2017-04-07, 11:01
Medlem
Bagdadkingens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WPQgG/23-aring-haktas-for-inblandning-i-malmomord

Är det malmös största nolla ahmed mograbi som häktades här? Killen som kört på en mamma och hennes barn i en vansinnesfärd och, som det ser ut just nu, är inblandad i mord på en 16 åring.

Jag svär på gud jag har förståelse och viss respekt för folk som rånar banker, guldbutiker, säljer kola, sysslar med bedrägerier, smugglar människor osv osv. I många fall är dessa människor modiga och smarta. Men denna pissluffaren är fan inget annat än en respektlös horunge. Dö hora, döööööööö.

Hur är kriminella modiga och smarta?
Citera
2017-04-07, 11:13
Medlem
VWazzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagdadkingen
Hur är kriminella modiga och smarta?

Det måste alltid finnas folk som hittar luckor i samhället....dom som väljer att stå utanför och gå annan väg utanför systemet. De går iaf sin egen väg trots stora konsekvenser, det är modigt. Dom är precis som hackers, som dag in och ut försöker hitta systemfel och svagheter, företagen behöver dom och samhället behöver kriminella. Så äre!
Citera
2017-04-07, 11:22
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VWazz
http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/WPQgG/23-aring-haktas-for-inblandning-i-malmomord

Är det malmös största nolla ahmed mograbi som häktades här? Killen som kört på en mamma och hennes barn i en vansinnesfärd och, som det ser ut just nu, är inblandad i mord på en 16 åring.

Jag svär på gud jag har förståelse och viss respekt för folk som rånar banker, guldbutiker, säljer kola, sysslar med bedrägerier, smugglar människor osv osv. I många fall är dessa människor modiga och smarta. Men denna pissluffaren är fan inget annat än en respektlös horunge. Dö hora, döööööööö.

Är det verkligen? Den där Ahmed.M låter som en arab på namnet. På bilden ser han svart ut som i afrikansk.

EDIT

Nej, såg på närmare håll att han inte var så brun som det först såg ut. Men tycker ändå han ser mörkare ut än araber brukar.
Citera
2017-04-07, 12:47
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Men vad skulle motivet vara för blatten som körde på morsan och barnvagnen? Varför skulle han mörda en sextonåring? Hade den döde haft åsikter om hur han körde?
Citera
2017-04-08, 02:32
Medlem
svarreblarres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VoldsamKnarkare
Är det verkligen? Den där Ahmed.M låter som en arab på namnet. På bilden ser han svart ut som i afrikansk.

EDIT

Nej, såg på närmare håll att han inte var så brun som det först såg ut. Men tycker ändå han ser mörkare ut än araber brukar.

Vad menar du? Finns det inte mörka araber?

DU är ju bra märklig du. Ditt utlåtande här men också i andra trådar är ju enbart baserat på dina egna sunkiga fördomar.

Hur kommer det sig att du har en bild på Azad Abdelkarim som profilbild här på flashback?
Är du ett stort fan eller?
Citera
2017-04-08, 03:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dr.Krankentot
Men vad skulle motivet vara för blatten som körde på morsan och barnvagnen? Varför skulle han mörda en sextonåring? Hade den döde haft åsikter om hur han körde?

Han skulle väl egentligen skjuta den där 23-åriga Ahmed Jazz, som blev skjuten i förra helgen?
Citera
2017-04-08, 07:33
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Citat:

EDIT

Det är nog lite bilden som förbryllar. Negrer är svartare i skinnet är araberna, fast det finns araber som ser ut som negrer också.
Citera
2017-04-08, 10:54
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svarreblarre
Vad menar du? Finns det inte mörka araber?

DU är ju bra märklig du. Ditt utlåtande här men också i andra trådar är ju enbart baserat på dina egna sunkiga fördomar.

Hur kommer det sig att du har en bild på Azad Abdelkarim som profilbild här på flashback?
Är du ett stort fan eller?

Finns mörka araber. Varför jag skrev inlägget var för att jag tvivlade på om det verkligen var den outade personen som blivit häktad eftersom jag reagerade på att personen såg afrikansk ut när jag kollade snabbt. Senare rättade jag det eftersom jag insåg att jag sett fel.

Ja, fördomar har vi alla. Varför mina är sunkigare än dina vet jag dock inte.

Nej, jag tycker bilden är rolig och passar bra till mitt nick.
Citera
2017-04-08, 15:40
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Finns mörka araber. Varför jag skrev inlägget var för att jag tvivlade på om det verkligen var den outade personen som blivit häktad eftersom jag reagerade på att personen såg afrikansk ut när jag kollade snabbt. Senare rättade jag det eftersom jag insåg att jag sett fel.

Ja, fördomar har vi alla. Varför mina är sunkigare än dina vet jag dock inte.

Nej, jag tycker bilden är rolig och passar bra till mitt nick.

Tips på lektyr: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arabvärlden
Citera
2017-04-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tr4ms
Tips på lektyr: https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Arabvärlden
Menar du att araberna i dessa länder är mörkhyade? Tvivlar starkt!
Citera
2017-04-13, 12:50
Medlem
Citat:

EDIT

Därför att han är från marock(arabiskt land) som ligger i afrika. Därav lite mörkare i huden vilket araber från sudan algeriet tunisien marocko egypten bruksr vara
Citera
2017-04-13, 13:09
Medlem
VoldsamKnarkares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av minay
Därför att han är från marock(arabiskt land) som ligger i afrika. Därav lite mörkare i huden vilket araber från sudan algeriet tunisien marocko egypten bruksr vara

Sedär, då var jag inte helt ute och cyklade ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in