2017-04-12, 19:53
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokemeaway
Suck... inte du igen...
Ja, eller så har han fått tankar om att döda människor på annat håll. Som typ det faktum att han verkar jävligt risigt psykiskt. Men det har du väl förklaringar till det med har jag förstått...

Jisses...en riktig galning

"När 20-åringen talade med en person inom vården så berättade han hur han ville våldta henne, strypa henne och slå ihjäl henne med en prydnadsgiraff."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/20-arig-man-atalas-for-dubbelmordet-i-hudik/
Citera
2017-04-12, 20:15
Medlem
Marre1976s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 5549
Då undrar jag vad som hände i din barndom som får dig att intressera dig just för dom där detaljerna, pappans intresse för jakt och dess inverkan på Simon som person.

Är du dum på riktigt eller spelar du bara???

Min barndom har knappast någonting att göra med en ung killes dröm att bli slaktare som hans pappa är. Du kan komma med hur många dåliga argument du vill, men det är omöjligt för dig att påvisa att barndomen inte har med denna killes handlingar att göra.
Citera
2017-04-12, 20:20
Medlem
Utflyttads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer

"När 20-åringen talade med en person inom vården så berättade han hur han ville våldta henne, strypa henne och slå ihjäl henne med en prydnadsgiraff."

http://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/20-arig-man-atalas-for-dubbelmordet-i-hudik/

Jösses! Och varifrån fick han idén med en en prydnadsgiraff? Varför just detta?
Citera
2017-04-12, 20:27
Medlem
5549s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marre1976
Är du dum på riktigt eller spelar du bara???

Min barndom har knappast någonting att göra med en ung killes dröm att bli slaktare som hans pappa är. Du kan komma med hur många dåliga argument du vill, men det är omöjligt för dig att påvisa att barndomen inte har med denna killes handlingar att göra.
Har någon här inne någonsin hävdat att ens barndom inte påverkar ens vuxenliv? Nej. Men du ältar på om det här med jakt som att det finns en självklar linje mellan att som ung ha en pappa som jagar och att i vuxen ålder vilja mörda. Tröttsamt dravel som du naturligtvis inte har något belägg för.
Citera
2017-04-12, 20:32
Medlem
Catings avatar
Citat:

Helgalen. En vecka på psyk låter...aningens lite, faktiskt.

Prydnadsgiraff?? Jesus. Didn't see that coming
Citera
2017-04-12, 20:43
Medlem
T34Panzers avatar
Ja psykotisk kan han ju inte ha varit. Det verkar ha legat en hel del planering bakom.

"Men när utredarna tömde hans dator upptäcktes det hur 20-åringen hade använt sökmotorer för att söka reda på vilka som bodde i Råbo. Han besökte båda mordoffrens Facebookprofiler, och rekade på Googles gatuvy innan dådet."

Citera
2017-04-12, 20:47
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Dom sätter sig nästan alltid på tvären inledningsvis och kommer med avskräckande priser för att ta del av vad som ändå är offentliga handlingar. Men detta är ett väl uppmärksammat fall, jag vågar lova att dom redan har allting inskannat efter att media velat ta del av FUPen.

Någon som vet vart man ska maila, målnunmer? Och hur man ska författa en förfrågan om att få ut FUP på fil? Om vi är flera som frågar så kanske...
Citera
2017-04-12, 20:52
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Någon som vet vart man ska maila, målnunmer? Och hur man ska författa en förfrågan om att få ut FUP på fil? Om vi är flera som frågar så kanske...
hudiksvalls.tingsratt@dom.se, Mål nr B 2486-16

"Jag ber att få veta hur mycket det kostar att få ta del av förundersökningsprotokollet på skiva eller annat digitalt media."
Citera
2017-04-12, 21:14
Medlem
5549s avatar
Medierna verkar ju inte ha tagit del av förundersökningen i alla fall, då dom exempelvis skriver att det inte framgår hur många hugg kvinnan mottagit. Jag förutsätter att den informationen finns i obduktionsrapporten. Dom bygger hittills sina artiklar på information från stämningsansökan och utlåtanden från åklagare och advokat.
Citera
2017-04-12, 21:22
Medlem
Tror nog att det finns många inom media som sitter och läser förundersökning hela kvällen. Men då den är mer än 1000 sidor lång...

Citat:
Medierna verkar ju inte ha tagit del av förundersökningen i alla fall, då dom exempelvis skriver att det inte framgår hur många hugg kvinnan mottagit. Jag förutsätter att den informationen finns i obduktionsrapporten. Dom bygger hittills sina artiklar på information från stämningsansökan och utlåtanden från åklagare och advokat.
Citera
2017-04-12, 21:32
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:

Expressen verkar ju ha foton av Simon på sjukhuset och en teckning över brottsplatsen. Och verkar veta mer om SOS-samtalet än innan

Citera
2017-04-12, 21:43
Medlem
5549s avatar
Citat:
Expressen verkar ju ha foton av Simon på sjukhuset och en teckning över brottsplatsen. Och verkar veta mer om SOS-samtalet än innan

Okej då har dom uppdaterat sedan sist jag läste. Som kantrooo säger så kanske dom läser och uppdaterar eftersom, men då framgår det inte i obduktionsrapporten hur många hugg kvinnan mottog eller så har dom missat att ta med den uppgiften från FUP.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in