så. Eftersom pappan var så himla duktig på det 😏

Den visste var den tog
Citera
2017-04-14, 19:03
Medlem
http://www.helahalsingland.se/blaljus/brott/detta-hande-under-mordnatten-folj-polisens-jobb-steg-for-steg
Detta hände under mordnatten – följ polisens jobb steg för steg

Ur artikeln:
"• Klockan 22.18 den 22 december: En person ringer Sos 112 och berättar att en ung man som säger sig ha tappat minnet kommit och knackat på. Personen pratar med operatören ett par minuter innan han säger "Nu hoppar han på mig här. Ge dig, vad håller du på med?"
Sos-operatören hör tumult och en kvinna som skriker. Sedan blir det tyst
• 22.21-22.27: Sos och polis arbetar med att få fram rätt adress, telefonnummer och namn på de som ringde och larmade.
• 22.28: Polis beordras ut till platsen. Sos och polis försöker ringa den som larmat. På mobiltelefonen blir det inget svar. På den fasta telefonen är det upptaget.
• 22.39: De första poliserna kommer fram till platsen. Vid ankomst hör den ena polisen ett ljud från skogen.
• 22.41: Poliserna går in i huset. Sos-operatören, som fortfarande är kvar i samtalet, hör poliserna prata med varandra om vad de ser. Två personer hittas livlösa. Poliserna letar livstecken och kontrollerar huset för att försäkra sig om att ingen misstänkt gärningsman är kvar i huset.
• 22.42: Polisen begär ambulans och förstärkning: "Alla resurser som går att få". Strax därefter skickas ut sms till poliser som kallas in på övertid.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in