2017-04-12, 23:34
Medlem
När tjejer/kvinnor ska insemineras i typ Danmark, får dom välja utseende på mannen?
Citera
2017-04-13, 01:45
Medlem
Jag har hört att dom får det i Frankrike
Citera
2017-04-13, 02:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
När tjejer/kvinnor ska insemineras i typ Danmark, får dom välja utseende på mannen?

https://regnbagsknytt.wordpress.com/tag/valja-utseende/
Citera
2017-04-13, 07:39
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Devetduuu
Det är väl självklart tycker jag. Varför ens ställa frågan ?
Citera
2017-04-13, 08:04
Medlem
MrWins avatar
I Danmark vet jag inte, men i Sverige är det rasistiskt att välja utseende på donatorn.
Citera
2017-04-13, 08:05
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jernmasken
Det är väl självklart tycker jag. Varför ens ställa frågan ?
Får inte donatorerna vara anonyma? Då tänker jag att det är svårt att visa utseendet.
Jag har dock ingen aning om hur det fungerar, så det är inte menat som kritik utan en fråga.
Citera
2017-04-13, 08:11
Medlem
Vad jag har hört från omgivningen så får den som ska insemineras välja utseende på donatorn. Det borde rimligtvis vara samma regler för alla. Vet ju att man kan välja att ha en anonym donator men hur det funkar då vet jag inte riktigt.
Citera
2017-04-13, 08:12
Medlem
Jernmaskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Får inte donatorerna vara anonyma? Då tänker jag att det är svårt att visa utseendet.
Jag har dock ingen aning om hur det fungerar, så det är inte menat som kritik utan en fråga.
Detaljerna är dålda men hudfärg och sen finns något som heter hårfärg och anletsdrag. Det går att beskriva i text.
Citera
2017-04-13, 17:43
Medlem
Då förstår jag varför alla tjejer/kvinnor bara vill bli gravid av rika män.
Citera
2017-04-13, 18:22
Medlem
ImMcGyverLOLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av evilhoney
Nu skall jag göra det feta misstaget att skriva vad jag minns av vad "jag har hört" utan att dubbelkolla så tag det för vad det är

Som donator har man rätt att vara anonym men som avkomma har man rätt att få veta vem som är fadern. I det fallet väger barnets rätt tyngre och han/hon kan därför få kontaktuppgifter till donatorn.

Det finns ett fall i Örebro (har jag för mig) där en donator dömdes att betala underhåll för de barn som resulterat efter hans donation men i det fallet var donatorn känd för mottagaren. Han hade också skrivit på faderskapsdokument.
Citera
2017-04-17, 07:22
Moderator
evilhoneys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ImMcGyverLOL
Nu skall jag göra det feta misstaget att skriva vad jag minns av vad "jag har hört" utan att dubbelkolla så tag det för vad det är

Som donator har man rätt att vara anonym men som avkomma har man rätt att få veta vem som är fadern. I det fallet väger barnets rätt tyngre och han/hon kan därför få kontaktuppgifter till donatorn.

Det finns ett fall i Örebro (har jag för mig) där en donator dömdes att betala underhåll för de barn som resulterat efter hans donation men i det fallet var donatorn känd för mottagaren. Han hade också skrivit på faderskapsdokument.
Jo, detta har jag också hört men just därför jag undrar om kvinnan får se mannens utseende innan befruktningen. En beskrivning räcker ju inte så långt egentligen.
Citera
2017-04-17, 18:23
Medlem
Merwinnas avatar
Ja. I Sverige får man bara välja vissa grundläggande saker som längd, hårfärg, ögonfärg och hudfärg. I andra länder får man välja mycket mer - läsa långa profiler på donatorerna, där det även framgår vad de har för utbildning och IQ, personlighet, intressen, idrottsprestationer o.s.v.. Den "bästa" sperman kostar mera än Middle-Jones'.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in