Citat:
Ursprungligen postat av
Callas
Nej, offret på Slöjdgatan fick visst hjälp av en manlig läkare, inte Pernilla alltså. Vet att det handlar om olika "patienter". Dumt att ta upp det där med dykbilen kanske men jag menade bara att ambulansbristen bör ha gällt samtliga just i det läget och det därför inte fanns bårar initialt till de som fort behövde föras bort från Åhléns.
Jag ser inga stora konstigheter i det som rapporterats om offren faktiskt.
Offrens juridiska ombud kommer att reda ut vaddå?
Jo, så här fungerar det. De offer som har överlevt har redan nu juridiska ombud som har insyn i den pågående förundersökningen.
I ett sånt här fall pågår det ett brottsmål och ett skadeståndmål där det juridiska ombudet tillvaratar sin klient intressen, inte bara ekonomiska. Ett sånt intresse är att myndigheter inte utsatte hans/hennes klient för onödig skada. I tråden finns uppgifter att man burit ett offer bortåt 600 meter och man kan fråga sig varför? Det juridiska ombudet vill säkert höra brandmän från dykbilen tex.
Vi vet att utländska offer finns men inte allas medborgarskap, det kan finnas dubbla. Utländska juridiska ombud med rätt att verka i Sverige finns. Ett amerikanskt ombud tänker och agerar inte alls som ett svenskt ombud. I tråden gör man sig lustig över dödsoffer och skadade utan att veta dessas medborgarskap och status diplomatiskt etc. Ganska omoget anser jag.
Det är lite för tidigt att säga vad Pernilla gjort och inte gjort.