2017-04-12, 11:07
Medlem
UT64s avatar
Johan Eriksson är den advokat som försvarar Rakhmat Akilov, misstänkt för
terrordådet i Stockholm den 7 April.

Han arbetar på, och är delägare i i advokatbyrån Försvarsadvokaterna
http://www.forsvar.se/

Facebook: https://sv-se.facebook.com/Advokat-Johan-Eriksson-218812315131898/

Vad finns det mer att säga om denna person?
Citera
2017-04-12, 11:13
Medlem
Såvida han inte har ett rykte om att försvara kriminella ohederligt så tycker jag inte han ska höngas ut. Äcen en terrorist hsr rätt till advokat. Vi är en rättsstat.
Citera
2017-04-12, 11:19
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bevarass
Såvida han inte har ett rykte om att försvara kriminella ohederligt så tycker jag inte han ska höngas ut. Äcen en terrorist hsr rätt till advokat. Vi är en rättsstat.
Visst skall han försvaras, men nu tänkte jag att vi kör skvaller om mannen.
Han är numera offentlig person och då kan det vara intressant att veta mer om honom.
Citera
2017-04-12, 11:23
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Visst skall han försvaras, men nu tänkte jag att vi kör skvaller om mannen.
Han är numera offentlig person och då kan det vara intressant att veta mer om honom.

Sant, men kanske lämpligare att kalla honom "terroristens advokat" istället för "terroristadvokaten".
Citera
2017-04-12, 13:05
Medlem
ace_secs avatar
Johan Eriksson står med på listan över de advokater som GW sagt att han själv skulle begära om han skulle behövt en försvarsadvokat.

Aprroved by GW
Citera
2017-04-12, 14:07
Medlem
UT64s avatar
Ok. Vi skall titta lite närmare på Johan Eriksson och firman han är delägare i, Försvarsadvokaterna.

2015 så var de största kunderna till Johan Eriksson:

Sveriges Domstolar: Affärsvärde 5

Kriminalvården: Affärsvärde 31

Migrationsverket: Affärsvärde 231

Denne Johan Eriksson är uppenbarligen en man som berikats rejält av massinvandringen
till Sverige. Han bor flott i centrala Stockholm och har en nyare bil. Han är nog helt
garderad mot de negativa konsekvenserna av invandringen.
Citera
2017-04-12, 14:15
Medlem
Lazyboness avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec
Johan Eriksson står med på listan över de advokater som GW sagt att han själv skulle begära om han skulle behövt en försvarsadvokat.

Aprroved by GW
Åh fan? Då lär han ju figurerat i uppmärksammade rättegångar tidigare? Någon som vet vilka han representerat?
Citera
2017-04-12, 14:17
Medlem
TilleyHats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ace_sec

Aprroved by GW

Även advokaterna själva skulle välja honom. I alla fall enligt listan i länken som i och för sig har några år på nacken men jag tror den står sig ganska bra även idag:

http://www.dagensjuridik.se/2012/12/advokaternas-advokat-tio-i-topp-listan-pa-forsvarare-som-advokaterna-sjalva-skulle-valja
Citera
2017-04-12, 14:25
Medlem
Till skillnad från en del andra kändisadvokater har han ett väldigt gott rykte bland kriminella. Många yrkeskriminella ber uttryckligen om hans tjänster när de åker dit. Till skillnad från t.ex Bodström och Silbersky ("Leffe-fängelse") som många skyr som pesten.

Har aldrig hört talas om att han på något sätt skulle ha hjälpt kriminella utanför rättssalen dock så det verkar enkom vara hans juridiska kunskaper de gillar honom för.
Citera
2017-04-12, 16:54
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tobiaslundin
Till skillnad från en del andra kändisadvokater har han ett väldigt gott rykte bland kriminella. Många yrkeskriminella ber uttryckligen om hans tjänster när de åker dit. Till skillnad från t.ex Bodström och Silbersky ("Leffe-fängelse") som många skyr som pesten.

Har aldrig hört talas om att han på något sätt skulle ha hjälpt kriminella utanför rättssalen dock så det verkar enkom vara hans juridiska kunskaper de gillar honom för.
Säger en del faktiskt.
Citera
2017-04-12, 16:58
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Säger en del faktiskt.

Vad säger det då förutom att han är en duktig på sitt yrke?
Citera
2017-04-12, 17:08
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dofterna
Vad säger det då förutom att han är en duktig på sitt yrke?
Säkert duktig på sitt yrke, ja.

Det är bara det, att när avskum öser beröm över en person, så kan det var en indikation
på att den personen också är avskum. Och jag tycker vi kan utgå från att terroristadvokaten
Johan Eriksson är just det.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in