2017-04-12, 11:05
Medlem
[quote=SnakePlisssken|60435747
Då har du visst lite lässvårigheter:
2017-04-06 Polismyndigheten, Försvarsmakten och Säkerhetspolisen har under två dagar genomfört en gemensam övning. Syftet var att öva samverkan mellan myndigheterna vid ett terroristattentat i Sverige.
[B]Det handlar om en mindre övning som sker varje år.[/b] Målet är att öka Polismyndighetens, Försvarsmaktens och Säkerhetspolisens förmåga till samverkan vid hanteringen av ett terroristattentat. Bakgrunden är den lag från 2006 som, efter medgivande av regeringen, gör det möjligt för Polisen att få stöd från Försvarsmaktens vid terroristbekämpning. END QUOTE.

Det är jag som meddelade dig att det var en lag från 2006 då du inte hade koll på det innan. Och jag meddelade dig i samma inlägg att 2013 hade myndigheterna fortfarande inte genomför EN ENDA ÖVNING som det var tänkt. Så sluta nu att upprepa dig som en papegoja att den övning som skedde ett par dagar innan attacken sker varje år!

Övrigt trams som du hänvisar till kommer jag att svara på senare. Jag vill fortfarande att du bevisar ditt påstående att det är i princip omöjligt att hitta en dag på året som inte sammanfaller med att det har varit någon slags övning hos en myndighet strax innan. Varför kan du inte sammanställa det som en kalender med länkhänvisningar? Och highlighta gärna terrorövningarna.

Du har inte någon som helst bärighet för dina påståenden, och ditt mål verkar vara att se till att varje tråd i detta delforum ska gå ut på att alla skribenter ska lägga tid på att motbevisa dig hela tiden istället för att diskutera sakfrågan i mer detalj med varandra. Nu är det faktiskt du som får gå all in och bevisa ditt påstående som du har upprepat som ett mantra i tråden.
Citera
2017-04-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Jag behöver inte sammanställa någon lista eller gå in på 100-tals länkar, det räcker med att klicka sig in på Myndigheten för samhällsskydd och beredskap och titta på deras kalender där de sammanställt vissa av de större övningarna i landet:

https://ovningsportalen.msb.se/ExonautWeb/cal/#/list

Sen tillkommer förstås otaliga mängder av små övningar, som t.ex. övningen "Svea" som genomfördes dagarna innan attacken förra veckan.. Och ja, den beskrivs på berörda myndigheters hemsidor som en liten övning...

Källa på det sistnämnda tack! Jag vill att du visar vilka myndigheter som har haft dessa "otaliga mängder" av övningar av typen Svea varje år. Jag hittar verkligen inte alla dessa otaliga övningar så länka gärna till berörda myndigheter med datum och typ av övning.
Citera
2017-04-12, 12:01
Medlem
[quote=Shakopee|60436288]
Citat:
Det handlar om en mindre övning som sker varje år.[/b] Målet är att öka Polismyndighetens, Försvarsmaktens och Säkerhetspolisens förmåga till samverkan vid hanteringen av ett terroristattentat. Bakgrunden är den lag från 2006 som, efter medgivande av regeringen, gör det möjligt för Polisen att få stöd från Försvarsmaktens vid terroristbekämpning. END QUOTE.

Det är jag som meddelade dig att det var en lag från 2006 då du inte hade koll på det innan. Och jag meddelade dig i samma inlägg att 2013 hade myndigheterna fortfarande inte genomför EN ENDA ÖVNING som det var tänkt. Så sluta nu att upprepa dig som en papegoja att den övning som skedde ett par dagar innan attacken sker varje år!

Övrigt trams som du hänvisar till kommer jag att svara på senare. Jag vill fortfarande att du bevisar ditt påstående att det är i princip omöjligt att hitta en dag på året som inte sammanfaller med att det har varit någon slags övning hos en myndighet strax innan. Varför kan du inte sammanställa det som en kalender med länkhänvisningar? Och highlighta gärna terrorövningarna.

Du har inte någon som helst bärighet för dina påståenden, och ditt mål verkar vara att se till att varje tråd i detta delforum ska gå ut på att alla skribenter ska lägga tid på att motbevisa dig hela tiden istället för att diskutera sakfrågan i mer detalj med varandra. Nu är det faktiskt du som får gå all in och bevisa ditt påstående som du har upprepat som ett mantra i tråden.

Ojoj, prata om omvänd logik. Snakeplissken mfl inkl mig försöker snarare förklara att det som påstås som belägg för konspiration inte har ngn kauslitet öht med händelsen.

Det föreligger inte ngn bevisbörda på att hävda att det inte finns kausalitet. Att däremot hävda kausalitet behöver stödjas av undersökningar, indicier, bevis mm.
Citera
2017-04-12, 12:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hitokiribatosaj
Utan att ha läst all smörja om Lybien, IS, SD och Ryssland som skurkar, så undrar jag om ingen har funderat på att Sverige och dess Regering ligger bakom det hela?

Menar, nu kan Svetsarn rädda ansiktet, börja utvisa folk, plocka röster från SD och stötta stackars polisen som fått så mycket skit på sistone. O det enbart till priset av 3 liv, samtidigt som invandringen fortsätter precis som tänkt.
Precis som den tyska ubåten som resulterade i mera pengar till försvaret.

Att pusha en stackars utvisningshotad uzbek över gränsen är ingen större prestation.

varför är svenskarna så jävla naiva?

edit:
aktuell/önskad reaktion (FB) Har SÄPO och regeringen rätt i att arga svenskar nu är det verkliga terrorhotet?

Mycket möjligt att någon svensk makthavare ligger bakom det, vem vet, vittnen kanske var falska, han kanske inte ens jobbade inom bygg som median sa. Men kan ej säga att jag tror på det då jag inte har teoretiska bevis.
Citera
2017-04-12, 12:49
Medlem
D-Vitamins avatar
Om jag skulle sprida lite stanniol då:

1) Drottninggatan, fredag eftermiddag. Har man varit där vid liknande tidpunkt så vet man hur mycket folk det är i rörelse just då. Antalet "casualties" borde varit fler, kan tyckas. Särskilt om han kom farandes i 70km/h, som någon så finurligt räknade ut. Att någon skulle 'åkt' före och varnat känns inte heller troligt. I den folkmängden är det knappast någon som 'åker' och med tanke på hur zombiefierade människor är idag borde minst 15 skärmslavar legat utspridda på platsen med ofullständiga statusuppdateringar för eftervärlden att betrakta.

2) Flickan som klövs på mitten - varför inget blod på platsen? Av filmer att döma där folk gått liknande öden till mötes har tillställningen varit betydligt mer färgrik, så kan vi säga. Jag läste någonstans att vissa läkare skulle ha reagerat på just detta. Jag kan tyvärr inte hitta länken nu, utan ni får tänka till själva.

Ja. Det var det hela för nu. Att spekulera i det här är knappast rumsrent men som alltid vid den här typen av dåd dyker det upp frågor och funderingar. Shoot!
Citera
2017-04-12, 12:49
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shakopee
[/b]

Källa på det sistnämnda tack! Jag vill att du visar vilka myndigheter som har haft dessa "otaliga mängder" av övningar av typen Svea varje år. Jag hittar verkligen inte alla dessa otaliga övningar så länka gärna till berörda myndigheter med datum och typ av övning.

På en lite större skala, försvarsmakten övar ofta också - av de riktigt stora övningarna (oftast samövningar mellan flera länder) 2016 kan nämnas:

5-10 februari, Vintersol 2016
25 februari - 10 mars Cold Response 2016
18-28 april CJSE 2016
11-18 maj, SWEDEC EOD Exercise 2016
16-26 maj, SweFinex 2016
24-30 maj, Våreld 2016
3-18 juni Baltops
15-26 augusti Bison Counter 2016
2-6 september 2016 Flygvapenövning
2-15 september Northern Coasts,2016
20-28 september, Reconnaissance exercise RECCEX 2016
14-23 november SweNex 2016

Sen finns det krishanteringsövningar, beredskapsövningar, katastrofövningar i varenda kommun, vartenda landsting, inom sjukvård, brandförsvar, militär, civilförsvar osv osv...

Som exempel kan vi ta Storstockhoms Brandförsvar som genomförde cirka 150 externa övningar under 2016, därtill ska man förstås även addera deras egna övningar ...
Vi har även genomfört 150 externa utbildningar exempelvis heta arbeten, kontrollantutbildning och utrymningsövningar, som även medlemskommunerna nyttjar.

http://www.storstockholm.brand.se/storage/ma/b23f05d81a954045a1c030d004f5afc8/7d98e284f3b44ff5bb9b5db71e206bd4/pdf/B4E10C43C5564ECEA54E01C6E1907FBD66F1FB46/SSBF-Å16-lowres.pdf
Citera
2017-04-12, 13:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av D-Vitamin

1) Drottninggatan, fredag eftermiddag. Har man varit där vid liknande tidpunkt så vet man hur mycket folk det är i rörelse just då. Antalet "casualties" borde varit fler, kan tyckas. Särskilt om han kom farandes i 70km/h, som någon så finurligt räknade ut. Att någon skulle 'åkt' före och varnat känns inte heller troligt. I den folkmängden är det knappast någon som 'åker' och med tanke på hur zombiefierade människor är idag borde minst 15 skärmslavar legat utspridda på platsen med ofullständiga statusuppdateringar för eftervärlden att betrakta.

2) Flickan som klövs på mitten - varför inget blod på platsen? Av filmer att döma där folk gått liknande öden till mötes har tillställningen varit betydligt mer färgrik, så kan vi säga. Jag läste någonstans att vissa läkare skulle ha reagerat på just detta. Jag kan tyvärr inte hitta länken nu, utan ni får tänka till själva.

Ja. Det var det hela för nu. Att spekulera i det här är knappast rumsrent men som alltid vid den här typen av dåd dyker det upp frågor och funderingar. Shoot!
En död persons hjärta pumpar inte ut blod i kroppen. Klyv man på mitten och dör direkt som hände den stackars flickan pumpas därför inte allt blod ut ur kroppen
Citera
2017-04-12, 13:21
Medlem
D-Vitamins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck
En död persons hjärta pumpar inte ut blod i kroppen. Klyv man på mitten och dör direkt som hände den stackars flickan pumpas därför inte allt blod ut ur kroppen

Om det förhåller sig på så vis bör ju dessa påstådda läkare vara införstådda med det.
Citera
2017-04-12, 14:43
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:

Du verkar ha lite citeringssvårigheter så jag missade detta inlägg...
Att övningen har sin bakgrund i en lag från 2006 finns länkat på sid 1 i denna tråd, dessutom skrev jag det i detta inlägg (FB) Lastbilsattack, Stockholm - terrorattack / konspiration? innan du ens hade skrivit ditt första inlägg i tråden så redan där har du fel (att du ens tar upp en sådan töntighet är dock över mitt förstånd). Dock vore det intressant med din källa på att övningen inte hade genomförts förrän 2013 (även om jag inte riktigt fattar varför det heller skulle vara relevant för sakfrågan...)

Citat:

att det övas kors och tvärs i hela riket har jag visat i ett antal poster med källor nu, men du kan få ett antal terrorövningar till att grotta i om du finner det roande. Detta är bara efter enkelt rubrikgooglande.

29 April 2016 Övning Tyko - Nationell katastrofberedskapsövning för hälso- och sjukvården på regeringens uppdrag för att vara beredda vid terrorattack

25 maj 2016 Terrorövningar pågår i Skåne

10 aug Militären övar på bombterror

21 september 2016: Terrorövning i Kristianstadstrakten, 2 dagar

Höstens terrorövning förberedde sjukhusen

7 december 2016 Sämre start på terrorövning..

26 januari 2017 Polisen övar mot terror – mitt i köpcentrum
Citera
2017-04-12, 14:58
Medlem
FreedomDeeps avatar
Citat:
du kan få ett antal terrorövningar till att grotta i om du finner det roande. Detta är bara efter enkelt rubrikgooglande.

29 April 2016 Övning Tyko - Nationell katastrofberedskapsövning för hälso- och sjukvården på regeringens uppdrag för att vara beredda vid terrorattack

25 maj 2016 Terrorövningar pågår i Skåne

10 aug Militären övar på bombterror

21 september 2016: Terrorövning i Kristianstadstrakten, 2 dagar

Höstens terrorövning förberedde sjukhusen

7 december 2016 Sämre start på terrorövning..

26 januari 2017 Polisen övar mot terror – mitt i köpcentrum

SÄPO verkar dock inte ha deltagit i en enda av dessa övningar.
Senast redigerad av FreedomDeep 2017-04-12 kl. 15:02.
Citera
2017-04-12, 15:26
Medlem
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av TjuckaTjuck

Citat:
Om det förhåller sig på så vis bör ju dessa påstådda läkare vara införstådda med det.

Här har du en som är delad på mitten och nog blev det blodigt alltid:
https://www.liveleak.com/view?i=4fc_1458465573
Senast redigerad av Mr.Slave 2017-04-12 kl. 15:31.
Citera
2017-04-12, 15:30
Medlem
BillHicksHOLLOGRAMs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Danvs
Såsom jag förstod det så var vägen som trucken åkte på var avspärrad pga "byggarbete" innan dådet. Det är väldigt vanligt att vägen/gatan vid false flags var avspärrade innan dådet.
Har du några mer exempel på terror när vägen varit avspärrad? Säger inte att du ljuger absolut inte vore bara intressant att se! detta skulle Kunna vara ett sätt för elit eliten att veta på rak arm att man inte går där..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in