2017-04-13, 14:48
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av batteridrift
Tullverkets huvuduppgift i fredstid är att se till att inte illegala personer och varor kommer in i landet.

Om de illegala personerna är beväpnade är det alltså fritt fram.
Citera
2017-04-13, 14:56
Medlem
Arkiaters avatar
Det är väl lika motiverat att tullare skall bära vapen som polisen gör det?
https://www.svd.se/tullverkets-personal-larmar-vi-vill-bara-vapen
Citera
2017-04-13, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bulkninja
Nej det var inte korrekt gjort. Det var det fjolligaste jag hört på länge om det skulle vara sant.

Det är ungefär som att en brandman skulle vägra åka på en utryckning eftersom han är rädd för eld

Jämnförelsen borde väl i stället vara att kräva av en brandman att rökdyka utan adekvat utrustning.
Då skulle jag, som av en händelse jobbar som brandman, inte göra det.

En tullare bör rimligen ha möjlighet att bära vapen. Antingen alltid eller vid speciella händelser.
Citera
2017-04-13, 16:08
Medlem
Bennermanns avatar
En majoritet i det här landet har valt fram en feministisk regering så därför är det rimligt att tullen inte får beväpna sig. Det enda jag kan tycka är att det var synd att inget allvarligt hände som lett till ett bevis på styrningens inkompetens..

Men nu har ju folk faktiskt börjat dö på annat håll - i bevis på vänsterns inkompatibla politik. Jag tror att vi behöver två riksdagsval till innan vänstern är helt marginaliserad. Tills dess borde vi ha tillräckligt med död och elände över oss för att få dem mest dåraktiga idioterna att tänka om. (Betnèr, Ernman och Schyffert sist ut).

Men finna nog fortfarande en 50% chans till att vi blir en "failed state" och en nattvaktarstat.
svartskallar överallt och white flight till Norge/Finland. Danmark lär stänga sina gränser mot oss med beväpnad tullpersonal. Det borde dem göra.
Senast redigerad av Bennermann 2017-04-13 kl. 16:14.
Citera
2017-04-13, 16:32
Medlem
Citat: